fbpx

חום שחור לבן – המלצות הסופ"ש 30.6-2.7.16


יעל בלבן, גלריה הקיבוץ

קצת השתעשעתי הפעם עם הכותרת ולו רק בגלל צירוף המקרים של הסופ"ש הקרוב. הפעם תוכלו לאבד בהמונים ברחבי תל אביב במסגרת אירועי הלילה הלבן. לבקר בפתיחת התערוכה של יעל בלבן שתציג ציורים, ובכן – לבנים, ובזו של ציבי גבע המוכר והטוב. לסיום אתם מוזמנים גם להקרנת סרט דוקומנטרי בתוך מרכז שימור חדש ומעניין, ובקיצור יש מה לעשות בסופ"ש הקרוב.

תערוכות חדשות, אירוע פתיחה: חמישי 30.6.16 בשעה 20:00:
"אם אתה רוצה מקום נורא תגיד" תערוכת יחיד לציבי גבע

גלריה חזי כהן, וולפסון 54, תל אביב
תערוכת יחיד ראשונה לציבי גבע, לאחר שייצג את ישראל בביאנלה האחרונה בוונציה. גבע יציג בתערוכה מבחר מצומצם של ציורים חדשים. אלה ממשיכים את אותו סגנון ציורי – מופשט, דינמי, אקספרסיבי. "אירועי ציור" הוא קורא להם, כאילו קרו במקרה ולא מתכנון מראש. גם פלטת הצבעים המוכרת מופיעה בציורים החדשים – חום, אפור, לבן ושחור הצבעים שמאפיינים את אזורי השוליים של המקום הזה. שם התערוכה המתפייט לקוח מתוך כותרת שירה של יונה וולך ומעיד אולי על התשוקה השזורה במלנכוליות שאפיינה את וולך, וגם בציוריו של גבע.
אירוע פייסבוק

"פט", תערוכת יחיד ליעל בלבן. אוצרת: יעל קיני
גלריה הקיבוץ, דב הוז 25, תל אביב
יעל בלבן היא אמנית מעניינת. איכשהו, תמיד בעבודות שלה יש משהו כואב, גם כשהן נראות מתקתקות, גם כשהפעולה העמלנית שבציור לוקחת את ההצגה. מאחורי אלה, מסתתר דבר מה זר, רחוק, קר, הנובע מתוך ילדותה של בלבן ברוסיה. בעבודות מוקדמות שלה נכחו הכעס והצלקות מהעבר באופן יותר בולט, ואילו הפעם חוזרת בלבן דווקא לאהבות שלה מהמקום: מוסיקה מחול ושחמט (כפי שמעיד שם התערוכה). גם נושאים אלה מקבלים טיפול דומה ועולה מהם אותה ציניות מרירה המאפיינת את בלבן.
אירוע פייסבוק


תנועה ציבורית, מיצג במסגרת אירועי לילה לבן, מוזיאון תל אביב לאמנות

אירוע – לילה לבן תל אביב
2016
אני לא מתה על אירועי הלילה הלבן, בדרך כלל זה מאוד המוני, וקשה לי להחליט לאן ללכת. אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שזה אירוע שמציע הרבה תכנים מגוונים – ובחינם. בתחום האמנות מומלץ להגיע למוזיאון תל אביב, שם משוחזרת ההצלחה של שנה שעברה ומוצעים לכם סיורים מודרכים, הרצאות, מופעים וגם חלקים מהמופע "אוסף לאומי" של תנועה ציבורית שהוצג במוזיאון שנה שעברה (מעולה מאוד!). אירוע מסקרן נוסף הוא "סטריט ארט אירופה" – הפנינג אורבני וחגיגת מיצגי אמנות בנושא קיימות סביבתית שיתקיים ברחבה של רוטשילד 1.
פירוט האירועים של לילה לבן
אירועים במוזיאון תל אביב
אירוע סטריט ארט אירופה

סרט – הקרנה של "מוות בבאר שבע", זוכה פרס הסרט הטוב בדוקאביב האחרון
שבת 2.7.16 בשעה 21:00, מרכז ליבלינג לשימור, אידלסון 29, תל אביב
תכנית חדשה שיוזמת מחלקת השימור של עיריית תל אביב מנסה להציע אלטרנטיבה לאופני שימור וארכיון. בתכנית שהות אמן משתתפים אמנים המגיעים מתחומים שונים שבוחנים אמצעים חדשים של תיעוד, חשיפה והצגה של תהליכי שימור במרחב העירוני.
אחת מחברות התכנית היא תום דרום שהלחינה את פסקול הסרט הדוקמנטרי "מוות בבאר שבע", והיא תשוחח עם יוצרי הסרט טלי שמש ואסף סודרי בהשתתפות הקהל.
כניסה חופשית, יש להירשם מראש במייל: lieblingtlv@gmail.com

מאחלת לכולנו סוף שבוע מלא באמנות טובה
שני

ציבי גבע, גלריה חזי כהן

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן