fbpx

מחקרים מדיומליים. המלצות הסופ"ש 12-14.1.17


איוה כפרי, גלריה רו ארט

שלושה אמנים תחת אור הזרקורים שלנו השבוע, וכולם עוסקים בסוגיות פנים אמנותיות – חוקרים את המדיום שהם יוצרים בו ומנסים להרחיב את גבולותיו. רונית פורת שואלת שאלות על כוחו של הצילום ועל מעמדו בעידן העכשווי. איוה כפרי מפרקת את הציור והופכת אותו למיצב תלת ממדי המשתנה ביחס למקום בו הוא מוצב, והאמן ניר אדוני יוצר פיסול – תבליט הנשען על מסורת של צילום, ציור ואסמבלאז'. החורף לא עוצר את עולם האמנות, ובטח שלא את הסיורים שלנו ובחודש פברואר אנחנו משיקים שלושה סיורים סופר מיוחדים! כל הפרטים בהמשך.
עריכה ותוכן: שני ורנר

"מר אולבריך והעלמה נוימן", תערוכת יחיד לרונית פורת. אוצרת: אורית בולגרו
האמנית רונית פורת עוסקת בהיסטוריה – בכתיבתה ותיעודה, בכינונו של מבט ובהקשר המגדרי, ובתפקידו של הצילום ביחס לשני אלה. הפרקטיקה של פורת ברורה, היא בוחרת סיפור היסטורי ומתחילה לחקור אותו לעומקו. עבודת האמנות מתחילה מהמחקר הזה ונדמית למעין מסע בלשי כאשר התוצרים הסופיים הם עיבוד של תצלומים ומידע שאספה בדרך. התערוכה החדשה היא פרק שני בטרילוגיה שעוסקת בסיפורם של מר אולבריך והעלמה נוימן. החלק הראשון, "צייד הזמן", הוצג בגלריה אינדי, תל-אביב, ביולי 2016 (טקסט שכתבתי על התערוכה של פורת). התערוכה במסגרת אשכול תערוכות "בעקבותיה", סיפורי מסע מחקריים של אמניות ואוצרות בעקבות נשים מרתקות, שחיו ופעלו בזמנים ובמקומות שונים.
אירוע פתיחה: 14.1.17, בשעה 20:00, מוזיאון הרצליה, רח' הבנים 4
אירוע פייסבוק

"המשכיות", תערוכת יחיד לאיוה כפרי. אוצרת: לאה אביר
ציוריה של איוה כפרי יכולים בהחלט לעורר תמיהה בקרב הצופים. בעיקר בשל העובדה שתכונותיו הבסיסיות של הציור נעלמות מהם, או מופיעות באופן לא שיגרתי. כך למשל, משיכות המכחול מוחלפות במתיחת סרטי דבק, מצע הציור הוא לוח פלסטיק שקוף והציור עצמו שמסורתו היא דו ממדית – מנותק הרבה פעמים מהקיר והופך למיצב תלת ממדי. בתערוכה יוצגו עבודות חדשות, פרי של מחקר מתמשך בסוגיות המדיומליות של הציור, ובניסיונות לאתגר אותן.
אירוע פתיחה: חמישי, 12.1.16 בשעה 20:00. גלריה רו ארט, שביל המרץ 3 בניין 8, תל אביב
אירוע פייסבוק

ניר אדוני, מפגש אמן במלון ארטפלוס

ארטפלוס מארח: מפגש אמן עם ניר אדוני וסיור במלון
מלון ארטפלוס עוצב ומותג כ"מלון אמנות", אמנים שונים הוזמנו לעצב כל אחד חדר אחר במלון ומעניין לראות את האופי השונה שקיבלו החדרים בהתאם לאמנות שהוצבה בתוכם. במהלך 2017 משיק המלון סדרה של מפגשים עם האמנים השונים, והראשון בסדרה הוא חברי הטוב ניר אדוני. פסליו של ניר אדוני יוצאים ממסורת של ציור, ולמעשה ניתן לאבחן אותם כסוג של תבליט. אדוני משתמש בדימויים מצולמים שמצא באינטרנט או שצילם ברחובות העיר. הם נדגמים ומחוברים יחד ולאחר מכן מגולמים בחיתוכי מתכת ופלסטיק, בשלב האחרון הם מוצבים על הקיר, לרוב עם תאורה אחורית המעניקה להם הילה פיוטית של שקיעה או זריחה.
ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך מחייבת הרשמה מראש (מספר המשתתפים מוגבל ל- 35 איש). יש להירשם במייל artplustours@gmail.com
אירוע פייסבוק

החורף לא עוצר אותנו – סיורי פברואר
שלושה סיורים מיוחדים במיוחד מחכים לנו בחודש פברואר. נופשון VIP בן יומיים עמוס בכל טוב, בשיתוף פעולה עם פסטיבל הצילום הבינ"ל בו נצא לגלות את סודות האמנות הנחבאים בירושלים; ושני סיורי "שישי קולטורה" בעקבות הביאנלה לרישום בירושלים וסיור ביקורי סטודיו חמים ואינטימי במתחם "ארטפורט" בתל אביב. יש גם מחיר מיוחד למזמינים את שני הסיורים.

3.2.17 הנייר וההר: בעקבות הביאנלה לרישום בירושלים
9-10.2.17 חורף בירושלים – סיור צילום ואמנות עכשווית
24.2.17 סיור ביקורי סטודיו במתחם "ארטפורט"

מידע נוסף על כל הסיורים בקישור הבא

שיהיה סוף שבוע נהדר,
שני.

רונית פורת, מוזיאון הרצליה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן