fbpx

עץ. חיים. מוות. המלצות הסופ"ש 3-5.11.16


ענת רוזנסון בן-חור, גלריה זימאק

כמה כייף זה סופי שבוע כאלה, בהם נפתחות המון תערוכות חדשות ומסקרנות. קשר סמוי ישנו בין התערוכות שנבחרו השבוע, והוא העיסוק בחומר כנקודת מוצא, ובעיקר העץ. ראשית, בתערוכה פורמלית גרידא שעיקרה חיתוכי עץ בגלריה רוזנפלד. בתערוכה החדשה בגלריה זימאק, שני אמנים צעירים משתמשים בעץ ובוחנים את הפער בין הדו לתל ממד, ואילו באלון שגב יציג אריק לוי פסלים דמויי עץ שיש בהם משהו כואב ועוצב, ומהפנט בה בעת. כמו כן, אתם מוזמנים השבוע לביקור בסלון ביתו של הגלריסט עודד שתיל, ויש לנו גם סיור חדש על הפרק. כל ההמלצות לפניכם.
עריכה ותוכן: שני ורנר

האמנות השחורה, תערוכה קבוצתית. אוצר: רון ברטוֹש
ישנם יתרונות וחסרונות בתערוכה המתרכזת סביב מדיום אחד ויחיד. מצד אחד היא יכולה להוריד מההילה התוכנית של כל יצירה ו/או אמן, ומצד שני תערוכה מסוג זה מאירה את התכונות המיוחדות של המדיום ומאפשרת מבט מעמיק על אופיו. במקרה של התערוכה "האמנות השחורה", ובאוצרותו של רון ברטוש, מתאפשרת לנו חוויה כוללת יותר. אמנם, כל העבודות נעשו בשיטה של חיתוכי עץ ולינואליום, טכניקה שמתאפיינת במבע פיזי ואקספרסיבי יותר. אך עם זאת מבטיח לנו האוצר: ""הרוח השחורה" לא נותרה בגבולותיו הטכניים אלא מצאה ביטוי גם במושאי הציור האפלים – מושאיה של תערוכה זו". אני כבר זכיתי להצצה ראשונית על התערוכה, שווה ביותר!
אירוע פתיחה: חמישי, 3.11.16 בשעה 20:00. גלריה רוזנפלד, רח' שביל המפעל 1, בניין 6, תל אביב
במקביל תפתח בחלל הפרוייקטים בגלריה תערוכת יחיד למאי דעאס, "אישה באפור".
אירוע פייסבוק

תלוי מקום, תערוכה זוגית לבר פרום וענת רוזנסון בן-חור. אוצר: ירון הרמתי
שני אמנים שזה עתה סיימו את לימודי האמנות, "נקלטו" כבר בתערוכת הבוגרים, וזוכים כעת לתערוכה משותפת בגלריה זימאק, יש בזה משהו רענן ומעורר ציפייה. גם הקשר בין האמנים מעניין, שניהם עוסקים בעץ כנקודת מוצא לעבודתם. בר פרום הופך פיסות עץ לבוד (דיקט) לפסלים תלת ממדיים הנובעים מתוך הטקסטורה הראשונית של העץ. לעומתו ענת רוזנסון בן חור, דווקא משתמשת בדו ממדיותו של העץ בעודה משרטטת באמצעותו את קנה המידה של הבית שלה. היבטים פורמליים קרים ייפגשו בתערוכה בהיבטים אישיים, כמו גם, תעשייתיים וביתיים.
אירוע פתיחה: חמישי, 3.11.16 בשעה 20:00. רח’ ה’ באייר 68 תל אביב
אירוע פייסבוק


עמית קבסה, מתוך התערוכה "האמנות השחורה", גלריה רוזנפלד

Absent Presence, תערוכת יחיד לאריק לוי
עוד תערוכה נוצצת נפתחת לה השבוע בגלריה אלון שגב, ושוב מדובר ביציקות של חומרים יומיומיים במתכת. הפעם מדובר באמן והמעצב אריק לוי שפסליו מרובי הצלעות כבר הפכו לשם דבר. לוי מצליח באורח פלא לחקות חומרים בחומרים, משהו בדומה לפעולותיו של גדעון גכטמן ז"ל (שגם עבודות שלו יוצגו השבוע בתערוכה חדשה בגלריה שלוש). כך למשל, פסלי הצלעות נדמים לאבנים, המונחות באיזון עדין זו על זו. יש משהו מהפנט בפסליו של לוי, וגם מכמיר לב, הידיעה שפיסת עץ טבעית הפכה לפסל נוצץ ומוזהב, מונצח אמנם, אך מאידך – גם מת.
אירוע פתיחה: חמישי, 3.11.16 בשעה 20:00. גלריה אלון שגב, שד' רוטשילד 6, תל אביב.
אירוע פייסבוק

עודד שתיל. ליברמן 8. חלל תערוכות חדש
אחרי סגירתה הלא נעימה של גלריה ג'ולי מ. עולה כעוף החול הגלריסט והאספן הוותיק עודד שתיל, מי שניהל את הגלריה בעשור האחרון. בצעד נועז וייחודי הסב שתיל את סלון ביתו הפרטי לחלל לתערוכות. המקום האלטרנטיבי והמיוחד הזה מאפשר מפגש אינטימי עם אמנות, גם בתערוכה שתוצג, וגם באוסף העשיר וכמובן גם במפגש עם שתיל עצמו. התערוכה הראשונה "עורף", תערוכת יחיד לאבי סבח, מוצגת בימים אלה ומורכבת משתי סדרות של עבודות נייר שיש בהן מהילדותיות והאלימות גם יחד.
המקום פתוח לקהל הרחב במועדים הבאים: יום חמישי 16:00 – 19:00, ימי שישי-שבת 11:00 – 14:00
ליברמן 8 דירה 8 קומה 2, תל אביב.

ולסיום, אני מזמינה אתכם להצטרף לסיור הבא שלנו במסגרת ליין הסיורים "שישי קולטורה"
25.11.16 סיור אמנות אקדמית. אמנות עכשווית
האמנות העכשווית אינה צפויה כפי שהייתה בעבר ולעתים קרובות היא קשה מאוד להבנה ולעיכול. אך האמנות האקדמית המסורתית לא נעלמה לגמרי מהעין ומעניין לראות כיצד היא מתקיימת בעידן העכשווי.
סיור מיוחד המשלב ביקור במסדרונותיו של "מלון מרינה", שם מוצג אוסף האמנות של משפחת שיף לאמנות פיגורטיבית ריאליסטית, וביקור בגלריה גורדון לאמנות עכשווית.
זהו סיור דידקטי ומעשיר המציע מפגש בין עולמות, וביקור באחד החללים המפתיעים בתל אביב, עם תצוגה לא שגרתית וייחודו בחוויה החד פעמית שהוא מציע.
הסיור בהדרכת שני ורנר
רכישת כרטיסים בקישור

מאחלת לכולנו סוף שבוע מוצלח של תחילת הסתיו,
שני


אריק לוי, גלריה אלון שגב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן