fbpx

"שישי קולטורה – סיורי אמנות" 13.3.15

"שישי קולטורה – סיורי אמנות" חוזר ביום שישי 13.3.15
הפעם נושא הסיור הוא "אמנות אקדמית – אמנות עכשווית".

כשוחרי אמנות אתם ודאי יודעים שהאמנות העכשווית אינה צפויה כפי שהייתה בעבר, היא התנתקה מזמן משאיפה להצגת מיומנות ידנית מובהקת ומהצורך לייצוג ריאליסטי של המציאות, עשויה חומרים שונים ומשונים, ובעיקר מבקשת להעלות סוגיות פוליטיות למיניהן ולאו דווקא להיות דקורטיבית או אף אסתטית.
יחד עם זאת, האמנות האקדמית, המסורתית, לא נעלמה לגמרי מהעין ומעניין לראות כיצד היא מתקיימת בעידן העכשווי וכיצד אמנים מגיבים אליה ומציעים לה פרשנות מחודשת.

בסיור הקרוב נבקר בתערוכתו המצוינת של יאן ראוכוורגר "Parthenon in My Life" בגלריה גורדון. ראוכוורגר, אמן ותיק שעוסק בפנים שונים של אמנות – ציור, רישום ופיסול, בוחן בתערוכתו החדשה את המקורות ההיסטוריים שעליהם נשענת האמנות היום. העבודות בתערוכה מהדהדות עבר קלאסי ומעלות תחושה של גילוי ארכיאולוגי לצד פסלים המזכירים אדריכלות עכשווית.

בחלק השני של הסיור נבקר באחד החללים היותר מפתיעים ומסקרנים כיום בתל אביב הממוקם במסדרונותיו של "מלון מרינה". במלון מוצג אוסף האמנות של משפחת שיף לאמנות "פיגורטיבית ריאליסטית". גם הגדרה זו – הנובעת מתפיסה אקדמית ומסורתית של ציור, מעניינת בהקשר של אמנות עכשווית, שכאמור חרטה על דגלה פרמטרים שונים לגמרי. האוסף לכשעצמו מרהיב בגודלו ועושרו ומציג אמנים שונים מהארץ והעולם, אך עיקר העניין הוא בתצוגה הלא שגרתית ובחוויה החד פעמית שהמקום מציע.

זהו סיור מעשיר ומסקרן שלא מזדמן לי לעשות פעמים רבות. הצטרפו אליי
להזמנה: 054-6464979 או במייל talkingarttlv@gmail.com

נתראה בקרוב,
שני.

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן