fbpx

מבט אחורה, מבט קדימה, המלצות הסופ"ש 9-11.11.17


"שודדים", תערוכת יחיד למיכל בראור. CCA תל אביב

לפעמים כדי לראות את העתיד באופן ברור אנחנו צריכים להביט אחורה אל העבר וההיסטוריה, וזה בדיוק מה שהתערוכות בהמלצות השבוע שלנו עושות. במרכז לאמנות עכשווית מציגה מיכל בראור תערוכה הבוחנת ארכיונים ארכיאולוגים. התערוכה בגלריה החדשה של אגודת הקרמיקאים היא עוד סימן להתעוררותו של המדיום האמנותי הוותיק. ובקן הקוקיה, חבורה של חובבי אינטרנט נוסטלגיים מבקשים להחיות מחדש את תור הזהב של האינטרנט כמקום משונה ואפילו פראי. וכשאנחנו מביטים קדימה, אנחנו רואים המוווון סיורים חדשים ומרגשים באופק הקרוב ומזמינים אתכם להצטרף אלינו.
בברכת "אל האינסוף ומעבר לו!"
שבוע נעים
שני ורנר, וצוות Talking Art

"שודדים", תערוכת יחיד למיכל בראור. אוצרת: חן תמיר
הפרקטיקה האמנותית של מיכל בראור נעה בין מחקר היסטורי באמצעות צילומים לבין מחקר של האקט הצילומי עצמו. היא יוצאת מנקודת הנחה שצילום, גם כזה מדעי ואובייקטיבי כביכול, הוא לעולם אינו תמים הוא תמיד לוקח עמדה כלשהי. בעבודה לקראת תערוכותיה נוהגת בראור לנבור בארכיונים נשכחים והפעם היא התעמקה בארכיון הצילומים והאובייקטים של היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות. הנושא של ארכיאולוגיה ושוד עתיקות במרחב הישראלי\פלסטיני הוא סבוך ועמוס בפוליטיקה של המרחב הזה. בראור עושה שימוש בצילומים והאובייקטים בכדי לבחון שאלות על שייכות, מקום ומעמד היסטורי. באותו ערב תפתח במרכז לאמנות עכשווית גם תערוכתו של האמן האמריקאי טרבור פגלן: Behold These Glorious Times!
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.11, 20:00, המרכז לאמנות עכשווית, צדוק הכהן 2, תל אביב. אירוע פייסבוק

"1d/2d/3d", תערוכה קבוצתית באגודת הקרמיקאים. אוצר: ניר הרמט
לאחר שנים בהם התקיימה בשוליים – בזמן האחרון קרמיקה הולכת ועושה את דרכה בחזרה למרכז הבמה האמנותית. הרבה בזכות פעילותו של בית בנימיני בקריית המלאכה, אך ניתן לראות את המגמה הזאת בתערוכות רבות ברחבי הארץ (וגם בעולם). כעת נראה שגם אגודת הקרמיקאים הישראלית הבינה לאן נושבת הרוח ופתחה לפני חודש גלריה משלה במרחק צעד וחצי מבית בנימיני. מינויו לאוצר ראשי של ניר הרמט, אוצר עצמאי רב פעלים ומנהלה האמנותי של גלריה מקום לאמנות, גם הוא משמש כאיתות לכיוון האמנותי אותו לוקחת הגלריה. התערוכה השניה בחלל תעסוק, כמשתמע משמה בחד, דו ותלת מימד ומה שביניהם.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.11, 19:30, גלריה B.Y5, בר יוחאי 5, תל אביב. אירוע פייסבוק


מושון זר אביב בתערוכה "השוק השחור של האינטרנט", קן הקוקיה, תל אביב

"השוק השחור של האינטרנט", אירוע אמנות רב תחומי ושוק אמנות, אוצרים: ליאור זלמנסון ומרינה פוזנר
רשת האינטרנט, עד כמה שהיא חובקת כל, היא תופעה צעירה יחסית ועם זאת, יש כאלה שכבר חשים נוסטלגיה לזמנים אחרים, תמימים יותר, בהם האינטרנט עוד לא נשלט לחלוטין על ידי תאגידי ענק והתנהל כמרחב חופשי ופתוח – סוג של מערב פרוע של מוזרות ויצירתיות. קבוצה של אמנים, פעילי רשת והאקרים התאגדו יחד כדי ליצור אירוע שחוגג את התקופה ההיא. "השוק השחור של האינטרנט", הוא שילוב של שוק אמנות, אירוע פרפורמנס ובעיקר חגיגה של תרבות אינטרנטית. כמו הרבה דברים מוזרים ויצירתיים, גם התופעה הזו החלה ביפן והמשיכה בניו יורק ועכשיו אצלנו. שווה לצפות בווידאו של האירוע הניו יורקי כדי לקבל קצת מהטעם הביזארי והמסקרן של כל העניין.
שעות האירוע: יום חמישי, 9.11, 19:00-23:00, קן הקוקיה, נועם 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

ולסיום כפי שהבטחנו, צפויים לנו הרבה מאוד סיורים בזמן הקרוב. מסיורי שבוע האיור שמתמלאים בקצב מסחרר, לסיור מיוחד כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם פסטיבל הצילום ולקינוח, חזרה מתוקה אל התחנה המרכזית החדשה.
כל הפרטים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


רעות טרוים, בתערוכה "1d/2d/3d", אגודת הקרמיקאים, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן