fbpx
דדה וניצן מינץ
"אל הרס", תערוכה זוגית של דדה וניצן מינץ. גלריה זימאק, תל אביב

שתי תערוכות ושלושה אירועים, המלצות הסופ"ש 28-30.3

זו כנראה ההתרגשות מנסיעתנו הקרובה לפריז, אבל משהו בהמלצות השבוע קצת השתגע – הרבה אירועים, אחד מהם הוא טקס חינה מרוקאי מסורתי שמתרחש בתוך גלריה ותערוכה אחת שנפתחת בכלל בשבוע הבא. ככה זה כשאנחנו בקדחת אריזות והכנות לטיסה. כמו כן, בשבוע הבא המדור יהיה בחופשת אמנות ומאפים קצרה בעיר האורות האהובה עלינו כל כך. מקווים שאתם מבני המזל שמצטרפים אלינו, וגם אם לא, השארנו לכם כמה אירועי אמנות שיעזרו לכם להתמודד עם השגרה המקומית.
בבית ביאליק מציג תומר ספיר תערוכה הבוחנת מילה יוצאת דופן אחת מתוך מכלול יצירתו של המשורר הלאומי; בגלריה זימאק נפתחת בשבוע הבא תערוכתם של ג'יי זי וביונסה של אמנות הרחוב המקומית – הלא הם דדה וניצן מינץ; בצלמניית הרטרו "פוטו ג'ולי" נפגש כרם נאטור לשיחה והקרנת סרטים עם רועי רוזן; במעבדה של האוצר שרון תובל מזמינים האמנים גיל דסיאנו ביטון ושירה גפשטיין מושקוביץ את הקהל לטקס חינה מסורתי; ובמוזיאון בת ים מופע מחול שנתפר במיוחד למידותיו של המבנה מזמין אותנו להישאר במוזיאון אחרי שמכבים את האורות.
איזו חגיגה!
שיהיה סופ"ש מוצלח לכולם, ולא לשכוח ללכת להצביע ולהשפיע בשבוע הבא.
שני ורנר וצוות Talking Art

"קיקלון", תערוכת יחיד של תומר ספיר. אוצרת: סמדר שפי
יש בתל אביב כמה מוסדות שעושר הידע שגלום בהם ועומק ההיסטוריה המחוברת אליהם הופכים אותם לאוצר של ממש. לשמחתנו, בשנים האחרונות מסתמן טרנד לפיו מוסדות היסטוריים חוברים לאג'נדה אמנותית עכשווית וכך מתחברת התנופה של החדש עם העומק של ההיסטורי. בית ביאליק – משכנו של המשורר הלאומי שהפך למוזיאון וארכיון היסטורי עוסק אף הוא במלאכה זו, ובראש הפרוייקט עומדת האוצרת וכותבת האמנות המוערכת סמדר שפי שאוצרת סידרה של תערוכות המושפעות מעבודתו של ביאליק. בתערוכה הנוכחית משתמש תומר ספיר במתודה המחקרית האופיינית לעבודתו ומתייחס למילה מסקרנת המופיעה פעמיים ביצירתו של ביאליק – "קיקלון", המבטאת סוג של ייאוש קיומי. בתערוכה נמנע ספיר מלאייר את המילה באופן ישיר, אלא מייצר אסוציאציות חופשיות בפיסול ומיצב ויוצר כך אמירה מעניינת על יצירתו של ביאליק, על היחסים בין טקסט לדימוי ועל שבריריותם של החיים.
אירוע פתיחה: יום חמישי 28.3, 19:00, בית ביאליק, ביאליק 22, תל אביב. אירוע פייסבוק

"אל הרס", תערוכה זוגית של דדה וניצן מינץ. אוצרת: הגר בריל
אמנם מדור ההמלצות ייצא להפסקה קצרצרה בשבוע הבא, אבל לא יכולנו שלא להמליץ על תערוכתם של יקירי המדור, הזוג המלכותי של עולם אמנות הרחוב הישראלי – הלא הם דדה וניצן מינץ. בתערוכה הנוכחית מכניסים דדה ומינץ לא רק את אמנות הרחוב לגלריה, אלא גם את הרחוב עצמו – חפצים שנאספו בשיטוטיהם של השניים במבנים מועדים להריסה. דלתות ישנות, רהיטים שבורים, פאנלים של עץ – כולם עוברים טיפול אמנותי ומקבלים חיים חדשים. ההצמדות לחפצים הישנים אינה רק נוסטלגית, יש בה גם הערה ברורה על תל אביב בגלגולה העכשווי. מינץ ודדה עוסקים רבות ביצירה שלהם בתהליכים העירוניים שעוברת תל אביב, כיצד היא הולכת ומתרחקת מהתושבים הצעירים המאכלסים אותה היום ו"משתבחת" על חשבונם.
שימו לב – התערוכה נפתחת בשבוע הבא
אירוע פתיחה: יום חמישי, 4.4, 20:00, גלריה זימאק, ה' באייר 68, תל אביב. אירוע פייסבוק

"לומוס מקסימה 3", הקרנת סרטים ושיחה עם רועי רוזן. מנחה: כרם נאטור
בצלמניית הרטרו החדשה פוטו ג'ולי החלה לפני כמה שבועות סדרה של הקרנת עבודות וידאו ארט ושיחות עם יוצריהם, בהנחיית האמן הצעיר והמוצלח כרם נאטור. השבוע מתארח בסדרה רועי רוזן שלאחרונה מסתובב עם עבודותיו בכל העולם, בין השאר בדוקומונטה האחרונה בקאסל ובמרכז פומפידו בפריז. במהלך הערב יוקרנו שלוש עבודות ובסוף ההקרנה ישוחח נאטור עם רוזן ויפתח את השיחה לקהל. עבודותיו של רוזן הן תמיד מאתגרות ומפתיעות ושיחות איתו מגיעות בדרך כלל למחוזות מרתקים ובלתי צפויים. כדאי
מחיר כניסה: 20 ₪.  יום ראשון, 31.3, 20:00, פוטו ג'ולי, סמטת בית הבד 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"לומוס מקסימה 3", הקרנת סרטים ושיחה עם רועי רוזן. מנחה: כרם נאטור, פוטו ג'ולי, תל אביב

"לוגאס" טקס חינה מרוקאי של גיל דסיאנו ביטון ושירה גפשטיין מושקוביץ. אוצר: שרון תובל
במדור ההמלצות הצנוע שלנו פרסמנו אירועים מאירועים שונים: תערוכות, שיחות ומופעים נסיוניים, הכל הולך. אבל טקס חינה מרוקאי מסורתי – לזה לא ציפינו. האוצר העצמאי הבלתי נלאה שרון תובל ממשיך לקחת את חלל האמנות הנסיוני שפתח למחוזות חדשים ומסקרנים. האמנים גיל דסיאנו ביטון ושירה גפשטיין מושקוביץ נפגשו במהלך תערוכה קודמת של תובל וגילו כי כמה דורות אחורה הם חולקים קרובי משפחה. כדי לחגוג את האיחוד שנוצר בעקבות האמנות הם מזמינים את הקהל לטקס חינה מסורתי ועליז. אנחנו מאוד אוהבים לבחון את השאלה מה הופך משהו לאמנות ולאתגר את גבולות השיח, ואם אפשר לשלב את זה עם חגיגה ססגונית ושמחה משוחררת, אנחנו כבר מגהצים את הכפתן ובאים!
יום חמישי, 28.3, 20:00, המעבדה, הרצל 119, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שעה אבודה- לילה בתוך המוזיאון", מופע בהשתתפות הקהל. מאת: תמי לבוביץ
זוכרים את "לילה מוטרף במוזיאון"? סדרת סרטים די מטופשת על שומר לילה תמים במוזיאון שנקלע שוב ושוב להרפתקאות מסמרות שיער כשהוא נותר לבדו במוזיאון לאחר שעות הסגירה? ובכן, הסרטים עצמם הם ללא ספק קומדיה מהזן הנחות יותר, אבל אנחנו מוכרחים להודות שהרעיון של להישאר במוזיאון לאחר שמכבים את האורות וכולם הולכים תמיד הצית את דמיוננו. בסוף השבוע הקרוב משלבים כוחות מוזיאון בת ים ומרכז הכוריאוגרפיה "כלים" במטרה להביא לנו טעימה מהחוויה הזו. במהלך הלילה שבין חמישי לשישי יעלו רקדני מרכז כלים מופע מחול שנוצר במיוחד בכדי להתכתב עם המבנה הייחודי של מוזיאון בת ים. במהלך הלילה יבחנו מערכות היחסים בין רקדן לארכיטקטורה, בין המופיע לקהל וגם בין האדם לגופו העייף…
יום חמישי, 28.3, 22:00, 24:00, 2:00 (שהופכת להיות 3:00 בשל החלפת השעון), מוזיאון בת ים, סטרומה 6, בת ים.
הקהל מוזמן להיכנס באחד מהמועדים או להישאר כל הלילה. מחיר כרטיס: 40 ₪, לינק לרכישהאירוע פייסבוק

עריכה ותוכן צוות Talking Art

"קיקלון", תערוכת יחיד של תומר ספיר. בית ביאליק, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן