fbpx

ללא מנוח, המלצות הסופ"ש, 5-8.4.17


פדריקו סולמי, מתוך התערוכה אזרחים, מוזיאון פתח תקווה

הסחרחרת של צבע טרי אמנם הסתיימה, אבל שדה האמנות המקומי לא מראה סימנים של האטה, עם תערוכת וידאו חדשה בביתן הלנה רובינשטיין, שתי תערוכות שנפתחות במוזיאון פתח תקווה, תערוכה קבוצתית גדולה בגלריה המדרשה ולקינוח, פסטיבל אפוס לסרטי אמנות ותרבות חוזר בפעם השמינית למוזיאון תל אביב.
נצלו את הזמן בחוה"מ, ותיהנו (מומלץ לבדוק היטב את שעות הפעילות של הגלריות במהלך החג)
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"ארוג ופרום", עבודות וידאו חדשות מאוסף מוזיאון תל אביב. אוצרת: אלן גינתון
נראה שמשהו עובר לאחרונה על ביתן הלנה רובינשטיין של מוזיאון תל אביב. מה שנחשב עד לא מזמן לאחת מספינות הדגל של סצנת האמנות המקומית, עם חלל יפהפה ורשימת תערוכות מכוננות באמתחתו – מרגיש קצת מדשדש. עושה רושם שהביתן עומד ריק יותר משהוא מאכלס תערוכות. לכן משמח במיוחד לשמוע על פתיחת תערוכת וידאו חדשה ומשמח עוד יותר לראות ברשימת המשתתפים כמה מהשמות המסקרנים ביותר בתחום אמנות הוידאו כיום. למשל גיל יפמן, שנתבשר לאחרונה על זכייתו בפרס רפפורט לאמן צעיר לשנת 2017. יפמן ידוע בשילובים החדים שלו בין שיטות עבודה "תמימות" לכאורה, לבין דימויים קשים או פרובוקטיביים, בתערוכה הוא מציג עבודות המורכבות מדימויים שחוקים של בורות הריגה מתקופת השואה, נשמע מטריד, מסקרן? כדאי לבוא לראות.
אירוע פתיחה: חמישי, 6.4, 20:00, ביתן הלנה רובינשטיין, שד' תרס"ט 6, תל אביב
אירוע פייסבוק


גיל יפמן, מתוך התערוכה ארוג ופרום, ביתן הלנה רובינשטיין

"אזרחים", אוצרת: נטע גל עצמון
מוזיאון פתח תקווה, אחד המוזיאונים המרכזיים במרחב שמחוץ לתל אביב, ממשיך בקו התערוכות החוקרות את היחסים בין אמנות וחברה וההשפעות שיש להן זו על זו. האמנים והאמניות המשתתפים בתערוכה החדשה מתייחסים כל אחד ואחת בדרכו למשמעות של היות אזרח בעידן שבו זכויות ומושגי יסוד מתערערים ונבחנים מחדש. במקביל תפתח במוזיאון תערוכה מסקרנת של האוצר וחוקר האמנות הצעיר אך רב הפעלים רון ברטוש אשר ממשיך במפעל שלו לשים זרקור על פינות זנוחות בהיסטוריה של האמנות הישראלית והיהודית. הפעם בתערוכה לפסל נחום ארונסון, שעבודותיו הוחרמו על ידי הנאצים ממרתפי הלובר ועתה "מוחזרים" על ידי ברטוש במעין שחזור של הלובר במוזיאון פתח תקווה.
אירוע פתיחה: חמישי, 6.4, 20:00, מוזיאון פתח תקווה לאמנות, ארלוזורוב 30, פתח-תקוה
אירוע פייסבוק

"דובדבנים", אוצר: בועז ארד
גלריה המדרשה מציגה תערוכה עם לא פחות מ-29 אמנים ואמניות שקיבלו יד חופשית מהאוצר להציג את עבודותיהם בחללי הגלריה. התוצאה היא תערוכה אקלקטית ומגוונת בה העבודות ספק מתייחסות זו לזו, ספק מתנגשות זו בזו. תערוכות מרובות משתתפים שכאלה הן לעתים קרובות גם הזדמנות למשתתפים לעשות "ניסוי כלים" בהצגת כיוון עבודה חדש ולבחון את אופן התצוגה שלו ואת התייחסות הקהל. בשבילנו כצופים מתאפשרת חווית צפייה מהודקת פחות כבמעין מעבדה אמנותית. גם אלעד רוזן, המדריך האהוב שלנו, מציג בתערוכה וציפור קטנה לחשה לנו שהוא חרג ממנהגו להציג ציור והביא לתערוכה עבודות במדיום שהוא מציג לראשונה.
אירוע פתיחה: חמישי, 6.4, 20:00, גלריה המדרשה, הירקון 19, תל אביב
אירוע פייסבוק

אפוס 8, פסטיבל בינלאומי לסרטי תרבות ואמנות
זו השנה השמינית שמפיקי פסטיבל אפוס, מביאים לנו מבחר גדול של סרטי אמנות ותרבות מהארץ והעולם. אפוס הוא מסוג האירועים שהם חלומם של כל שוחר אמנות ותרבות, אך גם הסיוט הגדול שלו, עם תוכנייה עשירה ומגוונת, מלאה בעשרות סרטים, כיתות אמן והופעות, אין סיכוי להספיק הכל, אבל זה בדיוק מה שנקרא צרות של עשירים.
רביעי-שבת, 5-8.4, מוזיאון תל אביב לאמנות, שד' שאול המלך 27, תל אביב. רשימת סרטים ואירועים מלאה ורכישת כרטיסים באתר הפסטיבל

בברכת שבת שלום וחג שמח,
שני ורנר
וצוות Talking Art


השוד של בנקסי, פסטיבל הסרטים אפוס, מוזיאון תל אביב לאמנות

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן