fbpx
רון עמיר
רון עמיר, בתערוכת המכירה "לחם ושושנים", סדנאות האמנים, תל אביב

שתי ציפורים, המלצות הסופ"ש 27-29.12

עוד שנה אזרחית מסתיימת לה ואנחנו פה בTalking Art, יכולים להסתכל אחורה בסיפוק. עברה עלינו שנה עסוקה ועמוסה. קבוצות התכנית השנתית שלנו סיימו והתחילו מחזור חדש של פעילות; ערכנו סיורי בוטיק של יומיים בצפון הארץ ובירושלים; הדרכנו שוב את המבקרים בשבוע האיור; ופתחנו סדרת הרצאות אמנות חדשה שנחלה הצלחה ומסבה לנו סיפוק גדול. כל זאת, לצד הפעילות השוטפת, הסיורים עם תיירים, עם קבוצות פרטיות וכמובן עם כל שוחרי האמנות המקומיים. אנחנו יכולים רק לאחל לעצמנו ולכם שנה אזרחית חדשה של עשייה, יצירה, סקרנות וכמובן המון אמנות!

שתי המלצות השבוע מנסות לדחוק במעט מילים הרבה התרחשויות כדי לאפשר לכם להספיק כמה שיותר לפני סוף השנה.
בערד חג אמנות של ממש עם נעילת הפרק המקומי של המוזיאון הנודד "זומו", פתיחת תערוכה חדשה במרכז לאמנות עכשווית בעיר ופסטיבל צילום אנלוגי והכל באותו יום ועם הסעה מתל אביב! בסופ"ש הקרוב יתקיימו גם שתי מכירות התרומה הוותיקות "לחם ושושנים" והמכירה למען ספריית לוינסקי, אשר נותנות לכם הזדמנות לרכוש אמנות מצוינת במחיר שווה לכל נפש ולתרום למען מטרות ראויות ביותר.
אם כן, מאחלים לכולכם סופ"ש נפלא ושנה חדשה וטובה,
שני ורנר וצוות Talking Art

מפגש נוסף במסגרת תכנית החורף שלנו
18.1.19 "בעומק השטח" נייר באמנות העכשווית, הרצאה ומפגש עם כרמל אילן
הרצאה: "בעומק השטח" המרחב בין דו לתלת-ממד באמנות. מרצה: הילה כהן ברוש
הנייר לרוב סופג את הדיו, נושא עליו את הדימוי, משמש כמצע שטוח שהעומק והמשמעות מוצגים עליו ולא נובעים מתוכו. ההרצאה בוחנת את הנייר מזווית אחרת, כחומר תלת ממדי העומד בזכות עצמו. נתבונן ביצירות אמנות מהעבר ומהיום שהציבו את החומר השטוח במרכזן ומצאו בו נפח ונוכחות. דרך יצירות אלו נבחן את מושגי "העמוק" ו"השטחי" באמנות העכשווית ונדון במשמעות הטרנספורמציה מדו-ממד לתלת-ממד.
בחלקו השני של המפגש נלך אל הסטודיו של האמנית כרמל אילן. עבודתה של כרמל אילן מתחילה בהכנה של מאות קיפולי נייר והנחתם על המצע בכדי יצירת מרקמים ודימויים חדשים. מלאכת המחשבת הזו מאתגרת את מעמדו הראשוני של הנייר מבחינה ערכית ופיזית.
כרטיסים ופרטים נוספים בקישור

מורן קליגר בתערוכת המכירה למען ספריית גן לוינסקי, בית בנימיני, תל אביב

מקבץ אירועים בערד
משהו טוב עובר על ערד, אחרי שבמשך שנים הפעילות התרבותית העיקרית שקושרה לעיירה הדרומית המנומנמת הייתה הופעות של אביב גפן בניינטיז, נראה שלאחרונה המדבר מתעורר! לפני מספר שנים הקימה האוצרת הדס קידר תכנית שהות אמן בעיר שמשכה אליה אמנים מהארץ והעולם. המיזם הצנוע הזה התפתח והפך למרכז לאמנות עכשווית בערד, אשר מקיים תערוכות ופעילויות תרבותיות מגוונות בהשתתפות אמנים מהאזור ומשאר רחבי הארץ. השבוע תפתח שם כבר התערוכה העשירית (!) שהיא תערוכתה הראשונה של גילי זיידמן כאוצרת החדשה של המרכז לאחר פרישתה של קידר. במקביל, מיזם המוזיאון הנודד "זומו" שהפך את מפעל המגבות בערד לבסיסו הזמני בחודשים האחרונים, ממשיך לתחנה הבאה וחוגג סיום והתחלה חדשה באותו היום עם אירועי אמנות לכל המשפחה ואם כל זה לא מספיק לכם, באותו סוף שבוע יתקיים גם פסטיבל צילום בעיר שיכלול, סדנאות צילום מדבריות, שיחות וסיורים והכל בדגש על הצילום האנלוגי הישן והטוב. אפילו יש הסעה מתל אביב.
אירוע פתיחת תערוכה "את תהיי החול שלי": יום שישי, 28.12, 13:30, המרכז לאמנות עכשווית בערד, רחוב בן יאיר 28, ערד
מסיבת פרידה מזומו ערד: יום שישי, 28.12, 12:00, מפעל מגבות ערד, התעשייה 59, ערד
אירוע פייסבוק – פרידה מזומו
אירוע פייסבוק – חדר חושך במדבר
אירוע פייסבוק – את תהיי החול שלי
הרשמה להסעה מתל אביב

תערוכת "לחם ושושנים" ותערוכת המכירה השנתית למען ספריית לוינסקי
המלצה משולבת על שתי תערוכות המכירה הוותיקות שהשנה ממש משיקות זו לזו. תערוכת "לחם ושושנים" ותערוכת המכירה השנתית למען ספריית לוינסקי הן שתיים מתערוכות התרומה המרכזיות והוותיקות בישראל והן מאלו שהתחילו את הטרנד. שתיהן פועלות מתוך האמונה כי אין צורך להיות אספני אמנות מבוססים בכדי לתרום באמצעות רכישת אמנות ופותחות את האפשרות הזו בפני הקהל הרחב. שתי המטרות ראויות ביותר – ספריית לוינסקי פועלת כבר עשור בהתנדבות בגינת לוינסקי שליד התחנה המרכזית החדשה ומהווה מרכז להשאלת ספרים, חינוך ופעילות חברתית לתושבי הסביבה המגוונים. ואילו תערוכת לחם ושושנים מגייסת כספים לטובת פרויקט "נשים ועבודה" שמקדם הזדמנויות כלכליות והשמה של נשים ערביות בשוק העבודה. לשתי התערוכות תרמו את עבודותיהם אמנים ואמניות מכל קצוות הספקטרום האמנותי בארץ. קיומן של שתי התערוכות "גב אל גב" מספקת הזדמנות לרכוש אמנות משובחת במחיר שווה לכל נפש, לתרום למטרה טובה על הדרך ולפתוח את השנה האזרחית החדשה בקארמה טובה.
שעות פעילות:
תערוכת המכירה למען ספריית לוינסקי: שישי ושבת 28-29.12, 11:00-17:00, בית בנימיני, העמל 17, תל אביב.
לחם ושושנים: חמישי 27.12, 19:00-23:00, שישי 28.12, 9:00-16:00, שבת 29.12, 10:00-22:00. סדנאות האמנים, קלישר 5, תל אביב
אירוע פייסבוק לחם ושושנים
אירוע פייסבוק ספריית לוינסקי

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שלווה הדר, מתוך התערוכה "את תהיי החול שלי", המרכז לאמנות עכשווית בערד

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן