fbpx

ציור טוב-ציור רע, המלצות הסופ"ש 30.11-2.12


עירית אבא ואסף בן צבי, גלריה ברבור, ירושלים

אחרי ההתרגשות של ריבוי הפסטיבלים בשבועות שעברו אנחנו חוזרים קצת לשגרה (שימו לב, חלק מתערוכות שבוע האיור עדיין נמשכות ופסטיבל הצילום עוד נמשך בשבוע הקרוב, שווה להתעדכן ולהספיק לבקר). אתם כבר יודעים שבשבילנו שגרה זה פשוט המון אמנות טובה והשבוע מפנק במיוחד לחובבי וחובבות הציור הישראלי. בנוסף, משמחת אותנו העובדה שכל התערוכות מוצגות הפעם בגלריות שיתופיות. גליה פסטרנק מציגה ציור חשוף וכן בנושא הסבוך של השילוב בין אימהות ואמנות בגלריה P8; רקפת וינר עומר מציגה "ציור רע" שהוא כל כך טוב בגלריה נולובז; והצייר אסף בן צבי והקרמיקאית עירית אבא משלבים כוחות שוב לתערוכה זוגית בגלריה ברבור הירושלמית.
וכמובן שכרגיל, בסוף ההמלצות תמצאו לינק להרשמה לסיורים הקרובים שלנו.
שבוע טוב,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"אופנת הנמר", תערוכת יחיד לגליה פסטרנק
עבודה בסטודיו היא פעמים רבות התמודדות עם ערימה של חרדות ואתגרים, שאלות של חומר וטכניקה מתערבבות בתהיות קונספטואליות ופוליטיות, השאלות הגדולות של האמנות מתערבבות בדאגות לקריירה והתקדמות. בשלב מסוים בחיים מצטרפת לחגיגה הזו משתתפת נוספת – הורות, עם כל האתגרים והחרדות המיוחדות לה. אם נרצה או לא נרצה, פעמים רבות אמניות נשים הן אלה שמתמודדות באופן המובהק ביותר עם השאלות של איזון אמנות ומשפחה.
תערוכתה החדשה של הציירת המצויינת גליה פסטרנק מבקשת לבחון באופן הפתוח והכן ביותר את שדה המוקשים הסבוך הזה, היא משתמשת בציור כבזרקור עוצמתי להאיר נושאים שפעמים רבות נדחקים לפינה אפלה מתחת לחיוכים מזוייפים ופוסטים עליזים בפייסבוק.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 30.11, 20.00, גלריה 8P הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק


גליה פסטרנק, גלריה P8, תל אביב

"ג'ף ואבא", תערוכת יחיד לרקפת וינר עומר. אוצר: שרון פדידה
צירוף המילים "ציור רע", אולי נשמע כמו כינוי גנאי, אך למעשה מדובר בסגנון אמנותי מובחן שמקורו בשנות השבעים של המאה הקודמת בארצות הברית, הלא הוא Bad Painting. ציור שמשחרר את עצמו מכבליה של טכניקה וממגבלות של עידון סגנוני ומתפרץ על הבד בגסות המבקשת להצביע על אמת אחרת. אין ספק שרקפת וינר עומר היא הכוהנת המקומית של הסגנון הציורי השנוי במחלוקת הזה. לאחרונה הציגה את עבודותיה בעיקר בחו"ל ונעדרה מעט מהשדה המקומי, לכן משמח במיוחד לראות שהיא פותחת תערוכה חדשה בחלל האמנות הטרי נולובז. בנוסף לציורים תציג וינר עומר גם תחריטים אישיים בסגנונה המיוחד. מסקרן גם לראות את תוצאות שיתוף הפעולה שלה עם האמן שרון פדידה, שזוהי לו התנסות ראשונה כאוצר.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 30.11, 20.00, גלריה נולובז, זבולון 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

"כדים שחורים" ו-"מעט". תערוכה זוגית לעירית אבא ואסף בן צבי
הקרמיקאית עירית אבא והצייר זוכה פרס רפפורט לאמן בכיר לשנת 2011 אסף בן צבי משתפים פעולה פעמים רבות במהלך העשורים האחרונים. השפה הציורית הרזה והישירה של בן צבי משתלבת היטב עם הכדים הפשוטים אך העוצמתיים של אבא והתוצאה חזקה ומעוררת מחשבה. שני המדיומים האלה – הציור והקרמיקה שלאחרונה נראה שחוזרים זה לזרועות זה בסצנת האמנות העולמית, הולכים שלובי זרוע בעבודתם של בן צבי ואבא כבר שנים. פעמים רבות משמשים כדיה של אבא כמצע ציורי לעבודתו של בן צבי אך הפעם שני גופי העבודה נותרו בנפרד כדי להיות מוצגים יחד – שלם שגדול יותר מסך חלקיו. גלריה ברבור מוותיקות הגל הנוכחי של גלריות שיתופיות, ממשיכה לייצר קו איכותי ובלתי מתפשר של תערוכות מעולות, גם בעודה נתונה תחת מתקפה פוליטית. מומלץ לעלות ירושלימה ליהנות מאמנות מעולה ולחזק את המעוז האמנותי החשוב הזה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 30.11, 20.00, גלריה ברבור, שיריזלי 6, ירושלים. אירוע פייסבוק

15.12.17 – סיור אמנות בתחנה המרכזית החדשה
ולקינוח, גם אצלנו במרקחת הסיורים לא שוקטים והסיור הבא שלנו חוזר למעוז אהבתנו – הלא היא התחנה המרכזית.
כל הפרטים ורכישת כרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


רקפת וינר עומר, גלריה נולובז, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן