fbpx
להלי פרילינג, מתוך תערוכה במוזיאון אוסף קופפרמן, קיבוץ לוחמי הגטאות

מבט קבוצתי. המלצות הסופ"ש 9-11.2.23

אמנים הם מהאנשים האינדיבידואליסטיים ביותר שיש – פעמים רבות הם פועלים לבד בסטודיו, מחוייבים לחזונם האישי ושומרים עליו שלא יתקלקל על ידי התערבות חיצונית. לכן תערוכות קבוצתיות טובות הן סוג של נס – קבוצה של אינדיבידואליסטים פועלים יחד כדי לטפל בנושא שמעסיק אותם. התוצאה מאפשרת מבט רחב יותר על הנושא, מנקודות מבט שונות ומגוונות.

במקום לאמנות אוצר יונתן אולמן שלנו תערוכה שחודרת מבעד למעטפת התמימה של האמנות אל קרביה האפלים; בגלריה עזריאלי בירושלים משתפים פעולה אמנים וחוקרים בתערוכה רב תחומית על טבעה של הראיה; במוזיאון אוסף קופפרמן בקיבוץ לוחמי הגטאות תערוכה הבוחנת אפשרויות של התנגדות ובפינת הלוקאלז שלנו תערוכה משותפת של דני קרוון ואמן סביבתי מקומי בפריז.

שיהיה סופ"ש של יחד
שני ורנר וצוות Talking Art

הילה ליזר בג'ה, מתוך תערוכה במקום לאמנות, תל אביב

'דם לבן', תערוכה קבוצתית. אוצר: יונתן אולמן

יונתן אולמן, שהוא אמן מוצלח ורב פעלים וכמובן מדריך ומרצה אצלנו, אוצר תערוכה במקום לאמנות בקריית המלאכה. כמצופה ממנו התערוכה צוללת למעמקים של חקירה צבעונית, בחינת גבולות היצירה וחדירה לקרביה העמוקים של האמנות. מתוך מבט חקרני על הצבעים אדום ולבן, יצר אולמן תערוכה שמורכבת ממעטפת לבנה מגוננת כלפי חוץ, אך כאשר חודרים אותה מגיעים ללב האדום – שלא לומר המדמם של היצירה האמנותית. התערוכה, שמתפרשת על כל חללי מקום לאמנות, מחולקת לחדרים לבנים ואדומים ואמני ואמניות התערוכה מציגים עבודות שמתכתבות עם רוחה. כך למשל הילה ליזר בג'ה מציגה עבודה נוגעת ללב שיצרה כאשר בנה הבכור התגייס לצה"ל: על שבר של קיר גבס רשמה ליזר בג'ה גרסה משלה לסצינת הפייטה הקלאסית (בה מתאבלת מריה על בנה ישו לאחר הורדתו מהצלב). כך היא חשפה את הפחד הקמאי המלווה כל הורה ברגע הזה תוך שהיא מצביעה על הקשר בין המילים "קירבה" ו-"הקרבה". המבקרים בתערוכה מוזמנים לעבור בין החדרים ולהיכנס עמוק יותר ויותר אל קרביה של היצירה האמנותית.
בהשתתפות: אלחנדרה אוקרט, ג׳ניפר בלוך, חן בלילי, אורה בריל, ברכה גיא, רבקה גלעד, אלי דינר, אורית טוכמן, תמר לדרברג, הילה ליזר בג'ה, אליקו נר גאון, איילת עמרני נבון, ורוניק ענבר, לילי פישר, אפרת פלג,  לילך פלד-צ׳רני, גלית ראוכוורגר, ליטל רובינשטיין, איילת ריזה, טובה פסח, דפנה שרתיאל
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.2, 20:00, מקום לאמנות, שביל המרץ ,6 תל אביב

'תרגילי ראייה', תערוכה קבוצתית. אוצרת: טלי קיים

שיתוף פעולה אמנותי-אקדמי בין גלריה עזריאלי, הפועלת בלובי של המכללה האקדמית הדסה בירושלים וחוקרים מהמחלקה לאופטומטריה של המכללה. כשחושבים על זה – חיבור מתבקש. קודם כל בגלל שהגלריה ממוקמת בתוך מרכז אקדמי פעיל ושנית בגלל שאמנות, משחר היותה, עוסקת בראיה, מגבלותיה והדרכים לשפר ולקדם אותה. התערוכה היא מאמץ משותף של כמה ממחלקות המכללה יחד עם אמנים עכשוויים שהתארחו בה ויצרו בהשראת המפגש שלהם עם המכשור האופטי. כך מתערבבים להם יחדיו כרזות אינפורמטיביות המלמדות על לקויות ראיה שונות, יחד עם מכשירי אבחון אופטומטריים ובין כולם עבודות של אמנות עכשווית שמגיבות ומתייחסות לכל זה. אנחנו אוהבים את המקומות שבהם אמנות מוותרת על טהרנותה לטובת הפתיחות לתחומי דעת אחרים. פעמים רבות המפגש הזה מפרה את שני הצדדים.

בהשתתפות: ליטל רובינשטיין, מלי דה-קאלו, חגי אולריך, הילה לביב, שושנה צ'חנובסקי, לילך מדר, בוקי שוורץ, יורם פוני, עמרי הרמלין, אוריה דגני, נטע מוזס, דניאל פישר

אירוע פתיחה: יום רביעי,  8.2, 19:00, גלריה עזריאלי, הנביאים 39, ירושלים. אירוע פייסבוק

'שבת שלום', תערוכה קבוצתית. אוצר: אבי לובין

מה תפקידה של אמנות? האם תפקידה להתנגד למצב העניינים הקיים? ואם כן – איזו צורה צריכה ללבוש ההתנגדות הזו? תערוכה חדשה במוזיאון אוסף קופפרמן שבקיבוץ לוחמי הגטאות מבקשת לחשוב על דרך מקורית ולא מובנת מאליה של התנגדות – כזו שעושה שימוש קפדני בהגיון ובאסטתיקה של התרבות נגדה היא מבקשת לצאת. האמנים והאמניות המציגים בתערוכה נלחמים בתרבות השלטת באמצעות דימוייה שלה ולא רק זאת, אלא עושים זאת בצורה שמראה הבנה עמוקה של התרבות הזו. בדרך זו הם מבקשים לחשוף סדקים בשיטה ולהראות אותה במערומיה. מירי סגל ואור אבן טוב עושים שימוש בסיסמא תאגידית סכרינית כדי להראות כמה היא והערכים עליהם היא מתבססת חלולים וריקים מתוכן; אלעד לרום מציג ציורים שבמבט ראשון יכולים להראות כמו כרזות של תרבות פופולרית והבובות ההיפר ריאליסטיות וחסרות החיים של להלי פרילינג מציגים תמונה של נעורים זוהרים אך שטוחים.  תערוכה מתוחכמת ומעוררת מחשבה.

בהשתתפות: אלעד לרום, משה מירסקי, מירי סגל, להלי פרילינג

באותו יום תפתח בגלריה גם תערוכת יחיד של מוחמד טוח'י
אירוע פתיחה: שבת, 11.2, 12:00, מוזיאון אוסף קופפרמן, קיבוץ לוחמי הגטאות

המלצת הלוקאלז – פריז

תמיד משמח לפגוש תערוכות של אמנים ישראליים בחו"ל, בודאי כאלה שהם נכסי צאן ברזל מקומיים כמו דני קרוון. משמח ואף מרגש במיוחד לראות אותו מצורף לאמנים אחרים שאינם ישראלים וכך מושם בהקשר רחב יותר של האמנות העולמית. התערוכה מפגישה בין עבודותיו של דני קרוון לעבודותיו של האמן הסביבתי הצרפתי ז'אן פול פיליפ ועורכת תצוגה מקיפה מעבודותיהם של השניים. גאווה ישראלית.

התערוכה מוצגת עד 6.5 בגלריה Jeanne Bucher Jaeger
בכתובת: Jeanne Bucher Jaeger, 5 rue de Saintonge, Paris
שעות פתיחה: שלישי-שישי 10:00-19:00, שבת 11:00-19

דניאל פישר, מתוך תערוכה בגלריה עזריאלי, ירושלים. צילום: יהל עידן

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן