fbpx

אלכס שוודר מעיף את הגג!

ביום שישי הקרוב, 14.2.14 תפתח תערוכת יחיד של האמן אלכס שוודר "קיר לקיר, רצפה לתקרה" בגלריה לאדריכלות במוזיאון תל אביב.
למי מכם שלא יודע, אני עובדת במוזיאון ולאחרונה התחלתי גם לנהל את דף הפייסבוק שלו. בדרך כלל אנינמנעת מלכתוב על תערוכות שמוצגות שם כדי שלא אראה משוחדת מדי, אבל השבוע יצא לי לראיין את אלכס שוודר לקראת הפתיחה והרצאה שהוא יעביר באותו היום. היה לי כל כך נעים ומעניין שלא יכולתי להתאפק והחלטתי לשתף אתכם בראיון עמו.

חמש שאלות / עם אלכס שוודר

האם זו פעם ראשונה שאתה מציג בישראל?
"כן. נולדתי וגדלתי בניו יורק ויש לי הרבה חברים ישראליים. אני מרגיש בנוח בחברה הישראלית, אני אוהב את התרבות הפתוחה והסקרנית של האנשים כאן, אני מזדהה אתה."

מה אתה הולך להציג בתערוכה?
"התערוכה בנויה משתים עשרה יחידות מתנפחות עשויות מויניל ומפרווה סינטטית. שש מהן יוצבו על הרצפה ושש תלויות מהתקרה באופן כזה שהן נדחקות זו אל זו בתדרים משתנים על פי לחץ אוויר מווסת מראש. היחידות הללו יוצרות מרחב כמו אדריכלי והקהל מוזמן להיכנס ולקחת חלק פעיל בכוריאוגרפיה של המבנה".

איזה תחושה אתה רוצה שתהיה למבקרים בתערוכה?
"משהו בין כיף לצמרמורת".

מה אתה חושב על האדריכלות של האגף החדש של המוזיאון?
"המבנה משדר תחושה של אלסטיות, קצת כמו גוף של מתעמל. אבל הגלריה שבה התערוכה תהיה מוצגת היא שונה לחלוטין, היא נקייה ופשוטה. יחד עם זאת, הפרופורציות של החלל, ובעיקר היחס בין גובה התקרה לגודל שלו, היו מאתגרות בשבילי. המבנים שאני בונה צריכים להגיב לחלל בו הם נמצאים ומהבחינה הזו היה לי מאוד מעניין לעבוד בגלריה שבה התערוכה מוצגת".

על מה תדבר בהרצאה שלך?
"ההרצאה נקראת 'האדריכל הפרפורמטיבי', והכוונה היא לנסות להבין את האדריכלות במושגים של אמנות. אמנות המיצג מושתת על הפיכתן של פעולות יום יומיות לשפה אמנותית ולבסוף למדיום. גם האדריכלות פועלת באופן דומה ולכן מעניין לחשוב עליה כעל מיצג ולבחון אותה דרך מדיום זה".

לדף התערוכה באתר המוזיאון: http://bit.ly/1og8NKa
לאתר של אלכס שוודר: http://www.alexschweder.com/

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן