fbpx
שרון גלזברג
שיח גלריה ב"מרידיאן", תערוכת היחיד של שרון גלזברג, גלריה רו ארט

משחקי שעשוע, המלצות הסופ"ש 25-27.1.2018

התערוכות בהמלצות השבוע הן כאלה שבמבט ראשון נראות ססגוניות, משחקיות ומשעשעות, אבל מבט מעמיק יותר חושף רבדים מטרידים וביקורתיים. האמן המוערך והשנוי במחלוקת אורי קצנשטיין פותח תערוכה חדשה בחזי כהן; שיר מורן ושירי טרקו עושות שימוש בטכניקה העתיקה של איור כתבי קודש כדי להעביר מסרים עכשוויים וחתרניים; והציירת פאולה עליון מציגה בציר חדש של הציור הילדי והגרוטסקי שלה ברביעיית פלורנטין. בפינת הבונוס – שיח גלריה בתערוכתה המורבידית והשנונה של שרון גלזברג.
אבל לפני הכול – הודעה חשובה ומשמחת. הכרטיסים לסיור "הרנסנס היפואי" שלנו הולכים ונחטפים, ולכן כדאי מאוד לעקוב אחרי הלינק ולהירשם בהקדם! בקישור
וכעת להמלצות.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"PrePast" תערוכת יחיד לאורי קצנשטיין. אוצרת: עפרה חרנ"ם
אורי קצנשטיין מתאפיין בעיקר בחוסר פשרות אמנותי קיצוני. אם זה מיצג המשלב הקזת דם, עבודות סאונד ניסיוניות וקשות לעיכול, או פיסול המציג טראומות לאומיות במסווה של ריהוט, קצנשטיין לא חושש ללכת הכי רחוק שאפשר ולחפש את הקצוות. בתערוכה תוצג עבודת וידאו חדשה אשר ממשיכה את העיסוק בטראומה, זהות וזיכרון ונמזגים בה: שפה חדשה מומצאת, שיר של המשוררת הרוסייה הגדולה אנה אחמטובה זמר בלוז שחור וסלון ביתו של קצנשטיין. הערבוב הזה בין אישי ללאומי ובין מציאות קשה, לדמיון פורץ גבולות מאפיין את עבודתו של קצנשטיין ומה שהפך אותו לאחד האמנים המוערכים בסצנה המקומית.
נסיים במחמאה לגלריה חזי כהן אשר מותחת את פניה לאחרונה ומביאה לנו סדרה של תערוכות חזקות, מעניינות ואמיצות. אנחנו מחכים לבאות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.1, 20:00, חזי כהן, וולפסון 54, תל אביב. אירוע פייסבוק

"כפר השעשועים", תערוכת יחיד לפאולה עליון, אוצרת: ג'ניפר בלוך
ציוריה של פאולה עליון, שחזרה לאחרונה משהות בבריסל וברלין, מתחילים מנקודת פתיחה ריאליסטית. אבל אז משהו כמו נשבר והם נסחפים לכיוון של "ציור רע", אותו סגנון ציור משוחרר ופראי שכבר כתבנו עליו פה לאחרונה בהקשר של תערוכתה המעולה של רקפת וינר עומר. היד המשוחררת שמאפשר הסגנון הזה לוקחת את הציורים למחוזות סאטיריים ונשכניים ומה שהוצג כריאליסטי מגלה טפח חדש ואחר. הדימויים עצמם גם הם מתקיימים על איזשהו גבול, דמויות שנראות כלקוחות מקומיקס גיבורי על, מתגלות כפגיעות וגרוטסקיות במבט קרוב יותר. הצעידה הזו על הגבול, הן מבחינת הנושא והן מבחינת הסגנון הציורי, מאפשרת לתערוכה להביט אל העולם שבחוץ מבעד למסכה ולחשוף אותו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.1, 20:00, רביעיית פלורנטין, המעון 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"Monkey Business", תערוכה זוגית של שיר מורן ושירי טרקו. אוצר: ישי שפירא קלטר
כתבנו פה לא מעט על פריחה של חללי אמנות חדשים (מכאן מקור הסיור "רנסנס יפואי"), אבל נראה שיש עוד מגמה חדשה – מיזמי אמנות נודדים. לפני כחודש הושק "מוזיאון זומו", שהוא למעשה חלל אמנות מודולרי ונייד שעתיד בשבועות הקרובים לצאת מהתחנה הראשונה שלו בירוחם ולשוטט ברחבי הארץ. פרוייקט אמנות נודד נוסף בסגנון אחר הוא "הונטילטור" שמופעל על ידי האמן ישי שפירא קלטר. הונטילטור מקים את עצמו מחדש בכל פעם בחלל העבודה או המגורים של האמן או האמנית המציגים ומארח את עצמו לתערוכה. זהו שלב מעניין נוסף במטמורפוזה שנראה שעוברת על שדה האמנות המקומי, בה העיסוק עובר לכיוונם של חללי אמנות אלטרנטיביים וביתיים, אולי על חשבון הגלריות המסחריות. בתערוכה השלישית בפרוייקט משתפות פעולה האמניות שירי טרקו ושיר מורן ומציגות סדרת עבודות העושות שימוש בטכניקה העתיקה של עיטור ספרים. השימוש בעולם דימויים גרוטסקי ועכשווי וההישענות על טקסטים פילוסופיים מרכזיים מביאים את המדיום הנשכח הזה לימינו והתצוגה שלהם בתוך הנוף הדרום תל אביבי טוענת אותם במשמעויות נוספות. אנחנו מזהים פה דמיון עם רועי רוזן המוקדם וציורי הקדושים שלו ומאוד מעניין אותנו לראות לאן ייקחו את זה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.1, 20:00, פרויקט האמנות הנודד הונטילטור, מנחם בגין 14, קומה 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

בונוס: שיח גלריה ב"מרידיאן", תערוכת היחיד של שרון גלזברג ברו ארט. בהשתתפות האמנית והאוצרת
תערוכתה הראשונה של שרון גלזברג בגלריה רו ארט היא סוג של ערב רב משחקי המכיל מגוון רחב של אופני העבודה של האמנית. הרבה מהעבודה שלה נעשית באמצעות ועל גבי חפצים ואובייקטים שמצאה או שהתגלגלו לסטודיו, בדרך כלל כאלה המהווים חלק מסידרה או אוסף. בשיח הגלריה שיתקיים בשבת עם האמנית והאוצרת לאה אביר, אפשר יהיה לשמוע עוד על תהליכי האיסוף, המיון והעבודה שעומדים מאחורי התערוכה.
שבת, 27.1, בשעה 12:00, גלריה רו-ארט, שביל המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

שיהיה שבוע נעים ומשחקי,
שני ורנר וצוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן