fbpx

שנה הלכה – שנה באה, המלצות הסופ"ש 28-30.12.2017


"נימבי", תערוכה זוגית לתמר ניסים וטל רוזן, גלריה קו 16

אתם יודעים מה, אנחנו מוותרים סופית על הניסיון לחזור לאיזושהי "שגרה", במיוחד כשנראה שפסטיבל רודף פסטיבל, שלא יגמר לעולם. גם השבוע עמוס כל טוב, ובחירת ההמלצות היתה קשה במיוחד. "אוהבים אמנות", אחד האירועים המרכזיים בעונת האמנות הישראלית; צמד האמניות אנג׳ליקה שר וקסניה סובה יכירו לנו את הנובי גוד הרוסי בחגיגת סיום השנה האזרחית; טל רוזן ותמר ניסים בתערוכה מפתיעה בגלריה קו 16; ובמסגרת מה שאנחנו אוהבים לכנות הרנסאנס התל אביבי, יושק בסוף השבוע חלל אמנות חדש במה שהיה המקרר התת קרקעי הענק של השוק הסיטונאי.

שנה גדושה ורבת עליות ומורדות עברה על עולם האמנות המקומי. המון תערוכות מצוינות, אירועי אמנות שאפתניים וחגיגיים ואמנים בינלאומיים מרכזיים שהגיעו לכאן וגרמו לנו להרגיש לרגע כמרכז אמנות עולמי ולדאבוננו גם אמנים שנפרדנו מהם בעצב.
גם אנחנו פה ב-Talking Art לא נחנו לרגע במה שכנראה הייתה השנה האינטנסיבית ביותר שלנו, המון סיורים, ביקורי סטודיו ושיחות בארץ ובעולם, ומדריכים ומדריכות חדשים שהצטרפו לצוות העליז שלנו. אנחנו מודים לאמנים, האוצרים והגלריות שחשפו בפנינו בנדיבות את תהליכי העבודה שלהם וכמובן מודים לכם שבלעדיכם כל הדבר הזה לא היה קורה ומזמינים אתכם להצטרף אלינו גם בשנה הבאה.
מאחלים לכם שנה אזרחית טובה ומלאת אמנות
מכולנו פה בצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

מתוך עבודת וידאו של אפי ואמיר: התעמלות הזכרותית, המקרר, תל אביב

"אוהבים אמנות 2017", תערוכות וסטודיות פתוחים. אוצרת התערוכה המרכזית: הילה כהן-שניידרמן

יחד עם יריד צבע טרי, אירועי "אוהבים אמנות" הם ספינת הדגל של עונת האמנות התל אביבית. בבסיס עומדים הסטודיות הפתוחים – השנה פותחים כמאה וחמישים אמנים ואמניות את הסטודיו שלהם לקהל הרחב למשך סוף השבוע. זוהי אפשרות ייחודית לחוות את מאחורי הקלעים של העבודה האמנותית, לשוחח עם האמנים על עבודתם ואולי אפילו לרכוש עבודה ולתמוך בהמשך היצירה.

את תערוכת הדגל של אירועי אוהבים אמנות, "בטון חצוף" אוצרת הילה כהן-שניידרמן, אחד הקולות הרעננים והמיוחדים בשדה האוצרות המקומי. התערוכה היא למעשה סדרה שאפתנית של תערוכות ואירועים שיעסקו בקשר שבין אמנות לאדריכלות הברוטליסטית, אותו סגנון מדכא ומעט אלים – אך גם יפה מעין כמוהו, המאפיין הרבה מבני ציבור מקומיים. סיורים פרפורמטיביים, הקרנות על בניינים, תערוכה בתחנת כיבוי אש ורדיו לייב, הם רק חלק מהאירועים שמרכיבים את התערוכה המונומנטלית הזו.
מומלץ להתעדכן בשלל ההצעות והאירועים בעמוד הפייסבוק של אוהבים אמנות.  אתר האינטרנט של אוהבים אמנות 2017.  אירוע פייסבוק בטון חצוף

טקס האשכבה של הנובי גוד. אנג׳ליקה שר וקסניה סובה
האמנית קסניה סובה מטפחת בשנים האחרונות את הפרסונה המשעשעת "רוסיה ים תיכונית", שהיא מין שילוב סאטירי של הטוב והרע בכל העולמות שמרכיבים את חוויתם של העולים מברית המועצות לשעבר לג'ונגל המזרח תיכוני שלנו. הפעם חברה סובה לאמנית אנג'ליקה שר והשתיים לקחו על עצמן את המשימה לקרב את הציבור הישראלי לנובי גוד, החג הרוסי שהוא מעין שילוב ותחליף חילוני לכריסטמס וראש השנה האזרחי. השתיים מבקשות לפזר דעות קדומות ואולי להפוך את הנובי גוד לחג ישראלי לכל דבר. הן בחרו לעשות זאת בדרך מקאברית משהו בדמות מסע לוויה ברחובות פלורנטין שיסתיים בטקס וחגיגה בגלריה. הערכים אותם הן מבקשות לקדם של פתיחות מחשבתית, קבלת האחר, אופטימיות ואחדות, הם כאלה עליהם אנחנו חותמים בשמחה וחוץ מזה, כל סיבה למסיבה מתקבלת אצלנו בברכה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.12, 20:00, גלריה 4, פלורנטין 4, תל אביב
"תהלוכת הקבורה" תצא בשעה 21:00 מהגלריה וב: 22:00 יתקיים טקס נובי גוד בגלריה. אירוע פייסבוק


"רוסייה ים תיכונית", טקס האשכבה של הנובי גוד. אנג׳ליקה שר וקסניה סובה

"נימבי", תערוכה זוגית לתמר ניסים וטל רוזן. אוצרת: קרני ברזילי
ראשי התיבות נימבי באנגלית Not In My Back Yard מתייחסים לנטייה האנושית מאוד להתנגד לכך שימוקמו בקרבתנו (בחצר האחורית שלנו) מטרדים כגון מזבלה או אתר שפכים, ובה בעת חוסר אכפתיות שאתרים כאלה יתמקמו במקום אחר, רחוק מהעין רחוק מהלב. כהכנה לתערוכתם החדשה, שהו האמנים תמר ניסים וטל רוזן באיזור הסובב את חירייה, מה שהיה עד לא מזמן הר זבל ענקי בחצר האחורית של גוש דן וכעת עובר שיקום אינטנסיבי. את החוויה הזו הם בחרו לתרגם בגלריה באמצעות מיצב ארעי מחומרים יומיומיים ומיצג מתמשך של סריגה בשיתוף קהל המבקרים בגלריה. ניסים ורוזן שניהם ידועים כאמנים צעירים שמצליחים להפתיע באמצעות שימוש לא שגרתי בחומרים וחיבור עמוק ואינטואיטיבי לרוח הזמן, מסקרן מאוד לראות את השילוב שלהם עם גלריה קו 16 בה תערוכה זו מסמנת סיום שנה מוצלחת ראשונה של קרני ברזילי בתפקיד האוצרת.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.12, 19:00, גלריה קו 16, שדרות ששת הימים 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"המקרר 2017". אירוע אמנות והשקת חלל אמנות חדש. אוצרות: איריס פשדצקי וגילי זיידמן
בשנת 2015, בעקבות קמפיין הדסטארט מוצלח, הוסב מרחב הקירור התת קרקעי הענקי ששימש בעבר את השוק הסיטונאי לחלל אמנות זמני בתוכו התקיים אירוע אמנות רב משתתפים. השנה, לא רק שאירוע האמנות השאפתני הזה חוזר, אלא שזוהי יריית הפתיחה להשקתו של חלל אמנות קבוע במקום שיכלול גלריה, סטודיות לאמנים ומעצבים וחלל לאירועי תרבות. זוהי בשורה משמחת מאוד שמצטרפת למגמת "הרנסאנס התל אביבי" שכתבנו עליו פה כבר בעבר.
שימו לב: מניסיוננו מהפעם הקודמת, מגבלת המקום בחלל התת קרקעי הייחודי הזה יוצרת תורים גדולים בכניסה. אנחנו מקווים שנלמדו לקחים מהפעם הקודמת, אבל גם ממליצים להגיע מוקדם כדי להימנע מהמתנה ארוכה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 28.12, 19:00, החשמונאים 90, תל אביב. אירוע פייסבוק

SAVE THE DATE
8-9.2.18 נופשון צפון. נצא לסיור של יומיים בצפון הארץ, בכדי לגלות ולהיחשף לאמנות העכשווית שצומחת באזור. בין היתר (תכנית לא סופית) נבקר במשכן האמנות בעין חרוד, בסטודיו של הצייר אלי שמיר ובסטודיו של עידו מרקוס, בגלריה לאמנות אום אל-פחם וכרגיל נפגוש את האוצרים והאמנים. נישן במלון מפנק, נהנה מארוחת ערב משותפת בדירה חיפאית עם נוף קסום ובקיצור – חגיגה.
בהדרכת שני ורנר. השאירו פרטים בקישור ונחזור אליכם בהקדם

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


מעיין אליקים, תכנון מרחב, כיכר אירופה מתוך התערוכה "בטון חצוף"

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן