fbpx

אדמה, מים ורוח – המלצות הסופ"ש 24-27.11.16


גיל שחר, הביאנלה לרישום, ירושלים

זה הולך להיות סוף שבוע מגוון במיוחד. מגוון בטכניקות ובמדיות השונות של היצירה העכשווית, מגוון בתכנים – מהדומסטי למדיני, מהאישי לקולקטיבי. בתל אביב תוכלו ליהנות מתערוכת יחיד של מיכה אולמן שתעסוק בטריטוריה ומקום כשהמים יהיו הנושא המרכזי, ומתערוכה קבוצתית חשובה שנערכת בחסות תכנית שהות אמן ביוזמת בית בנימיני. בירושלים תפתח בסופ"ש הקרוב הביאנלה לרישום שתחלוש על מרכזי אמנות שונים בעיר, ובתוך כך תוצג גם תערוכתו מעוררת המחשבה של רועי חפץ בבית טיכו. יש לנו גם סיור נוסף בתחנה המרכזית שהולך ומתקרב, ובקיצור – שפע של כיף. כל ההמלצות לפניכם.
עריכה ותוכן: שני ורנר

כלים שלובים, תערוכת יחיד למיכה אולמן
לתפיסתי, מיכה אולמן הוא אחד מאבות האמנות הישראלית, מי שהיה בין המנסחים של גל חדש של עשייה אמנותית בשנות השבעים; גל של אמנות מושגית שהכניסה לשדה המקומי את השיח הפוליטי. אולמן – "האמן החופר", שעסק בעיקר באמנות אדמה מאז שנות השבעים מציג כעת עבודות חדשות שעניינן הוא במים. כמו האדמה, גם המים הם מושג הכרוך בטריטוריה, בחיים ובקיימות. מערכת הכלים השלובים שיצר מעלה סוגיות של חברותא לעומת ניכור, שיתוף לעומת שליטה.
אירוע פתיחה: חמישי, 24.11.16 בשעה 19:00. גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב
אירוע פייסבוק

פוסט קולוניאליזם, תערוכה קבוצתית בין לאומית. אוצרת: וונדי גרס
לפני כמה ימים עברתי למול בית בנימיני והופתעתי לגלות אותו מכוסה בצלייה צבאית, כאילו מנסה להסתוות אך הופך לבולט עוד יותר במרקם העירוני. הפעולה הזו היא חלק מתערוכה חדשה וחשובה בה יציגו 19 אמנים ממדינות שונות אשר הגיעו לארץ לתכנית שהות אמן בת חודש. הם סיירו בארץ וניסו להבין את המתחים והקונפליקטים העכשוויים ויצרו עבודות ביחס למה שחוו ובזיקה למושג "פוסט קולוניאליזם" – מושג שהגיע הזמן לבחון אותו שוב, מחדש. התערוכה מתקיימת בבית בנימיני, מרכז לקרמיקה עכשווית, אך יוצגו בה עבודות בטכניקות ומדיות שונות.
אירוע פתיחה: חמישי, 24.11.16 בשעה 19:30. בית בנימיני, העמל 17, תל אביב
אירוע פייסבוק


רועי חפץ, מתוך התערוכה ויקטוריה, בית טיכו, ירושלים

הביאנלה הארצית השישית לרישום, רשמים 6 – שובו של הנייר. אוצרות: עדנה מושנזון וסאלי הפטל נוה
לא הרבה אירועי אמנות בארץ מצליחים להחזיק מעמד לאורך שנים, והביאנלה לרישום היא אירוע יוצא דופן המתקיים מאז שנת 2001. האירוע יתקיים בכמה מוקדים ברחבי ירושלים ומטרתו להציע נקודת מבט עדכנית על הנעשה בתחום הרישום באמנות הישראלית. הרישום נחשב בדרך כלל למדיה שולית, כהכנה לדימוי סופי. עם זאת, אמנים רבים עוסקים בו גם כפרקטיקה מוגמרת והמגוון הרב שמציעה הביאנלה הוא חגיגה לאוהבי הז'אנר.
פתיחה: שבת, 26.11.16, ברחבי העיר. פרטים נוספים על התערוכות באתר של בית האמנים, ירושלים.

ויקטוריה, תערוכת יחיד לרועי חפץ. אוצרת: תמנע זליגמן
אחת התערוכות הבולטות במסגרת הביאנלה לרישום תהיה זו של רועי חפץ. האמן הישראלי שמתגורר בברלין ונמצא בעיצומו של תהליך לשינוי מגדרי. בעבודותיו עוסק חפץ בדמות הנשית ובעיקר בשנות ההתבגרות והזקנה. התערוכה מורכבת מציורים גדולי ממדים, פתייניים, ובהן דמותה של ויקטוריה בעלת העיניים המהפנטות. התערוכה מעלה סוגיות מגדריות ומיניות, איך מוגדר היופי הנשי? כיצד הוא משתנה עם הזמן, וכיצד הוא נתפס על ידי גברים וכמובן גם על ידי הנשים עצמן.
פתיחה: שבת, 26.11.16, בית טיכו, הרב אג"ן 10, ירושלים
אירוע פייסבוק

הסיורים הקרובים שלנו
2.12.16 הזמנות נוספת למי שעוד לא חווה את הסיור המיוחד בתחנה המרכזית.
סיור המשלב את ההיסטוריה המוזרה של ה"פיל הלבן", את המרקם העירוני המשתנה של תל אביב וכמובן את האמנות הייחודית שצומחת בין כתלי התחנה המרכזית.
הסיור בהדרכת שני ורנר.
כרטיסים ופרטים נוספים בקישור


נהה קודצ'קר, מתוך התערוכה פוסט קולוניאליזם, בית בנימיני

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן