fbpx

אאוטסיידרים. המלצות הסופ"ש 19-21.1.17

ולרי בולוטין, גלריה עינגע

בסוף השבוע הקרוב, נזכה להיחשף לדברים שקורים בשולי השיח ההגמוני של האמנות העכשווית בארץ. שתי תערוכות יחיד לאמניות צעירות ופחות מוכרות המציעות כל אחת מבט שונה ומעניין על ציור. תערוכה אלטרנטיבית אשר שוברת את הדיכוטומיות השגורות בשיח; ושיח גלריה עם האמן המרתק דור גז, אשר תערוכתו משתלבת במוזיאון ההיסטורי לאמנות האיסלאם בירושלים. יש לנו כמובן גם כמה סיורי חורף מעולים בפתח. כל הפרטים וההמלצות בהמשך.
עריכה ותוכן: שני ורנר

רוצים לקבל את כל ההמלצות ישירות למייל? הרשמו לניוזלטר שלנו, בקישור

"סערה" תערוכת יחיד לניצן פוקס. אוצרת: חגית פלג רותם
גלריה "רביעיית פלורנטין", מצליחה לאט לאט למתג את עצמה כחלל אלטרנטיבי לסצנת הגלריות התל אביבית. את התערוכה החדשה אצרה חגית פלג רותם הנהדרת, ויוצגו בה ציוריה האקספרסיביים של ניצן פוקס. מרכז התערוכה הוא ציור ענק באורך 10 מטרים אשר מוצג לראשונה בתערוכה. בעוד ציוריה של פוקס קטנים יחסית, בציור הגדול הופך הדימוי לא רק למראה הנוף, כי אם כפי שמעידה האמנית "לנוף עצמו".
אירוע פתיחה: חמישי 19.1.17 בשעה 20:00. גלריה רביעיית פלורנטין, שלמה 43 תל אביב
אירוע פייסבוק

דנה זלצמן, תערוכת יחיד. אוצר: ירון הרמתי
תערוכת יחיד ראשונה לאמנית הצעירה דנה זלצמן המפתיעה ביכולות הציור הפיגורטיבי והעדין שלה. אין צורך להכביר במלים במקרה זה כיוון שהציורים מדברים בעד עצמם, כמו הרבה פעמים בציור ריאליסטי. מעבר ליכולות הטכניות של זלצמן, נחשפים בציורים רגעים וסצנות סוריאליסטיות כמעט. ערמת נוצות נוחתות על מאזניים כבדים ממתכת, מאוורר הניצב לפני פרחי "סבא", כבוי אמנם אך מרגש לקראת הפעלתו. גם ציורי הדיוקן ניחנים ברוח דומה, מרפרפים כמו רוחות רפאים המפציעות מן החשכה.
אירוע פתיחה: חמישי 9.1.17 בשעה 20:00. גלריה זימאק לאמנות עכשווית, ה' באייר 68, תל אביב
אירוע פייסבוק

דור גז, מוזיאון האיסלאם

This Must be the Place, תערוכה קבוצתית
התערוכה החדשה בגלריה עינגע היא למעשה מיצב כולל. בעקבות קורס לאספנות של עיצוב אשר ייפתח בגלריה בקרוב, הוחלט לקיים תערוכה המורכבת כמעין סלון ביתי. בתערוכה ישולבו יחד עבודות צילום וציור במקביל לפריטי עיצוב כגון הריהוט המיוחד של אמיר רווה, הקרמיקה של עירית אבא ועוד. איגוד הדברים יחד יוצר מרחב דומסטי כולל, אלטרנטיבה לתצוגת האמנות המסורתית אשר שוברת את מוסכמות השיח וההפרדה בין המדיומים.
אירוע פתיחה: שישי, 20.1.17 בשעה 12:00. גלריה עינגע לאמנות עכשווית, בר יוחאי 7, תל אביב

שיח גלריה עם האמן דור גז בתערוכה האדם החולה של אירופה: המלחין
פרק שלישי בטרילוגיית התערוכות של דור גז אשר באה לבחון את ההיסטוריה התרבותית והלאומית של מספר מדינות שקמו על חורבות האימפריה העות'מאנית בסוף המאה ה-19.
התערוכה ממשיכה גם את רצף התערוכות בהן משולבת אמנות עכשווית בתןך מתחם המוזיאון ההיסטורי.
שיח גלריה בנוכחות האמן, חמישי 19.1.17 בשעה 18:00, המוזיאון לאמנות האיסלאם, רח' הפלמ"ח 2, ירושלים
אירוע פייסבוק

חורף לוהט עם Talking Art
סיורי פברואר שלנו
בקישור הבא

סוף שבוע נפלא לכולם,
שני.
דנה זלצמן, גלריה זימאק

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן