fbpx

זהות מבעד לעדשה, המלצות הסופ"ש 23-25.11.17


"רוחה של הודו", תערוכת יחיד לצלם ההודי ראגו ראי

כבר כתבנו פה שלאחרונה ממש מפנקים אותנו בענייני אמנות, אבל שני פסטיבלים בסדר גודל כזה בזה אחר זה זו כבר ממש שחיתות! עוד לא נגמר שבוע האיור והסיורים שלנו עוד חורשים את יפו העתיקה, קריית המלאכה ומרכז העיר, וכבר מתחילה עוד חגיגת אמנות עירונית. והפעם מדובר על חגיגה שיקרה במיוחד לליבנו: פסטיבל הצילום ה-5 יוצא לדרך ביום חמישי הקרוב ומציע לנו תערוכות ואירועים מגוונים במתחם רחב ידיים ליד מגדלי עזריאלי בתל אביב. לפסטיבל הצילום ול"Talking Art" יש כבר רקורד עשיר של שיתופי פעולה מוצלחים. כשהטרי ביותר שבהם הוא כמובן הסיור האחרון שלנו בפריז וסיור מיוחד שיתקיים בפסטיבל בשבת (SOLD OUT). פסטיבל הצילום הישראלי מופעל על ידי עמותה ללא מטרות רווח, הפועלת הרבה מעבר לגבולות הפסטיבל עצמו בכדי לקדם את הצילום הישראלי, היא בדיוק סוג הגופים שאנחנו שמחים כל כך לראות בנוף האמנות הישראלי.


התמה המנחה של הפסטיבל השנה היא העיסוק ב"זהות" ואכן שלל התערוכות בוחנות נושא זה על כל גווניו. מזהות אתנית, מגדרית, לוקאלית וגלובאלית, זהות אישית, זהות אמנותית ועוד. כל זאת באמצעות עדשת המצלמה שאף היא עוברת שאלות של בחינת זהות בתקופה זו. כיאה למיזם המנותק מגוף מכלכל אחד, מתאפיינת פעילות הפסטיבל בחופש אמנותי ויצירתי ובחינה של גבולות בכל האמור לעיל. כתוצאה מכך, מציע הפסטיבל מפגשים מרגשים ויפים בין הזהויות והקולות השונים ומנגיש את הקהל עם קשת ענפה של צבעים.
השנה גדל הפסטיבל באופן משמעותי ומציע עשרות תערוכות ואירועי אמנות מגניבים ביותר. מתוך ההיצע הגדול בחרנו להמליץ על שתי תערוכות בלבד, אבל ההמלצה העיקרית שלנו היא להיכנס לאתר ולנבור ברשימת התכנים העשירה.
ובינתיים נאחל לכולם שיהיה שבוע יפה כמו תמונה!
שני ורנר וצוות Talking Art


גל תמיר בתערוכה " EnGendered"

"רוחה של הודו", תערוכת יחיד לצלם ההודי ראגו ראי. אוצרת: אורית דרורי
איך מספרים סיפור – ועוד אחד אקטואלי – באמצעות דימויים ויזואליים בלבד? עם המשימה המורכבת, העדינה והטעונה פוליטית הזאת מתמודדים מדיי יום צלמי עיתונות בכל קצוות העולם. צלם עיתונות מדופלם כזה הוא האמן ההודי ראגו ראי שתערוכה רטרוספקטיבית שחוגגת את יצירתו תוצג בפסטיבל הצילום הסופ"ש. בתערוכה יוצג גוף עבודות מפואר שמקיף חמישה עשורים של עשייה וכולל תיאור מצולם מפעים של הודו – הן על הדלות והמחסור החומריים שבה והן על השפע הרוחני. מעבר לכך התערוכה היא בגדר סקירה יסודית של כל האירועים הדרמטיים שהתרחשו בהודו ב50 השנים האחרונות מהיפה למצמרר. במילותיו של ראי עצמו: "תמונה לוכדת פיסת חיים ופיסת החיים הזאת תחייה בזכותה לנצח".

" EnGendered", תערוכה קבוצתית. אוצרת: מיה ענר
זהות מגדרית היא נושא מאד אקטואלי, רלוונטי וחם בשנים האחרונות. הכוונה כמובן לתחושת ההשתייכות של הפרט לאחת מקטגוריות המגדר המקובלות בחברה – גבר או אישה. שדה המוקשים הזה הופך לסבוך עוד יותר כשמגיעים אל הקשת הטרנסג'נדרית. זהות מגדרית, על כל המורכבות והמגוון הפלורליסטי שלה, היא התמה של התערוכה "EnGendered". מדובר על פרויקט בינלאומי מקדם שוויון ומעורר השראה ומודעות שכולל תצלומים של מגוון אמנים שניסו לבטא את המשמעות הספציפית של מגדר עבורם. התערוכה היא מטעם המועצה הבריטית בארץ וישתתפו בה אמנים בריטים וישראליים לצד הזוכים בתחרות עולמית בשיתוף גורושוטס. בין המציגים ניתן למצוא את עברי לידר, דוד עדיקא, נדב קנדר, ג'ונו קליפסו ועוד
חשוב לציין שוב, שזו טיפה בים ביחס לכל מה שמציע הפסטיבל. בקיצור – אל תפספסו.
עמוד האירוע של פסטיבל הצילום בפייסבוק
אתר האינטרנט של פסטיבל הצילום

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


HUMANÆ" תערוכת יחיד לאנג'ליקה דאס

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן