fbpx

אבק ברוח, המלצות הסופ"ש 21-23.12.2017


זויה צ'רקסקי, תערוכת מכירה למען ספריית לוינסקי, בית בנימיני

קשה להתחיל את ההמלצות כרגיל, אחרי הטרגדיה של השבוע החולף. בנג'מין מץ, אמן צעיר ומבטיח שהשתתף כבר בכמה פרויקטים ותערוכות בארץ ובעולם והיה בשנתו השנייה בתוכנית התואר השני של בצלאל, מצא את מותו הפתאומי בתאונת דרכים כשרכב על אופניו ונפגע מאופנוע. עולם האמנות המקומי הוא בסופו של דבר קטן ומשפחתי וטרגדיה שכזו מכה בו חזק. עצוב להיפרד כך מאדם מתוק להפליא ואמן בתחילת דרכו אשר שלל הפוטנציאלים שלו יישארו לא ממומשים. אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחתו וחבריו, ומעודדים את כולנו להיות זהירים וסובלניים יותר על הכביש.
ובמעבר חד מאוד, בפינת ההמלצות השבוע: תערוכת המכירה השנתית למען ספריית לוינסקי שתתקיים השנה בבית בנימיני נותנת לנו אפשרות להתחדש באמנות מקומית וגם לתמוך במיזם חשוב, במיוחד בימים אלו. בגלריה עינגע תפתח תערוכתה החדשה של אירית חמו העושה שימוש דווקא באבק הצנוע כדי לעשות מחווה לגדולי האמנות המודרנית ובשבוע הבא השקת ספרן החדש והמאתגר של יזמיות האמנות הבלתי נלאות אור תשובה ודניאל הייבלום "אלטרנטיבה לנרטיב".
ובנוהל, הישארו עד הסוף כדי להתעדכן בפרטים והרשמה לסיורים הקרובים שלנו.
בשורות טובות ושבוע נעים,
שני ורנר וצוות טוקינג ארט

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

תערוכת המכירה השנתית למען ספריית לוינסקי. אוצרת: רווית הררי
תערוכת המכירה הזו היא שילוב נדיר של תערוכה משמחת ומגוונת ופעולה ישירה למען מוסד שעושה עבודת קודש של ממש. ספריית לוינסקי הוקמה על ידי אקטיביסטים ואמנים במטרה לשרת את הקהילות הזרות באזור גינת לוינסקי שליד התחנה המרכזית. מהר מאוד הפך המקום לאבן שואבת לאוכלוסייה המגוונת המתגוררת באזור, ישראלים ותיקים, עובדים זרים ומבקשי מקלט אשר כולם סובלים מהזנחתה ארוכת השנים של השכונה. העבודות בתערוכה נתרמות על ידי מיטב האמנים המקומיים ונמכרות במחיר אחיד של 1500 ₪. ההכנסות מהתערוכה מאפשרות למעשה את המשך פעילותה של הספרייה בשנה הקרובה.
זוהי הזדמנות מצוינת, בצאת חנוכה, להוסיף את האור הקטן שלכם לאור האיתן של ספריית לוינסקי ועם כ-200 עבודות של 150 אמנים משתתפים בוודאי תמצאו משהו שיקלע לטעמכם.
דוגמית מהאמנים המשתתפים: זויה צ'רקסקי, סיגלית לנדאו, מיכל הימן, איציק לבנה, עדו בר אל, דנה יואלי, טליה קינן, Know Hope, מאיה אטון, יאיר גרבוז, יונתן אולמן, Klone, שירה גלזרמן, מיכל בראור, ועוד ועוד
התערוכה תתקיים במהלך שישי ושבת 22-23.12, בשעות 11:00-17:00. בית בנימיני, העמל 17, תל אביב.  שימו לב כי התשלום הוא בהמחאות או במזומן בלבד ולא יתאפשר תשלום בכרטיס אשראי, אז היערכו בהתאם.  אירוע פייסבוק


אירית חמו, במהלך העבודה, תערוכת יחיד בגלריה עינגע

"פיקניק", תערוכת יחיד לאירית חמו
עבודותיה של אירית חמו, אמנית חשובה ומורה מוערכת, הן שילוב נדיר של מינוריות ועדינות יחד עם חדות מבט ועוצמת מבע בלתי מתפשרות. בתערוכתה החדשה בגלריה עינגע היא תציג עבודות במדיום הלא שגרתי בו היא עוסקת בשנים האחרונות – ציור באבק. חמו יוצרת מערכים של שבלונות ו"סופות אבק" מלאכותיות באמצעותן מתגלים דימויים מרובדים, המזכירים הדפס במידת מה בשכבתיות שלהם. למקורו של האבק עצמו יש גם חשיבות בעבודותיה, לאחת מתערוכותיה בעבר השתמשה באבק מגדר המערכת עם כל המטען הפוליטי הכרוך בו ואילו בעבודה המונומנטלית המוצגת כרגע בתערוכה "בעיות השעה" בהלנה רובינשטיין היא עושה שימוש באבק ביתי, עירוני ו"חילוני" כהגדרתה.
בגלריה עינגע יוצגו עבודות שהן מחווה ואינטרפרטציה לעבודותיהם של אמנים כמרסל ינקו, פיקאסו ואחרים ועושות שימוש באבק שאספה מבתי החברים בקיבוץ כברי כששהתה במקום.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.12, 20:00, גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"המדיום הוא המסר?" ערב השקה לספר אלטרנטיבה לנרטיב מאת אור תשובה ודניאל הייבלום
חוקרות האמנות אור תשובה ודניאל הייבלום אמנם צעירות, אבל מחזיקות תחת אמתחתן כבר כמות מרשימה של פרוייקטים שאפתניים. תשובה היא אוצרת במוזיאון פתח תקווה ואחת ממייסדי תכנית הרזידנסי "רדליין" בבאר שבע התומכת ומקדמת אמנים צעירים בעיר הדרומית. הייבלום גם היא יזמית אמנות בלתי נלאית ויסדה את פרוייקט ARTernative לסיורי אמנות בעברית באירופה. בפרוייקט המשותף שלהן, יצרו תשובה והייבלום ספר המבקש, כמשתמע משמו, לחקור אלטרנטיבות לאובססיה המקומית לנרטיב כנקודת מוצא להבנת הפוליטי והאמנותי. הספר עצמו שובר את הפורמט הנרטיבי המקובל ומעודד את הקורא להתחיל לקרוא אותו מכל נקודה שירצה ובכל כיוון שירצה.
באירוע ההשקה יתקיים רב שיח עם האמן דוד עדיקא, הפרופסור אייל נווה ומעצבת הספר שירה גליק.
האירוע יתקיים ביום שלישי, 26.12, 20:00, בית חנה, שדרות בן גוריון 75, תל אביב.  במהלך האירוע ימכרו הספרים במחיר מיוחד של 40 ש״ח.  אירוע פייסבוק

29.12.17 אמנות מגיבה לאדריכלות – סיור מיוחד לרגל אירועי אוהבים אמנות. עושים אמנות
בהדרכת: שני ורנר ומיכל מינסקי
אחת לשנה, תל אביב לובשת חג ועולם האמנות העירוני מפציע בכל עוזו עם אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות". השנה, מתמקדים האירועים בקשר שבין אמנות ואדריכלות ומציעים נקודות מבט פרשניות ומפגשים רעננים בין השתיים, וכל זאת ביחס לעיר תל אביב בתקופותיה השונות. בהתאמה ידריכו את הסיור שני ורנר – יוזמת ומקימת Talking Art ומיכל מינסקי – חוקרת אדריכלות ותרבות עירונית תל אביבית. בסיור נבקר בתערוכה המרכזית של האירוע "בטון חצוף: תערוכת מחווה לאדריכלות הברוטליסטית". נפגוש את האוצרת הילה כהן שניידרמן ונדון בעקרונות הברוטליזם, במפגש בין האדריכלות הבין לאומית למרחב העירוני בישראל, וכמובן ביצירות האמנות שנעשו במיוחד עבור התערוכה ומגיבות לנושא.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


טליה הופמן, השקת הספר "אלטרנטיבה לנרטיב", בית חנה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן