fbpx
אלעד רוזן, מתוך 'השלישי הנמנע', תערוכת יחיד בבית בנימיני, תל אביב (צילום: שי בן אפרים)

מתוק ומר. המלצות הסופ"ש 13-18.1

בחיים לא הכל מתוק, את זה אנחנו כבר יודעים. גם באמנות לא תמיד מציגים לנו רק את היפה והטוב, אבל תערוכות השבוע נוקטות באמצעים ערמומיים כדי להמתיק את הגלולה המרה. באמצעות צבעוניות עליזה, הומור ודימויים כמו ילדיים הם לוכדים אותנו ברשת מתעתעת ורק כשנהיה "מאוחר מדי" אנחנו מבינים שלא הכל הוא כמו שהוא נראה.

בבית בנימיני ממשיך אלעד רוזן שלנו עם אובססיית התותים שלו; לרגל חמש שנים למותו של משה גרשוני מציגות שלוש גלריות מצויינות תערוכות של עבודותיו המגוונות; בסדנאות האמנים בתל אביב מכניסה אותנו איילה לנדאו לעולמה המסתורי והצבעוני; ובפינת הבונוס – תערוכה שלוקחת את הטושים הצנועים מציורי הילדים ומיבאת אותם לאמנות העכשווית.

שיהיה סופ"ש רק מתוק

שני ורנר וצוות Talking Art

איילה לנדאו, מתוך 'עלמות, פרסות', תערוכת יחיד בסדנאות האמנים בתל אביב

'השלישי הנמנע', תערוכת יחיד של אלעד רוזן. אוצר: תמיר ארליך

יקיר המערכת (וחבר המערכת) אלעד רוזן ממשיך את סאגת התותים שלו בתערוכה חדשה בבית בנימיני. התותים האלה הם לא התותים של אתניקס ובודאי לא התותים של חנן בן ארי – התותים של רוזן הם יצורים גרוטסקיים על תפר שבין אדם לפרי והם לכודים בתוך מעגל בלתי נגמר של מלחמה אכזרית ואבסורדית. מלחמה נגד מי או בשם אילו עקרונות? לא ברור. מה שברור הוא שכמו בסלסילת התותים מהסופר בה שכבת הפירות העליונה יפה, מבהיקה ומושכת ואילו מתחתיה מסתתרת עיסה דביקה ורקבובית של מתיקות מוגזמת, גם אצל רוזן, הצבעוניות, ההומור והמשחקיות שנראים במבט ראשון, מסתירים למעשה עולם אפלולי של חרדה וסכנה. אנחנו מתרגשים!

באותו ערב יפתחו בבית בנימיני גם תערוכת יחיד של המעצב המוערך יעקב קאופמן ותערוכה זוגית של אריאל בלונדר ושירה שובל.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 13.1, 19:00, בית בנימיני, העמל 17, תל אביב
אירוע פייסבוק

שלוש תערוכות לציון חמש שנים למותו של משה גרשוני.

משה גרשוני הוא אחד האמנים המוערכים והמשפיעים ביותר על סצנת האמנות המקומית. בקריירה הארוכה שלו הוא הספיק לפרוץ דרך ולחדש במדיומים מגוונים ולעבור מאמנות קונספטואלית לאקספרסיבית, מופשטת ועוד. הרטרוספקטיבה המקיפה שנערכה לו במוזיאון תל אביב בשנת 2010 היתה רגע מכונן בתולדות האמנות הישראלית ואמנים רבים מציינים אותה כמקור השראה. כעת במחווה מרגשת, שלושה מוסדות אמנות מקומיים שהיו מקושרים אל גרשוני במהלך הקריירה שלו מציינים חמש שנים למותו בסדרה של שלוש תערוכות יחיד שיפתחו יום אחרי יום. דרך יפה לחגוג את חייו ואת הקריירה של אמן ענק.

פרטי התערוכות:
'הדפסים 2014-1979', פתיחה: יום חמישי, 13.1, 19:00, סדנת ההדפס ירושלים, רח' שבטי ישראל 38, ירושלים
'מִי יוֹדֵעַ ר(וּחַ בְּנֵי הָאָדָם)', פתיחה: יום שישי, 14.1, 12:00, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב
'עת רצון',  פתיחה: יום שבת, 15.1, 12:00, הראל מדפיסים, אליזבט ברגנר 8, תל אביב

אירוע פייסבוק לתערוכה בסדנת ההדפס ירושלים

אירוע פייסבוק לתערוכה בהראל מדפיסים

פרטים על התערוכה בגבעון באתר בגלריה

'עלמות פרסות', תערוכת יחיד של איילה לנדאו. אוצר: איתן בוגנים

התערוכה החדשה של איילה לנדאו בסדנאות האמנים בתל אביב היא סוג של המחזה למה שהיה קורה אם המיטה היתה בולעת אותנו בשנתנו. על בדים צבעוניים ומקושטים ששימשו במקור כמצעים, מפות שולחן ושטיחים לנדאו מציירת, מדביקה ותופרת יצורים פנטסטיים וסצינות אגדתיות, סמלים מיסטיים, נשים ארכיטיפיות וצירופי אותיות מיסתוריים. כמו בחלום מטורף או בטריפ פסיכדלי, התערוכה של איילה לנדאו עוטפת אותנו מכל כיוון ומכניסה אותנו אל מאחורי הקלעים של עולם לא ידוע. נדמה כי יותר משלנדאו "מציגה תערוכה" – היא בונה עולם וזה עולם מוזר ומסקרן ואחר ובעיקר כולו שלה. איזה מזל שהיא נותנת לנו להכנס.

אירוע פתיחה: יום שבת, 15.1, 20:00, סדנאות האמנים, התבור 32, תל אביב

אירוע פייסבוק

פינת הבונוס 'טוש וטשטוש', תערוכה קבוצתית. אוצרים: שלומית לב-רן ואמרי פניאל

טושים נקשרים אצלנו בדרך כלל לציורי ילדים או לקישוט ב"יומני היקר". תערוכה חדשה בגלריה השיתופית 'תפוז' בירושלים מבקשת לבחון מחדש את המדיום הזה ולתת לו מקום של כבוד באמנות העכשווית. יהיה צבעוני

בהשתתפות: ורד גנשרוא, ריקה גרינפלד, יעל דורון, דניאלה טרכטנברג, כנרת לוי, יאיר סופר, יוחאי סער, רני פניאל, מורן שיר, בת שבע שוקיאן, מרים שרעבי.

איפה ומתי: יום שבת, 15.1,  20:00, גלריה תפוז, בית אליאנס, כי"ח 5, ירושלים
אירוע פייסבוק

משה גרשוני, מתוך 'הדפסים 2014-1979', תערוכת יחיד בסדנת ההדפס, ירושלים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן