fbpx
אורי זמיר, מתוך תערוכת יחיד בגלריה רו-ארט. באדיבות האמן וגלריה רו-ארט

טרנספורמציה חומרית. המלצות הסופ"ש 25-27.4

בשבוע שעבר אספנו תערוכות שעוסקות באובייקט הסדרתי, החוזר והזהה. המלצות השבוע עוסקות גם הן בפיסול, אך הן מוקדשות לפיסול שמבקש לבלבל ולתעתע. העבודות בתערוכות השבוע הן לא מה שהן נראות במבט ראשון ודורשות חקירה מעמיקה ומבט בוחן. כמו שקורה בדרך כלל באמנות, גם כאן, הסבלנות ותשומת הלב משתלמות ובגדול.

בגלריה רו-ארט מציג אורי זמיר כלבים מעולמות אחרים; בגלריה BY.5 מתמיר חיימי פניכל חומרים צנועים באמצעות עדינות ודיוק; במקום לאמנות משמיע יהודה גרניט זעקה של ברזל ומתכת. ואנחנו יוצאים לסיור חדש ומפתיע ברמת השרון.

שיהיו סוף שבוע נעים ושקט וחג שמח עד כמה שניתן,
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

יהודה גרניט, מתוך תערוכת יחיד במקום לאמנות, תל אביב

'חברי הטוב הד', תערוכת יחיד של אורי זמיר. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
אורי זמיר הוא אמן צעיר יחסית, אך מאחוריו כבר רקורד לא מבוטל של תערוכות בחללים מכובדים, הבולטת שבהם היא תערוכת היחיד המרשימה מאוד שלו במוזיאון הרצליה לפני כשנתיים. התערוכה אז עסקה וניתן לומר אולי על כל הפרויקט האמנותי של זמיר שהוא עוסק בנקודות ההשקה והגבול שבין העולם הרגיל והיומיומי והעולם האחר – זה שנגלה בחלום, בחזיונות מיסטיים ובטריפים פסיכדליים. העבודות תמיד מרהיבות טכנית, יציקות מדויקות של חלקי גוף, או אובייקטים מוכרים, אך תמיד מתקיימת בהם איזו הסטה, משהו לא מתאים, כמו למצוא את עצמך בחלום בביתך שלך שבעצם אינו ביתך, אבל בעצם כן. תערוכתו הראשונה של זמיר בגלריה רו-ארט מציגה להקת כלבים ביזארית, גם כאן החלום, הדמיון והמציאות מתערבבים דרך אובייקטים שהם וירטואוזיים ומדוייקים באותה מידה שהם משונים ואחרים.

אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.4, 20:00, גלריה רו-ארט, המרץ 3, תל אביב
אירוע פייסבוק

'קונגלומרט', תערוכת יחיד של חיימי פניכל. אוצרת: טל פרנקל אלרואי
כבר הרבה שנים שאנחנו מאוד אוהבים את הפיסול של חיימי פניכל. השילוב הכל כך מיוחד בין וירטואוזיות טכנית מעוררת השראה, לעדינות גדולה, אבל גם להומור דק ושנון הופכים אותו לאחד האמנים היחודיים במקומותינו. פניכל הוא רב אמן של טרנספורמציה. הוא עושה שימוש בחומרים הזולים והזמינים ביותר בדרך כלל כמו חול, דבק מגע או חלודה והופך אותם שנראים סתמיים במבט ראשון אך מבט קרוב יותר מגלה את סוד היופי והטכניקה. בשנים האחרונות ובתערוכה הנוכחית בפרט הוא עושה שימוש בשבבית – תחליף עץ זול העשוי מעיסת נסורת – בכדי ליצור את האובייקטים המיוחדים שלו. אין דבר רחוק יותר מההילה המאצ'ואית של הפסל החובט באבן או יוצק פסלי ברונזה עצומים. זהו פיסול שבוחר באינטימיות ושבריריות על פני כח וכך נכנס לנו הישר לתוך הלב.

באותו ערב תפתח בגלריה גם תערוכת יחיד של דוד סוסנובסקי
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.4, 19:30, גלריה BY.5, רחוב בר יוחאי 5, תל אביב
פרטים נוספים באתר התערוכה

'המלחמה מתרגשת', תערוכת יחיד של יהודה גרניט. אוצרת שירלי וגנר
לפעמים נדמה כי פיסול ופוליטיקה הם פעולות דומות. בשניהם ניצב האדם מול מה שנראה כבלתי ניתן לשינוי – ברזל ואבן מצד אחד או קונבנציות חברתיות נוקשות מצד שני והוא או היא מבקשים לכופף אותם לרצונם. קשה, אך לא בלתי אפשרי. החומר המוצק דורש פעולות כמו חריטה, כיפוף, גילוף והדבקה כדי להפוך לאובייקט אומנותי ואילו הפוליטיקה דורשת פעולה נחושה של יחידים וקבוצות – הפגנות, מחאות ובחירות – כדי להביא לשינוי חברתי עמוק ובר קיימא. הפיסול של יהודה גרניט מבקש לדבר את שתי השפות האלה – האמנותית והפוליטית – הפסלים שלו עשויים ברזל ומתכות אחרות שהטיפול בהן דורש כח, אבל גם עדינות ודיוק. התערוכה של גרניט לא הולכת סחור סחור והיא מביאה מסר פוליטי וחברתי ברור ומיידי, זועק אפילו. השילוב בין החומר הקשה והכבד לבין המסר המיידי והדחוף יוצרים אפקט מטלטל ומעורר מחשבה ופעולה.

באותו ערב יפתחו בגלריה גם תערוכות יחיד של חן שפירא ושל רועי קורן
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.4, 20:00, מקום לאמנות, המרץ 6, תל אביב
פרטים נוספים באתר התערוכה

סיור חדש – רמת השרון על המפה – אמנות עכשווית ברמת השרון 10.5
רמת השרון מרכז אמנותי? בהחלט כן!
מוזיאון גיאולוגי שמציג אמנות עכשווית, גלריה עירונית שמתהדרת באוצרת מהשורה הראשונה, אמנות במרחב הציבורי, בניין דואר ישן שהפך למרכז אמנות דיגיטלית ובתים פרטיים שפותחים את דלתותיהם לתצוגת האוספים שלהם. נראה שעיריית רמת השרון שמעה את מה שתושביה אמרו מזמן, והשכילה להבין את הקשר בין תרבות להשתבחות עירונית. האם מרמת השרון תצא הבשורה?

בואו לגלות בירת אמנות מפתיעה.
פרטים והרשמה בקישור

חיימי פניכל, מתוך תערוכת יחיד בגלריה BY.5

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן