fbpx
יעל אורן-סופר

הכנסת אורחים, המלצות הסופ"ש 14-16.6

בתמונה למעלה: יעל אורן-סופר מתוך התערוכה "דלות העושר", גלריה בנימין, תל אביב

תערוכות השבוע הן נדיבות ומזמינות. המרחב האינטימי של חלל התצוגה, הסטודיו ואפילו הבית נפתחים לאורחים. בצעד לא אופייני האמנים בתערוכות אלו מזמינים חברים וקולגות לחלוק איתם את אור הזרקורים ולבחון יחד את השאלות הגדולות (והקטנות) של האמנות.
ב- Third Floor on the Left – דירתה המזרח תל אביבית של האוצרת מיטל אבירם שהפכה לגלריה – מוצגת תערוכת היחיד הראשונה של האמן הצעיר דניאל אוקסנברג, שעושה שימוש בחפצים יום יומיים אך בעלי ערך רגשי בכדי לייצר התערבויות בחלל הדירה; בגלריה בנימין אוצרות האמניות יעל אורן-סופר והילי גרינפלד תערוכה החוזרת לאחד ממושגי היסוד של האמנות הישראלית המודרנית: "דלות החומר" וחוקרות את הופעתה של הדלות בתוך העושר והגודש הוויזואלי העכשווי; ובגלריה של סדנאות האמנים באצטדיון טדי שבירושלים, מארחים אמני הסטודיות קולגות אליהם הם מרגישים קרבה רעיונית וחברית לבחינה הדדית של אמנותם באמצעות תצוגה משותפת.
שיהיה סוף שבוע רגוע לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מועדון הלבבות השבורים", תערוכת יחיד של דניאל אוקסנברג. אוצרת: מיטל אבירם
דניאל אוקסנברג הוא בוגר טרי יחסית של המחלקה לאמנות בבצלאל וכבר הספיק להציג בכמה תערוכות קבוצתיות בחללים שונים ברחבי העיר, וגם ביריד צבע טרי. ציוריו של אוקסנברג נדמים כמחקר חזותי מתמשך של חפצים יום יומיים, משהו בסגנון ציורי הטבע-דומם של ראשית המודרניזם. הוא מפנה את מבטו אל עבר החפצים הבנליים ביותר – קערת הפרות בבית הוריו, פחי אשפה, פתחי אוורור ועמודי חשמל. בתערוכת היחיד הראשונה שלו שתתקיים בחלל הביתי המעניין Third Floor on the Left – שהוא למעשה דירתה של האוצרת מיטל אבירם, עבודות האמנות מגיבות ומתערבות בחלל הביתי. הציורים נעשו בהשראת חפצים בעלי מטען רגשי ונוסטלגי שניתנו לאמן על ידי האוצרת ונמצאים אף הם בדירה, ובנוסף יוצבו העבודות כמעין פסלים-ציורים-מחיצות בתוך חלל הגלריה/בית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.6, 20:00, Third Floor on the Left, המערכה 31, תל אביב. אירוע פייסבוק


"מועדון הלבבות השבורים", תערוכת יחיד של דניאל אוקסנברג

"דלות העושר", תערוכה קבוצתית. אוצרות: יעל אורן-סופר והילי גרינפלד
"דלות החומר" הוא אחד המושגים המכוננים באמנות הישראלית, אשר נטבע ב-1986 על ידי האוצרת שרה ברייטברג-סמל כתכונה המייצגת את האמנות הישראלית. ברייטברג-סמל טענה כי בניגוד למסורות האמנות והתרבות האירופאיות העשירות, הנוף והחומרים שאפיינו את ישראל הצעירה באותה תקופה היו דלים וזולים, והם אלו שחלחלו ואפיינו בסופו של דבר את האמנות המקומית. כשלושים שנה לאחר מכן, בודקות שתי אמניות צעירות את גלגולה העכשווי של הדלות הזו שמתקיימת דווקא בתוך עושר ויזואלי חסר תקדים. הדלות הפעם לא תתבטא בהכרח באמצעים האסתטיים, כי אם, בחיים, הרעיונות והרגשות המשתקפים מהעבודות.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.6, 20:00, גלריה בנימין, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

" Home/Guest", תערוכה קבוצתית. אוצרת: תמר גיספאן – גרינברג
סדנאות האמנות באצטדיון טדי משמשות כבית שני לאמנים העובדים בהן והגלריה הצמודה לסטודיות היא גלריית הבית של שוכני המקום ומשמשת פעמים רבות כחלון שלהם לעולם שבחוץ. אל תוך האווירה הביתית והאינטימית הזו בחרו האמנים המשתתפים בתערוכה להזמין אורחים. כל אחד מאמני הסדנאות בחר באמן או אמנית שהם מרגישים אליהם קרבה רעיונית והזמינו אותם להציג יחד. העבודה המשותפת של צמדי האמנים לקראת התערוכה והתצוגה זה לצד זה מאפשרת לאמנים זווית חדשה על עבודותיהם של הקולגות שלהם כמו גם שלהם עצמם. לנו כצופים ניתנת ההזדמנות להיחשף לטעמם האישי של האמנים, למצב נדיב יותר ואינדיבידואליסטי פחות של האמנות, וגם כמובן להקשרים אמנותיים חדשים ומרעננים.
אירוע פתיחה: יום שישי, 15.6, 12:00, הגלריה החדשה, סדנאות האמנים בטדי, אצטדיון טדי, שער 22, ירושלים. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


רנאטה ריבקין גל, מתוך התערוכה " Home/Guest", סדנאות האמנים באצטדיון טדי, ירושלים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן