fbpx

פופ אפ וויקנד – המלצות הסופ"ש 9-11.6


דגנית ברסט, ללא כותרת (מתוך פורטרטים ונופים), 1984/2015, גלריה ג'ולי מ.

סוף השבוע הקרוב הוא חגיגה לקריית המלאכה, בה תוכלו לבקר בשלל תערוכות חדשות, וביניהן גם שתי תערוכות בבית בנימיני אשר מגיבות ישירות לאזור ולהיסטוריה שלו. תערוכת פופ-אפ מפתיעה לגלריה ג'ולי מ. תפתח בחלל הקודם של מכון שפילמן, וגלריית "מקום לאמנות" בקריית המלאכה ממשיכה בפעילות הנרחבת והמעניינת שלה. כיוון שאני כותבת אליכם מפריז שטופת השמש, אז מצרפת גם המלצה קטנה לתיירים שביניכם.

תערוכות חדשות – פתיחה ביום חמישי 9.6.16 בשעה 20:00
"סירנה", תערוכת יחיד ללהלי פרילינג. אוצרת: לאה אביר
להלי פרילינג, אמנית צעירה יחסית, המיוצגת על ידי גלריה רו-ארט, ידועה בשל סדרת מיצבים תלויי-חלל שיצרה אשר הורכבו מחוטי ניילון עדינים, וחלשו ושינו את החלל. גם בעבודות אחרות שלה היא משתמשת בחומרים מן המוכן אשר עוברים טרנספורמציה כגון צילומים שהיא חורטת בתוכם או גזירי נייר שהופכים לפסל תלת ממדי. יש משהו בעבודות של פרילינג שמשחק על מתח בין ניגודים: ניגודי משקל, עדין וגס, גברי ונשי, רומנטי ואלים. גם התערוכה החדשה "סירנה" מורכבת ממיצב תלוי חלל, סביבה (כפי שמגדירה אותה האוצרת) שתאתגר את חושיו של הצופה.
גלריה רו-ארט, שביל המרץ 3, בניין 8, תל אביב
אירוע פייסבוק


קריית המלאכה צילום – באדיבות ארכיון היסטורי עיריית תל אביב יפו

חמש שנים לבית בנימיני – שתי תערוכות המגיבות לאזור "קריית המלאכה"
בית בנימיני – מרכז לקרמיקה עכשווית, הפך בחמש השנים מאז היווסדו לחלק בלתי נפרד מקריית המלאכה. בין סדנאות האמנים, הגלריות מהסוגים השונים, ואמנות הרחוב – מן הראוי שיהיה גם בית ספר, או מרכז תרבותי בסגנון בית בנימיני. כחלק מחגיגות חמש השנים למרכז, יתקיימו אירועים ברחבי הקריה, סדנאות קדרות וערבי עיון. כמו כן, ייפתחו שתי תערוכות המגיבות לקריית המלאכה – ברמת ה"מיקרו" וה"מאקרו". התערוכה "החברה לשיקום המלאכה" מורכבת ממיצב של האמנים רועי פביאן ואמיר אברהם ויזר שחוקרים את ההיסטוריה של הקריה. והתערוכה "משכפלת" בוחנת את החפצים המשמשים לייצור במרחב התעשייתי.
"משכפלת", אוצרים ומעצבים: סטודיו REDDISH נעמה שטיינבוק ועידן פרידמן, אירוע פייסבוק
"החברה לשיקום ה מלאכה בתל אביב-יפו", רועי פביאן ואמיר אברהם ויזר. אוצרת: שלומית באומן, אירוע פייסבוק
בית בנימיני, העמל 17, תל אביב

"9 קירות אמן – טקסטים". אוצרת: דליה דנון
הגלריה "מקום לאמנות בקריית המלאכה" מספקת תכנים מרובדים ומעניינים בכל ימות השנה. בסופ"ש הקרוב תפתח שם תערוכה קבוצתית בפורמט שמאפיין את הגלריה, ובו כל אמן מקבל קיר אחד להציג עליו. הפעם יעסקו כל תשעת הקירות בטקסטים.
אמנים משתתפים: חגית שחל, גרי גולדשטיין, אורנית שיראזי, גלעד אופיר, שחר קורנבליט, חגית קזיניץ, ורוניק ענבר, אביבית בלס ברנס, הילה ליזר בג'ה, אירוע פייסבוק
נוסף על כך אני ממליצה לבקר באתר הגלריה ולעקוב אחר שלל האירועים שהיא מציעה. באותה הזדמנות כדאי לסמן את התאריכים 23-25.6 אז יתקיים סופ"ש אמנות בקריה.
מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב

תערוכת פופ-אפ של גלריה ג'ולי מ.
לאחר שהות ארוכה מאוד בה גלריה ג'ולי מ. סגורה בעודה עוברת למקום חדש, היא מפציעה בתערוכה חד פעמית בחלל הקודם של מכון שפילמן. בתערוכה יוצגו עבודות של אמני הגלריה וביניהם: דגנית ברסט, יאיר ברק, ענת בצר, שי יחזקאלי ואחרים וגם אמנים אורחים: אביגיל הופקינס ויונתן צופי.
גלריה ג'ולי מ. (במכון שפילמן לשעבר), שוקן 27, תל אביב. כדאי לשים לב לשעות הפתיחה כאן 

כמובטח, למבקרים בפריז בחודש הקרוב, וגם לאלה שמתגעגעים אליה מרחוק, אני ממליצה לבקר במיצב המעניין שיצר אמן הרחוב הצרפתי JR. כמו בעבודות אחרות שלו, גם הפעם השתמש האמן ביריעות נייר – צילומים בשחור לבן, והפעם כיסה את הפירמידה המפורסמת שנמצאת ברחבת מוזיאון הלובר. הפירמידה, היא אחד הסמלים של פריז ואחד האתרים המצולמים בעולם – ובעיקר בתמונות סלפי המועלות לאינסטגרם. JR כיסה אותה בדימוי של המוזיאון עצמו, ובכך "העלים" אותה, כלומר – מאיין את האפשרות להצטלם איתה, ומשנה את חווית המבקר במוזיאון.
מוצג עד 27.6.16.
ראיון עם JR באתר הלובר

אם כן, מאחלת לכולכם סוף שבוע נעים ומעניין,
וד"ש מפריז,
שני.


המיצב של JR במתחם הלובר, פריז

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן