fbpx

תערוכות חדשות 20.11.14

כבכל יום חמישי גם היום נפתחות תערוכות והנה כמה המלצות בשבילכם:

"When X and Y" תערוכה זוגית של ליליאנה פרבר ומיכל אורגיל. אוצרת: טליה רז
גלריה אלפרד, סמטת שלוש 5, תל אביב
ליליאנה פרבר, אמנית ניו מדיה, תציג עבודת וידאו ועבודות מודפסות. בעבודת הוידאו משתמשת פרבר בז'אנר המסחרי של טריילרים לסרטי קולנוע. העבודה נוצרה באמצעות תוכנה שנבנתה במיוחד, המכווצת עשרות סרטים לתוך סרט יחיד, ומערבלת אותם לכדי יצירה כמעט מופשטת. בעבודת הצילום שלהאוספת פרבר עשרות צילומים שגולשים שונים משתפים ברשת, צילומים של עצמם וסביבתם. באמצעות תוכנה ייחודית, מעבדת את הצילומים לכדי קולאז' מפוקסל היוצר דימוי חדש.


מיכל אורגיל תציג ציורי שמן על בד בפורמטים גדולים ובינוניים, שמתקיים בהם עולם שנצמא בשולי הנורמה, עולם מוכר אך מוסט, בו משוטטות דמויות המשנה של הסיפור. אנשים שהופיעו בצילומים שמצאה ברחוב ודמות נערה, המשוטטת או שוהה באזורי ספר של העיר.

"גילוי וכיסוי" תערוכה קבוצתית, אמנים משתתפים: איציק בדש, ניצן מינץ, עדי עוז-ארי, יערה צח ודפנה שלום. אוצרת: ד”ר סמדר שפי
בית ביאליק, רחוב ביאליק 22, תל אביב
זו התערוכה השנייה של האוצרת סמדר שפי בבית ביאליק (על הראשונה כתבתי בעבר כאן). גם הפעם משלבת שפי בין עבודותיהם של אמנים צעירים לבין המוצגים במוזיאון ויוצרת קריאה מחודשת של ההיסטוריה של הבית ובכלל. התערוכה נאצרה בזיקה למאמר גילוי וכיסוי בלשון אותו פרסם חיים נחמן ביאליק בשנת 1915. ביאליק עסק בשוני שבין שפת הפרוזה לשירה, אך בעיקר בהוויה ובמוגבלות של השפה לבטא גווני רגש, בהתאמה עוסקים האמנים המציגים בתערוכה במוגבלויות השפה המילולית והוויזואלית ובניסיון לפרוץ את גבולותיה.
אני מחכה במיוחד לראות את עבודתה החדשה של ניצן מינץ, אמנית טקסט ורחוב אשר משלבת את שיריה ברחבי העיר, והפעם קיבלה אישור מיוחד (וכנראה קשה להשגה) לצייר על קירות הגדר של המבנה ההיסטורי.

"אופק אירועים" תערוכת יחיד של אורן הופמן
גלריה טמפו רובטו, רחוב סגולה 9, תל אביב
אני התאהבתי בעבודות של אורן הופמן בתערוכה זוגית שלו ושל האמן יוזף אלברס המוצגת בימים אלה במוזיאון תל אביב, ועכשיו אני שמחה מאוד לקראת תערוכת יחיד ראשונה שלו בגלריה טמפו רובטו ביפו. בתערוכה יציג הופמן סדרה של עבודות חדשות ובהן הוא מעוות ומותח את גבולות הצילום בניסיון ליצור באמצעותו דימוי של מציאות מסוג חדש.

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן