fbpx
דיוי בראל
"שיקום שכונות", תערוכת יחיד של דיוי בראל, גלריה אינדי

סימני הזמן, המלצות הסופ"ש 22-24.3.2018

בהמלצות השבוע הכול מתערבב: הגדרות של מדיום אמנותי נשברות, מושג הרלוונטיות עומד במבחן, וגם מגבלות של מקום ונוף היו ואינן.
בגלריה גורדון תערוכה גלריסטית ראשונה בארץ של המעצב רון ארד מאפשרת לחוות את עבודותיו חוצות המדיומים; בגלריה אינדי מציג דיוי בראל קולאז'ים שמשלבים פנטזיה ומציאות; ובגלריה שלוש תערוכה חגיגית של האמנית האיקונית לאה ניקל לרגל 100 שנים להולדתה; ובפינת הבונוס – אירוע חד פעמי ב"שעון", עבודתו פורצת הדרך של כריסטיאן מרקליי במוזיאון תל אביב.

אבל רגע לפני ההמלצות יש לנו הפתעות חגיגיות במיוחד עבורכם:
ראשית, אספנו עבורכם כמה רעיונות מקוריים, אמנותיים ויצירתיים למתנות לחג – וכולן במחירים מיוחדים רק לחברים של Talking Art. כל המידע בקישור

בנוסף, בחוה"מ אנו יוצאים לסיור גרפיטי ואמנות רחוב בדרום תל אביב. הסיור מתקיים בשעות אחה"צ ומתאים גם לילדים (מעל גיל 8). בהדרכת שני ורנר. פרטים ורכישת כרטיסים בקישור

מאחלים לכולכם סוף שבוע פורץ גבולות,
שני ורנר וצוות Talking Art

"All and None", תערוכת יחיד של רון ארד
עבודותיו של רון ארד מטשטשות את הגבול שבין עיצוב לאמנות. ארד הוא מהמעצבים המשפיעים בעולם כיום, מתכנן של מבנים ומונומנטים מרכזיים וזוכה של כמה מהפרסים החשובים בתחום העיצוב. עם זאת, עבודותיו מוצגות בגלריות ובמוזיאונים הנחשבים בעולם והחשיבה המקורית ויוצאת הדופן שלו קנתה לו שם רב. כלומר, רבות מעבודותיו גולשות מעבר לתחום העיצוב השימושי אל עבר מה שאפשר לקרוא לו "אמנות", ולמעשה המשחק הזה על התפר שבין הדברים הוא אחד המאפיינים המרכזיים ביצירה של ארד. בחלל היפה של גלריה גורדון ברחוב הפלך תכנן ארד מיצב עשוי מראות (בעיקר) – מיצב מתעתע ומרשים בו זמנית. זוהי התערוכה הראשונה של ארד בגלריה בישראל והזדמנות מרגשת לחוות את יצירותיו קרוב לבית ובפורמט אינטימי יותר (יחסית).
אירוע פתיחה: יום חמישי, 22.3, 19:30, גלריה גורדון, רחוב הפלך 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שיקום שכונות", תערוכת יחיד של דיוי בראל, אוצרת: נוגה דוידסון
לכאורה אין שני דברים רחוקים יותר מאשר אתרי נופש ציוריים ושיכוני מגורים מתפוררים, אבל בתערוכתו החדשה בגלריה אינדי מחבר דיוי בראל בדיוק בין שני אלה. השיכונים שנבנו במהירות בשנותיה הראשונות של המדינה נועדו לתת מענה דיור לרבבות העולים שצבאו על הארץ והמהירות והיעילות הזו באו פעמים רבות על חשבון האסתטיקה – כולנו מכירים את פניהם המדכדכים של שיכונים מטים לנפול ברחבי הארץ. בראל משתמש בטכניקה של קולאז' – אשר הפכה לאחד מסמני ההיכר של יצירתו, והוא שותל מבני שיכון אפרפרים דווקא בלב גלויות נוף מרהיבות ביופיין. מה שבמבט ראשון נראה כניגוד צורם, מאפשר במבט שני להסיק משהו על האופי האשלייתי של שניהם. גלויות הנוף מצמצמות את המציאות לחוף יפה ושקיעה מרהיבה ואילו חזיתות בניני השיכון מנסות למכור פנטזיה של אידיליה ציונית שנסדקה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 22.3, 20:00, גלריה אינדי, שביל המרץ 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

"פרפר שחור" תערוכת יחיד של לאה ניקל במלאת 100 שנה להולדתה
התערוכה החדשה בגלריה שלוש במלאת 100 שנה להולדתה של לאה ניקל, מבקשת להציע מבט חדש על יצירתה של אחת האמניות המשפיעות ביותר על הציור המקומי. ציוריה בסגנון המופשט הלירי עזרו להגדיר את אופיו של הציור הישראלי בעיקר לאורך שנותיו הראשונות של שדה האמנות המקומי וגם מעבר להן. בתערוכה יוצגו עבודות על בד ועל נייר מכל אורכה של הקריירה האמנותית של ניקל החושפות את המבט הייחודי של האמנית ומראות כי הוא רלבנטי גם היום, בעולם שנדמה שהתרחק מאוד מכל דבר שיכול להיחשב כ"לירי". האפשרות לקבל מבט חדש על קלאסיקה מרגשת אותנו ולכן אנחנו שמחים מאוד על התערוכה המסקרנת הזו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 22.3, 20:00, גלריה שלוש, מזא"ה 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

בונוס – "השעון", הקרנה מיוחדת למשך 24 שעות של עבודתו של כריסטיאן מרקליי.
"השעון" של כריסטיאן מרקליי, היא אחת העבודות המרגשות המציגות כעת במוזיאון תל אביב. עבודת הווידאו שאורכה כ-24 שעות, היא כמעין שעון מתקתק, קולאז' העשוי ממאות קטעים של סרטי קולנוע שגם בהם נראית השעה. בצעד מתבקש ומגניב מאוד, פותח המוזיאון את שעריו למי שרוצה לחוות את היצירה באורכה המלא, 24 שעות! החל משעות הערב הכניסה תהיה חינם. אפשר כמובן להגיע רק לחלק מהזמן.
מתי: החל מיום חמישי, 22.3 בשעה 10:00 בבוקר, ועד למחרת, יום שישי, 23.3, בשעה 14:00.
מהשעה 21:00 ביום חמישי ועד למחרת בשעה 10:00 הכניסה תהיה חינם.
מהשעה 21:00 יתקיים "מרוץ הדקים" – מרתון שירה לילי מרובה משתתפים. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן