fbpx

"שישי קולטורה" סיור ביקורי סטודיו 25.12.15, בהדרכת שני ורנר


רובן פטר, מכטבמים מדריך הישרדות, 2013 מתוך התערוכה "שמיים משוחררים"

חורף וקר, וגם הסיורים שלנו נכנסים למתכונת מחממת, ולכן הסיור הבא שלנו יוצא למתחם "ארטפורט" המיוחד והחמים. "שישי קולטורה" סיור ביקורי סטודיו 25.12.15, בהדרכת שני ורנר.

מתחם ארטפורט הוקם בשנת 2012 על ידי הקרן המשפחתית ע"ש תד אריסון, ומטרתו לקדם אמנים צעירים בתחילת דרכם. במתחם גלריה המציגה בעיקר תערוכות קבוצתיות, אך עיקר העניין הוא בתכנית שהות אמן המשובחת שלהם. מדי שנה נבחרים ששה אמנים ואוצרים צעירים וזוכים לשהות במתחם הסטודיאות ולקבל מלגה חודשית שתעזור להם לקדם את אמנותם. כמו כן, מתקיימים במתחם אירועים שמטרתם להנגיש את האמנות לקהל הרחב וגם לרשת בין האמנים והאוצרים בארץ ובעולם.

בסיור שלנו נסייר יחד בתערוכה "שמיים משוחררים: על המבט האזרחי מאוויר"
אמנים משתתפים: אפי ואמיר, ג'ורג' ר. לורנס, חגית קיסר, מיקי קרצמן, רובן פטר, פיטר פנד
אוצרים: יעל מסר וגלעד רייך (High&Low Bureau)

נבקר בסטודיואות ונפגוש את האמנים תמיר צדוק ואלעד רוזן אשר יספרו לנו על תהליכי היצירה ועל עבודות חדשות שטרם הוצגו.

"שמיים משוחררים: על המבט האזרחי מאוויר"
התערוכה עוסקת בשאלה כיצד ניתן להפקיע את המבט מלמעלה מבעלי הכוח (הצבא, המדינה ותאגידים גלובליים) ולאזרח אותו כך שהידע המופק באמצעות צילום אווירי למשל, ישרת את האזרחים ולא ישמש כנגדם. תהליך זה של הדמוקרטיזציה של המבט מלמעלה מעסיק כיום אמנים, חוקרים ואקטיביסטים רבים, במיוחד לאור השימוש ההולך וגובר במערכות מיפוי דיגיטליות מצד אחד, והשימוש האינטנסיבי במזל"טים צבאיים למטרות ריגול והתקפה.

תמיר צדוק
לטעמי, צדוק הוא אחד האמנים המעניינים שפועלים כיום בארץ. עיסוקו בעיקר בוידאו ארט ומיצב, והוא נוטה לשזור עובדות היסטוריות – פרטיות וקולקטיביות, נכונות ובדויות. הציניות וחוש ההומור של צדוק, לצד רמת הביצוע המושלמת של העבודות יוצרים מפגש מתעתע עם תיעוד פסבדו-היסטורי אשר מערער את תפיסת ההיסטוריה וההיסטוריוגרפיה ומציע פנים חדשים לדברים.

אלעד רוזן
המפגש הראשון עם עבודותיו של רוזן עשוי להיות מעט קשה לעיכול. בשפתו הגרפית השואבת השראה מקומיקס ומשחקי מחשב, בצבעוניות השופעת והתעשייתית של הציורים, במשיכות המכחול האינטואיטיביות, יש משהו ילדותי כמעט. אך מבט מעמיק בציורים, והבנה של טכניקת הציור המיוחדת של רוזן, חושפים עולם דימויים מטריד ומאיים המתאר בצורה מובהקת את החרדה וחוסר השקט שמאפיינים את חיינו כיום.
*שני האמנים מיוצגים על ידי גלריה רוזנפלד

"שישי קולטורה" סיור ביקורי סטודיו 25.12.15, בהדרכת שני ורנר
הסיור יתקיים במתחם ארטפורט, בן צבי 55 תל אביב
בין השעות 10:30-12:00
מחיר הסיור 80 ₪
להרשמה צרו קשר

מחכה לראותכם,
שני.

תמיר צדוק

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן