fbpx

האחר ואני, המלצות הסופ"ש 25-27.5


סעיד אל הדג'י, אמנות במרוקו, הרצאה עם האוצר שרון תובל

המלצות השבוע עוסקות בשאלות כבדות משקל של זהות ומקום.
תערוכה קבוצתית החוזרת לכפר אמנים שהוקם על חורבותיו של כפר ערבי נטוש, מיצב דמוי שווראמה שעשוי מגיליונות טקסט חרוכים, הרצאה מפתיעה שמוכיחה שיש אמנות עכשווית במרוקו, ומרתון הרצאות מפגיש אותנו עם עולם הצילום הגאה. בקיצור, שבוע מאתגר מבחינה מחשבתית ומעניין במיוחד.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"אי-שקט", תערוכת יחיד לעתר גבע, אוצרת: סאלי הפטל נוה
עתר גבע הוא בן למשפחת אצולת אמנות מקומית, אביו אביטל גבע ודודו ציבי גבע – שניהם ייצגו את ישראל בביאנלה בוונציה בעבר. עם יחוס שכזה – הציפיות גבוהות. בתערוכתו החדשה בגלריה גבעון, יציג גבע סדרה של ציורים מופשטים, ולצדם מיצב מונומנטלי המכיל שני "שיפודי שווארמה" העשויים שכבות של גליונות עיתון מפויחים. השילוב של עמודי טקסט שרופים, עם כל הקונוטציות ההיסטוריות שלהם, והאובייקט הישראלי כל כך שהוא השווארמה, מצמרר; ויחד עם הציור המופשט יוצר מעין תמונת נוף מקומי גרוטסקי המבטיח ליצור בצופים, כשם התערוכה, תחושה עמוקה של אי שקט.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 25.5, 19:00, גלריה גבעון, גורדון 35, תל אביב. אירוע פייסבוק

"מכפר באת ואל כפר תשוב", תערוכה קבוצתית, אוצר: ראפת חטאב
כפר האמנים עין הוד נוסד על ידי מרסל ינקו אשר חלם ליצור במקום קהילת אמנים פעילה ומעורבת. אך כמו כל דבר במרחב שלנו, המציאות סבוכה יותר, שכן עין הוד שוכנת על חורבותיו של כפר ערבי בשם עין חוד אשר ננטש במלחמת העצמאות. כך, הגשמתו היצירתית של האחד באה על חשבון חורבנו של האחר. ראפת חטאב, אמן העוסק תדיר בעבודתו בשאלות של זהות – חברתית, מגדרית ולאומית, מתפקד הפעם גם כאוצר. הוא אסף חבורה מרתקת של אמנים ובחר להציג בחלל האמנות המרכזי של הכפר, מוזיאון ינקו דאדא, תערוכה המתייחסת ישירות לפצע המדמם הזה בעברו של המקום, מתוך הכרה כי אין אפשרות לנוע קדימה ללא ההתייחסות וטיפול בטראומות העבר.
אירוע פתיחה: שבת, 27.5, 12:00, מוזיאון ינקו דאדא, כפר האמנים עין הוד. אירוע פייסבוק


רונה יפמן, הרצאה במסגרת פלואידיליה, מוזיאון תל אביב לאמנות

"מרוקו, רזידנסי, אמנות", שיחה עם האוצר שרון תובל על סצנת האמנות העכשווית במרוקו
לא נעים לומר, אבל לא לעתים קרובות אנו חושבים על המדינות השכנות לנו בהקשרים של אמנות עכשווית, אך מסתבר כי הסצנה פורחת באזורים רבים במזה"ת, וגם במרוקו. האוצר שרון תובל חזר מתכנית שהות אמן בת שלושה שבועות במרוקו, במהלכה יצר קשרים עם קהילת האמנות המקומית וניתנה לו האפשרות ללמוד על עברה העשיר של האמנות והאומנות המרוקאית כמו גם על ההווה החי והבועט שלה. ביום שישי בגלריה מקום לאמנות בקריית המלאכה, יספר שרון על מסעותיו ועל מה שראה בהם. הזדמנות ייחודית לפתוח צוהר למה שהוא כה קרוב אך עם זאת כה רחוק.
יום שישי, 26.5, 12:30, מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

"פלואידיליה", ערב הרצאות על צילום גאה, בשיתוף עם פסטיבל הצילום הבינלאומי לרגל אירועי הגאווה, אוצרת: מיכל טוביאס
לרגל אירועי הגאווה הקרבים, חוזר פסטיבל הצילום הישראלי עם עוד מרתון הרצאות, והפעם על צילום גאה. האירוע בהשתתפות כמה מהקולות המעניינים והרעננים בתחום, ישים דגש על נזילות מגדרית, בי סקסואליות וקוויריות. בין השאר ידברו אפק טסטה לאונר, יוצר סדרת הרשת המצליחה והמומלצת "על הרצף" העוסקת ברגישות בעולמם של טרנסג'נדרים מקומיים. רפאת חטאב ישוחח על הדמויות השונות המרכיבות את האמנות שלו ועל מערכת היחסים שלהן איתו וד"ר רחל גוטסמן תדבר על יוון העתיקה והנזילות המינית והמגדרית שהייתה נהוגה כבר אז.
שימו לב – מרתון ההרצאות אמנם לא יתקיים השבוע, אך מכיוון והכרטיסים לאירוע נחטפים במהירות מצאנו לנכון להודיע לכם מראש, כדי שתוכלו להבטיח את מקומכם מבעוד מועד, לא כדאי לפספס.
לינק לרכישת כרטיסים
יום ראשון, 4.6, 19:30, מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

שיהיה סוף שבוע נפלא, מאיתנו כאן בצוות Talking Art


פטמה שנאן, מתוך התערוכה "מכפר באת ואל כפר תשוב", מוזיאון ינקו דאדא

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן