fbpx
עינת עמיר
עינת עמיר, מתוך תערוכת הבוגרים של ארטפורט, תל אביב

חגיגות וירידים, המלצות הסופ"ש 13-15.6

רגע לפני תרדמת הקיץ, עת הגלריות מציגות תערוכות מכירה משעממות, ורובנו מהגרים אל ארצות הניכר, עולם האמנות והעיצוב המקומי פוצח דווקא בחגיגה. למרבה השמחה גם בשדה אמנות קטן כמו שלנו, לא חסרות סיבות למסיבות והמלצות השבוע מתמקדות באירועים וירידים חגיגיים במיוחד.
בירושלים נפתח שבוע העיצוב השאפתני ומרובה המשתתפים מהארץ ומהעולם, כאשר מהתערוכה המרכזית בבית הנסן יתפרשו האירועים ותערוכות הלווין בכל רחבי העיר; בבניין ארטפורט החדש תערוכה ומסיבת פתיחה מחודשת שהיא גם אנחת רווחה קולקטיבית על חזרתו של הפרוייקט החשוב הזה למפת האמנות המקומית; ובמוזיאון תל אביב ובית אריאלה שני אירועים חופפים החוגגים אמנות, דפוס והוצאה לאור עצמאית.
שיהיה סופ"ש של חגיגות והגיגים,
שני ורנר וצוות Talking Art

שבוע העיצוב ירושלים 2019
השבוע מרכז הכובד של עולם העיצוב הישראלי וגם העולמי עולה לירושלים, לשבוע העיצוב הירושלמי שזוהי לו השנה השמינית. מדובר באירוע שאפתני ביותר שבמהלך השבוע עוטף את ירושלים כולה בתערוכות ואירועים. בפסטיבל ישתתפו כמאתיים מעצבות ומעצבים מישראל ומכל העולם ויוצגו יותר ממאה פרוייקטים ברחבי העיר. נושא הפסטיבל הפעם הוא "מזרח" והוא עוסק במיתולוגיה של ההיקסמות המערבית מהמזרח, אבל גם במשמעויות הקונקרטיות והפיזיות שלו.
כרגיל, מתוך מאות האירועים בחרנו כמה שמסקרנים אותנו במיוחד:
"השדכן" הוא פרוייקט של המעצבים דניאל נחמיאס וטאריק נאסאר המבקש לחבר בין מעצבים ישראליים לבעלי מלאכה מסורתיים מהמדינות והאזורים השכנים וכך לערבב חדש עם ישן ולנסות לנסח יחד מקומיות חדשה.
"אוריינטציה" תערוכה שאוצרת רוני לוית, מביטה באמצעות מפות עתיקות, עכשוויות ומומצאות בקונספט "המזרח" כהתגלמות של אחר גיאוגרפי ופוליטי.
"בוטיק שווארמה" פרוייקט האמנות\עיצוב\טיפוח\מופע המסקרן של האמנית הצעירה סתיו פורגס ממשיך להתגלגל ולהתפתח ואחרי צבע טרי עולה ירושלימה.
כמו תמיד באירועים מעין אלה, מומלץ מאוד להתעדכן בתוכניה וליצור לעצמכם לוח זמנים ומפת שיטוט שמעניינת אתכם במיוחד.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 13.6, 19:30, בית הנסן, רחוב גדליהו אלון 14, ירושלים. אירוע פייסבוק
תוכניית הפסטיבל

שבוע הספר בגן הפסלים, מוזיאון תל אביב

"בחזרה לארטפורט" תערוכה קבוצתית. אוצרת: ורדית גרוס
האמת, כבר התחלנו לדאוג, ולא רק אנחנו. השאלה "מה קורה עם ארטפורט?" רחשה בשיחות סלון ופתיחות כבר תקופה ארוכה. אחרי 5 שנים של פעילות שוקקת, נאלצה תוכנית הרזידנסי הנחשבת לעזוב את המתחם בו שכנה בדרך בן צבי לטובת פיתוח נדל"ני. מה שאמורה היתה להיות אתנחתא קצרה לטובת מציאת מתחם חדש וחזרה לשגרה, הפכה להפסקה של כשנתיים. בזמן הזה, שדה האמנות למוד האכזבות והגלריות הנסגרות כבר החל לפקפק בחזרתו של ארטפורט לחיינו. אבל למרבה השמחה ארטפורט חוזר גם חוזר, ובבניין חדש ומשודרג הנושק לקריית המלאכה ובכך מביא חיזוק אמנותי משמעותי לאזור שגם ככה הוא כבר המרכז האמנותי של ישראל. ארטפורט, עם השילוב המנצח בין גב כלכלי איתן לצוות מקצועי מסור ובעל הבנה רחבה של שדה האמנות, הפך בשנות פעילותו הקצרות יחסית לעמוד תווך של הסצנה המקומית. לכן זו הקלה גדולה לראות אותו חוזר לשטח. בבניין החדש בנוסף לסטודיות לאמני התוכנית יתקיימו כמיטב המסורת גם תערוכות, סדנאות, שיחות ואירועים מיוחדים. את החזרה לפעילות חוגגים בארטפורט בתערוכה של בוגרי התוכנית לדורותיהם, וביניהם גם אלעד רוזן הלא הוא המדריך המהולל שלנו. יהיה שמח
אירוע פתיחה: יום חמישי, 13.6, 20:00, ארטפורט, העמל 8, תל אביב. אירוע פייסבוק

חגיגת ספרי אמנות ודפוס עצמאי בבית אריאלה ומוזיאון תל אביב
חודש הספר ממשיך ומגיע לסוג של שיא עד כמה שזה נוגע לשוחרי האמנות. במתחם התרבות בתל אביב יתקיימו בשבת הקרובה שני אירועים במקביל, שיחד מהווים חגיגה של ממש לכל חובב וחובבת של אמנות וספר.
החל מהצהריים ועד שעות הלילה יתארח בספריית בית אריאלה יריד של פנזינים ודפוס עצמאי. עוד לפני פתיחת היריד מציעים לכם גם לקחת חלק אקטיבי יותר ולהשתתף בסדנאות ליצירה של פנזין אישי משלכם. בנוסף תוצג תערוכת פנזינים מיוחדת ויתקיימו הופעות והקראות שירה ברחבי הספריה. אל תוך קודש הקודשים של הספריה הממוסדת שהיא בית אריאלה נכנסת הרוח הבועטת והשובבה של הפנזין ומזמינה אתכם להשתתף.
במרחק 10 צעדים משם, בגן הפסלים של מוזיאון תל אביב, ממשיכים במסורת ניקיון המדפים והצעת ספרים וקטלוגים רבים למכירה ומסירה. החל משש בערב יחל הפנינג עליז בגן הפסלים היפה של המוזיאון בו תוכלו לחפש אוצרות בערימת הספרים למסירה מעודפי ספריית המוזיאון ולדוג מציאות בדוכני המכירה שיציעו הנחות מיוחדות ומשמעותיות על ספרי החנות. כל זה עם כוס בירה ביד ובתקווה גם בריזה נעימה.
רבות דובר על מותו של הדפוס, על תבוסתו של הספר אל מול המסך. אך לכמה שעות בשבת, אתם מוזמנים למתחם התרבות לחגיגה של ספרות, דפוס ואמנות.
יריד פנזינים ודפוס עצמאי, שבת 15.6, החל מ14:00 עד שעות הלילה, בית אריאלה, שאול המלך 25, תל אביב
הרשמה לסדנאות הכנת פנזינים: סדנא ב11:00 סדנא ב12:00
אירוע פייסבוק יריד פנזינים אירוע פייסבוק ספרי אמנות במוזיאון

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

מתוך התערוכה "אוריינטציה", שבוע העיצוב ירושלים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן