fbpx
מרים כבסה
מרים כבסה, פרוייקט במסגרת המוזיאון הנייד "זומו", חצור הגלילית

הסיורים הקרובים שלנו – יוני 2019

הקיץ כבר בפתח, סדרת הסיורים של התכנית השנתית עומדת להסתיים בקרוב ולאחר השנה הכל כך מוצלחת שהייתה לנו – אנחנו לא רואים שום סיבה להפסיק. להפך! רק בא לנו עוד ועוד.
את הקיץ הקרוב נתחיל בשלושה אירועים מיוחדים ומרגשים שיהיו הסימן לבאות. כי עוד יש לנו הרבה תכניות מתבשלות עבורכם.
סיור גלריות ביפו העתיקה אשר מתחדשת לה בגלריות ומתחמי אמנות מיוחדים ויפים; שני ורנר מפציעה בגחמה (חד פעמית!) ותרצה על "צילום ללא מצלמה", באירוע שישלב גם מפגש עם האמן אורי גרשוני בסטודיו שלו; ולקינוח יש לנו סיור נוסף במסגרת סיורי הבוטיק שלנו – והפעם יומיים של אמנות עכשווית ופינוקים בצפון הארץ.
נשמע מסקרן נכון? הפרטים לפניכם:

7.6.19 רנסנס יפואי – סיור אמנות ביפו העתיקה בהדרכת אלעד רוזן
בשנה האחרונה נפתחו עשרות גלריות וחללי אמנות חדשים ברחבי תל אביב וביפו בפרט. גלריות חדשות משמען מקומות נוספים להציג אמנות ממוסדת פחות ואקספרימנטלית יותר – מה שבתורו ינער וירענן את הסצנה. בין סמטאותיה היפות של יפו נוכל למצוא גלריות מסוג חדש, כאלה המשתלבות בבתי קפה, גלריות שיתופיות, חללי תצוגה ייעודיים, ותצוגות פופ-אפ. בקיצור, נראה כי דרומה של העיר ממשיך להיות אבן שואבת להתנסות ויצירתיות חדשות וביפו אנו מזהים – רנסנס של ממש. בסיור זה נכיר את הלך הרוח בסצנת האמנות הדרומית, את הסיבות לנדידת האמנות למקומות חדשים, וכמובן את האמנים והאוצרים שמאחורי העשייה.
בין היתר נבקר בגלריות: עומר תירוש, אלמסן, שרלוט ופרוייקט אתר
עלות הסיור: 120 ₪. רכישת כרטיסים בקישור

שוש קורמוש. צילום ללא מצלמה

7.6.19 המצלמה הנסתרת: הרצאה ומפגש סטודיו עם אורי גרשוני
מפגש מיוחד המשלב הרצאה בנושא "צילום ללא מצלמה" ולאחר מכן מפגש בסטודיו עם האמן אורי גרשוני
הפרויקטים האחרונים של אורי גרשוני התייחסו אל הנרי טלבוט – מחלוצי הצילום (במאה ה-19). גרשוני חזר לאחוזתו של טלבוט באנגליה והתחקה אחר צעדיו וצילומיו הראשונים בעודו מסב את מצלמתו הדיגטלית למצלמת נקב הדומה לזו שטלבוט השתמש בה. מדוע אמני צילום צעירים חוזרים אל טכניקות ותחבולות של צילום היסטורי? נדמה שהשיח החם ביותר בעולם הצילום כיום הוא דווקא השבר העמוק שבו הוא נמצא. המצב העכשווי גרם לתופעה הולכת וגדלה של אמנים אשר עוסקים בצילום עצמו, ולכן גם בחזרה אל עברו. בתוך כך ניתן לראות אמנים רבים עוסקים ב"צילום ללא מצלמה". על פניו, הרעיון נשמע מופרך – איך ניתן לצלם ללא מצלמה? ובכן, מסתבר שיש די הרבה שיטות לעניין והתוצאות הן לא פחות ממרהיבות.
מרצה: שני ורנר
עלות המפגש: 135 ₪. רכישת כרטיסים בקישור

13-14.6.19 נופשון צפון VIP
סדרת סיורי ה- VIP שלנו הובילה אותנו בעקבות אירועי הצילום והאמנות העכשווית החשובים באירופה. כעת, כאתנחתא בין הנסיעות הבינ"ל אנו יוצאים יחד לנופשון קיצי ולוהט בצפון הארץ. יחד נצא לסיור בן יומיים אל אתרי האמנות המיוחדים והמעניינים הפועלים באזור, נראה את התערוכות הבולטות, נבקר במרכזי אמנות ותיקים ואלטרנטיביים, נבקר בסדנאות האמנים ונפגוש את אנשי המקצוע – האוצרים, היזמים וכמובן האמנים, וכל זאת בשביל להישאר עם היד על הדופק לגבי הנעשה באמנות העכשווית בארץ על כל גווניה.
בנוסף, נישן במלון מפנק, נהנה מארוחת ערב משותפת, ומהנוף הקסום של צפון הארץ, בקיצור – חגיגה.
הסיור בהדרכת שני ורנר – יוזמת ומקימת הפרוייקט. מדריכה סיורי אמנות בארץ ובחו"ל. חוקרת ומבקרת אמנות, בוגרת לימודי תואר שני בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה ולימודי תואר ראשון בביה"ס לאמנות "קמרה אובסקורה".
להרשמה ופרטים נוספים צרו קשר
יעל בן ארי – מנהלת אדמניסטרטיבית 054-8087082 או במייל infotalking@gmail.com

שיהיה קיץ נעים לכולם
מחכים לראותכם בסיורים,
שני ורנר וצוות Talking Art

ליאת סגל, מתוך התערוכה "פלט", גלריה שרלוט, יפו. סיור "רנסנס יפואי"

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן