fbpx
אפרת רובין
אפרת רובין, מתוך התערוכה "ציפור בחדר" , ביתא, ירושלים

חיפה – ירושלים, המלצות הסופ"ש 6-8.12

אנחנו מרבים לכתוב כאן על "הרנסנס התל אביבי" ובאופן טבעי על ההתרחשות האמנותית והתרבותית המרובה בתל אביב. אבל אל לנו לשכוח את מרכזי האמנות הנוספים שמשמשים כסוג של "עזר כנגדה", ולכן המלצות השבוע מוקדשות לחיפה וירושלים. שם משגשגות סצנות אמנות המהוות אלטרנטיבה מעניינת למרכז התל אביבי המוכר והטוב. אדרבא, כשכל אירועי השבוע מאורגנים ומנוהלים על ידי שורה ארוכה של נשים מעולות ושכולם נערכים במרכזי תרבות אלטרנטיביים וצעירים.
אם כן: בירושלים יפתחו השבוע בבית הנסן יריד ספרי אמן חדש ובמרכז התרבות "ביתא" תערוכה זוגית שמביטה על גוף ונשיות דרך דמות העורב; ובחיפה נפתח "המרחב השלישי" מרכז חדש ואופטימי לאמנות וחינוך רב תרבותיים. עם כל זאת, לא נזנח את עירנו ואנו שמחים לבשר על מועד חדש לסיור האהוב שלנו בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב, וכן אנו ממשיכים במכירת הכרטיסים למפגש הקרוב בסדרת ההרצאות המאלפת והחורפית שלנו.
אז שיהיה סופ"ש של נסיעות מוצלחות,
שני ורנר וצוות Talking Art

"In Print", יריד ספרי אמן. יוזמות: דניאל גורודזניק וג'נה רומנו
מי שאמר שהפרינט מת כנראה לא שם לב למה שהולך בעולם האמנות בזמן האחרון. אחרי יריד הפרינטים של סטודיו רֵעַ בשבוע שעבר (שבעקבות ההצלחה ממשיך גם השבוע, אז עוד לא מאוחר מדי לבקר) מגיע יריד ספרי אמן חדש לירושלים. ספרי אמן תמיד היוו דרך ביטוי נוספת לאמנים מחוץ לתצוגה בתערוכות. הפורמט האינטימי של הספר והאפשרויות השונות הטמונות בהדפסה נותנים לאמנים פלטפורמה ייחודית ומרתקת לבחינת רעיונותיהם ולנו כצופים וכרוכשים פוטנציאליים ניתנת ההזדמנות להכניס הביתה אמנות מושקעת ומעניינת במחיר שווה לכל כיס. היריד שהוא יוזמה של צמד נשות האמנות הצעירות דניאל גורודזניק וג'נה רומנו מבטיח מבחר רחב של ספרי אמן וקטלוגים, כולל ישנים ונדירים. במהלך שני ימי היריד יתקיימו אירועים ושיחות אמן וכמובן מוזיקה ונשנושים.
חמישי 18:00-23:00, שישי 10:00-16:00
אירוע פתיחה: חמישי, 6.12, 18:00, בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים.  אירוע פייסבוק

"ציפור בחדר" תערוכה זוגית של אפרת רובין וחנה גולדברג. אוצרת: אביטל נאור וכסלר
אפרת רובין וחנה גולדברג מגיעות לכאורה מעולמות שונים מאוד, האחת ציירת ורשמת והשנייה יוצרת אמנות רב תחומית ומיצג, אבל בגלריה לאמנות של מרכז התרבות הירושלמי מצאה האוצרת אביטל נאור וכסלר את המשותף ביניהן. שתי האמניות עוסקות בנושאים הגדולים של גוף ונשיות דווקא באמצעות הפריזמה של העורב. אותה ציפור מושמצת אבל גם חכמה וחברתית מאפשרת להן להביט ביחסים הסבוכים שבין מרחב פרטי לחיים בחברה. המחוות הכמו-אנושיות שהאמניות מזהות בעורבים מייצרות את המטאפורה אישה-ציפור וטוענות את התערוכה בהקשרים נוספים ואפלוליים של זיכרון ומוות.
במסגרת התערוכה יתקיים בתאריך 13.12 מופע מחול "ציפור שחורה" של אפרת רובין בשיתוף עם יהוא ירון. שני מופעים בזה אחר זה: 20:00, 21:30 , כרטיסים בהרשמה מראש: 5953346/8- 02, beitajerusalem@gmail.com מחיר כרטיס: 50 ש"ח.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 6.12, 20:30, ביתא: בית לאמנות, חברה ועיר, רח' יפו 155, ירושלים.  אירוע פייסבוק

יערה צח, "In Print", יריד ספרי אמן, בית הנסן, ירושלים

"המרחב השלישי" השקת מרכז חדש לאמנות וחינוך. אוצרות: הדס זמר בן־ארי ויעל מסר
זוהי יוזמה אופטימית שנולדה מתוך שתי יוזמות אופטימיות אחרות: בית הגפן הוא מרכז יהודי-ערבי ותיק שפועל בחיפה מאז שנות השישים ומשמש כמרכז שוקק של תרבות ואמנות המבקשת לגשר בין העמים. פסטיבל החג של החגים מבקש כבר שנים רבות להאיר ולהדגיש את חגיהן של שלושת הדתות הגדולות בעיר באמצעות מופעים, אמנות ואוכל. השבוע, לרגל 25 שנה לפסטיבל החג של החגים, פותח בית הגפן מרחב חדש ללמידה רב תרבותית באמצעות אמנות ומפגש. המקום מבקש להיות כר להתנסויות חדשות שיאפשרו יצירת כלים לחיים בחברה מגוונת באופן שאינו מוחק את השוני התרבותי אלא מועשר ומתחזק ממנו. התערוכה שתוצג לרגל הפתיחה מתעתדת לשקף ערכים דומים.
אירוע פתיחה: יום שישי, 7.12, 12:00, המרחב השלישי, שדרות הציונות 33, קומה 1, חיפה.  אירוע פייסבוק

חדשות Talking Art
נמשכת ההרשמה: 14.12.18 הרצאה ומפגש סטודיו בנושא "אמנות בין בדיה למציאות"
אמנים רבים בוחרים להגיב לאירועים חברתיים ופוליטיים תוך שהם מסלפים את העובדות ובודים תוך כדי מציאות חדשה. בתוך כך, נבחנת גם דמותו של האמן וזהותו אשר יכולה להיות מוצגת באיזה אופן שהוא רוצה. בהרצאה נתייחס למקרים מתוקשרים בהם אמנים טשטשו הגבולות הללו. מרצה: יונתן אולמן. בחלק השני של המפגש נבקר בסטודיו של האמן תמיר צדוק.
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

חוזרים לתחנה המרכזית: 28.12.18 סיור אמנות בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב
לא תאמינו אבל דווקא בתחנה המרכזית החדשה צומחת לה בועת אמנות עכשווית מרתקת במיוחד. זה ללא ספק אחד המבנים ההזויים, המטורפים והמדליקים בתל אביב, מרביתו נטוש וסגור לקהל – כולל ששה אולמות קולנוע, ושתי קומות של חנויות שמעולם לא נעשה בהן שימוש. במקביל הפכה התחנה מקום מפגש לכמה מקהילות הזרים שחיות בדרום תל אביב, כולל ערבי ריקוד, קריוקי ושלל חנויות מזון מהמזרח.
יחד עם כל האקשן הזה, התפתחה במקום גם קהילה של אמנים. בית ספר לאמנות המיצג, שני תיאטראות, סדנאות של אמנים וכאילו זה לא הספיק, כל הקומה העליונה של התחנה מוקדשת לאמנות רחוב של מיטב אמני הרחוב שפועלים כיום בארץ.
כרטיסים ופרטים נוספים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שוקה גלוטמן, מתוך התערוכה ב "המרחב השלישי", מרכז חדש לאמנות וחינוך, חיפה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן