fbpx
רוני לוריא
רוני לוריא, מתוך התערוכה "חלונות כהים", גלריה מקום לאמנות, תל אביב

אינטימיות. המלצות הסופ"ש 26-28.7

אלה ימים טעונים במדינה הקטנה שלנו, נדמה שהכול רותח ומגיע אל נקודת השיא שלו. קצת קשה למצוא נחמה בתוך הדיון הציבורי הלוהט, ההפגנות וההקצנה בפילוג החברתי. עם זאת, ייתכן כי הבחירות לתערוכות המומלצות של הסופ"ש נובעות בדיוק מהתחושה המתוחה הזו. כיוון שרובן ככולן מחזירות אותנו אל מחוזות קרובים יותר,  מוכרים ואינטימיים: זיכרונות, געגועים, מערכות יחסים משפחתיות וזוגיות, וגם חשיפה של פצעים ורפואתם.
בגלריה נולובז תציג הגר ציגלר סדרה של ספרי אמן שנערכו מתוך העקבות שהשאירו אחרים בספרי ספרייה ישנים; בסדנאות האמנים בירושלים תערוכה זוגית המקוננת את בואו של קו החשמלית החדש שעתיד לחצות את העיר; בגלריה "מקום לאמנות" תערוכה קבוצתית שעוסקת בזהות ומקום; ובבית הצעירים השקת ספרה של האוצרת שרי גולן אשר חושף את פצעי הפגיעה המינית שעברה וגם את תהליך החלמתם.

עריכה ותוכן: שני ורנר

"Faded but Not Forgotten", תערוכת יחיד להגר ציגלר
רבים מאתנו מכירים את החוויה של אריזת חפציו של אדם קרוב אשר הלך לעולמו. תהיה זו אריזה מהירה ויעילה או נוסטלגית ונברנית, כך או כך יש במעמד הזה נגיעה בלתי נמנעת בזיכרונות ובתחושה של אובדן. הפעולה הזו היוותה בסיס לסדרת ספרי האמן של הגר ציגלר, שבכדי להרכיבם היא משתמשת כחומר גלם בספרים ישנים שנתרמו לספרייה על ידי זרים לה. ציגלר מחפשת בהם את עקבותיהם של אחרים: הקדשות, חתימות, קיפולים, כתמים ועוד. ההתחקות אחר אלה מלווה בהמצאות ופינטוזים על האנשים שמאחורי הסימן, אולי כניסיון ליצור קשר מחודש עם אלה שכבר לא עמנו.
אירוע פתיחה: חמישי 26.7 בשעה 20:00. נולובז – חלל שיתופי לאמנות, זבולון 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

אסף הינדן ושרי הימלפרב, מתוך התערוכה "קו כחול", סדנאות האמנים, ירושלים

"קו כחול", תערוכה זוגית של אסף הינדן ושרי הימלפרב. אוצרת: גיל כהן
אדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו, טען טשרינחובסקי. הוא סך השבילים והסמטאות, וריחות הבישול, והעץ או ההר, או זמזומי הציפורים של המקום שבו גדל וגר. אדרבא ואדרבא, בעיר כמו ירושלים, בה כל רגב עפר יכול לטמון בתוכו היסטוריה רבת שנים ושכבות הזיכרון נערמות זו על זו. בעיר כזו, כל שינוי יזום חושף שכבות של העבר, אך פעמים רבות גם פוגע ופוצע בן. האמנים הינדן והימלפרב בוחנים את השינויים הצפויים עקב הקמתו של "הקו הכחול" – קו של הרכבת הקלה שעתיד לעבור ולחצות את שכונת עמק רפאים. במעין שיר קינה לאזורים שישתנו בקרוב הם מתעכבים על מבנים נטושים וארעיים המטים לנפול, וגם על האנשים שייפגעו משינוי זה.
אירוע פתיחה: מוצ"ש, 28.7 בשעה 20:30, סדנאות האמנים, רח’ האומן 26, קומה 4, אזור התעשייה תלפיות, ירושלים. אירוע פייסבוק

״חלונות כהים״ – תערוכה קבוצתית. ליווי אוצרותי: גסטון צבי איצקוביץ ויאיר ברק
תערוכה זו מאגדת בתוכה חמישה גופי עבודה של צלמים ואמני וידאו אשר השתתפו בשנה האחרונה בסדנת אמן בהנחיית הצלמים גסטון צבי איצקוביץ ויאיר ברק. דווקא העובדה הזו, שלא מדובר באמנים "בשלים" או עצמאיים יכולה להפוך את התערוכה הזו לפנינה מעניינת. מהנושאים בהם עוסקים גופי העבודות של החמישה, נראה כי יש משהו נטול מהיומרות הפוליטיות או הדידקטיות המאפיינות את האמנות העכשווית. נהפוך הוא, מתאפשר כאן מבט פנימי ואינטימי על הנושאים שהאמנות היום נוטה להדיר, והם הנושאים הקרובים אלינו ביותר.
מציגים: רבקה גלעד, מרגלית לוין, רוני לוריא, קובי לקט, אלכסיי קודריק
אירוע פתיחה: חמישי 26.7 בשעה 20:00. גלריה מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

אירוע השקת הספר "ילדה בשם תהום" מאת שרי גולן. עורכת: ד"ר אפרת מישורי
שרי גולן היא ללא ספק גיבורה עכשווית. אשת עשייה – אוצרת, מנחה אמנים, ובעלת גלריה, וגם אחת מהנשים נטולות המורא אשר עמדו בחזית המאבק נגד אלון קסטיאל אשר הורשע השבוע בשורה של עברות מין. בספרה מאוגדים שירים מתקופות שונות אשר מתפקדים כלשונה ככלי ל"הבנת הטראומות שמחוללות את עולמי וההבנה שרק הכתיבה מביאה לתהליך החלמה מלא".
באירוע ההשקה ישתתפו: מיכל היימן, חגית גרוסמן ואפרת מישורי.
חמישי 26.7.18 בשעה 20:00 ב"בית הצעירים" ברחוב מאז"ה 9 תל אביב. אירוע פייסבוק

מאחלים לכולכם סופ"ש נעים, אינטימי ומנחם,
שני ורנר וצוות Talking Art

הגר ציגלר, מתוך התערוכה "Faded but Not Forgotten", גלריה נולובז

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן