fbpx

מה מספרים לנו קירות החדר? המלצות הסופ"ש 13-15.10


מאיה אטון ומיה גורביץ', "הכנסת אורחות 1", המשולש – חלל לאמנות

התנועה השקטה ממשיכה גם השבוע וכנראה שתלווה אותנו במהלך כל תקופת החגים. בכל זאת, בסוף השבוע הקרוב תוכלו ליהנות משלוש תערוכות חדשות, כל אחת אינטימית בדרכה. תערוכת היחיד של אוה שוורץ בגלריה מקום לאמנות, תעסוק בהתמודדות עם השכול, עשר שנים לאחר בואו; שתי תערוכות מקבילות תפתחנה ממש בקומה מעל ובהן חגיגת סיום המחזור הראשון של פרוייקט הרזידנסי "הכנסת אורחות"; ואילו אורח נוסף צפוי לנו בגלריה גבעון שם יציג האמן הגרמני ארנה שרייבר ציורי קיר גיאומטריים. גם אנחנו מארחים ומתארחים בסיור ביקורי סטודיו מיוחד מיד אחרי סוכות. כל הפרטים בהמשך.
עריכה ותוכן: שני ורנר

"מפנימה", תערוכת יחיד לאוה שוורץ. אוצר: יאיר ברק
עשר שנים שכבו באין מפריע חפציו של איתי בארון חדרו, מאז מותו הטרגי בשנת 2006. כעת, פותחת אימו את הארון, שולפת את החפצים ומתעדת אותם במצלמתה. בכל מעשה צילום יש "מוות" כלשהו, הקפאה של רגע שלא יחזור, והנה כעת דווקא במעשה הצילום יש גם איזושהי החייאה. באוצרותו של יאיר ברק, אין לי ספק שמדובר כאן בתערוכה עדינה ואינטימית. הוא כותב כך: "מעשה הצילום של שוורץ הוא תהליך של הפנמה. החדרת קרני האור המוחזרות מחפציו של הבן מפגישות בין האם החיה לבין הגוף הנעדר. אהבת אם היא, במהותה סימביוטית. הגוף שהיה פעם אחד הופך בגיל הילדות לשני גופים קרובים ותלויים זה בזה".
אירוע פתיחה: חמישי 13.10.16 בשעה 20:00. גלרייה מקום לאמנות, שביל המרץ 6, תל אביב
פתיחות מקבילות בגלריה: "קו רץ", נגה יודקביץ-עציוני, קיר אמנית, מאירה פורת. אוצרת: דליה דנון
אירוע פייסבוק


אוה שוורץ, "מפנימה", מקום לאמנות

Line Up, תערוכת יחיד לארנה שרייבר
כשראיתי לראשונה את עבודותיו של האמן הגרמני ארנה שרייבר (נ. 1974) מצאתי דמיון רב בינן לבין אלו של גבי קלזמר. אמנם ספק אם השניים מכירים, ובכל זאת משהו באוטומטיות של מעשה הציור דומה. שרייבר משרטט קווים רפטטיביים, בעזרת סרגל וטוש ועם רעד קטן שחוזר על עצמו שוב ושוב. הציורים נעשו על קירות הגלריה, על בדים ועל חפצים מן הנמצא. לעתים מתגלה דימוי מתחת לפני השטח המקווקווים, ולעתים אלה הקווים בלבד. לבסוף הציור יכול להזכיר מסך מרצד ומקולקל, ציור שמתאים כל כך לעידן העכשווי.
פתיחה: יום חמישי 13.10.2016, 19:00, גלריה גבעון, רח' גורדון 35, תל אביב
אירוע פייסבוק

"הכנסת אורחות #1", תערוכה קבוצתית. אוצרת: שרי גולן
אמניות מארחות אמניות, זו מהותו של פרויקט "הכנסת אורחות" שכולל תכנית שהות אמן, וכעת גם תערוכת סיכום של המחזור הראשון. במהלך שהות האמן עבדו האמניות יחד ושיתפו פעולה לעבודה משותפת. הפרויקט הוא פרי שיתוף פעולה בין "סטודיו החדר" של האמנית לילי כהן פרח-יה ו"המשולש – חלל לאמנות" של האוצרת שרי גולן. התערוכה תוצג במקביל בשני החללים הסמוכים זה לזה.
אמניות מציגות: לילי כהן פרח-יה, רותי הלביץ כהן, יעל שחר, מאיה אטון. אורחות של אורחות: מיה גורביץ', אילה נצר, צ'ילה עזרא.
אירוע פתיחה: חמישי 13.10.16 בשעה 20:00. שביל המרץ 6, תל אביב
אירוע פייסבוק

28.10.16 סיור ביקורי סטודיו מיוחד
ברוח הכנסת אורחים של סוכות אנו יוצאים לסיור שלוקח אותנו על המרחבים האינטימיים של האמן – אל הסדנה. היכן עובד האמן? באיזה כלים הוא משתמש? איזה דברים מהווים לו השראה? ואיזו אווירה מתקיימת בסטודיו שלו?
יחד נחשף לסביבת העבודה של האמנים ונוכל לראות את תהליכי העבודה מרמת הרעיון, הסקיצות, העבודות הלא גמורות ועד לביצוע.
זהו סיור אינטימי ומיוחד המאפשר הצצה נדירה לאחורי הקלעים של עולם האמנות.
מוגבל לקבוצה של 15 משתתפים. מחיר הסיור: 130 ש"ח
בהדרכת שני ורנר
רכישת כרטיסים בקישור

שיהיה סוף שבוע מבורך ונעים,
שני


ארנה שרייבר, Line Up, גלריה גבעון

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן