fbpx
אריאל סנדל מוסררה
אריאל סנדל, "סלון פנטזיה" מתוך תערוכת הבוגרים, מוסררה ירושלים

בציר. תערוכות בוגרים. המלצות הסופ"ש 15-17.7

הגיעה העונה הזו בשנה – עונת תערוכות הבוגרים. זהו רגע השיא של שנות הלימודים באקדמיות ובתי הספר השונים והרגע בו הופכים הסטודנטים והסטודנטיות לחברים וחברות מן המניין בעולם האמנות והעיצוב הישראלי.
בתערוכות בוגרים, אפילו יותר מתערוכות רגילות, קשה לדעת מה נמצא בכניסה לחלל התצוגה. ריבוי הבוגרים והשילוב הרנדומלי בין אמנים שהחיבור היחיד ביניהם הוא שנרשמו במקרה לאותו בית ספר באותה שנה לא תמיד מחמיא לעבודות. עדיין, זהו רגע מרגש של הבטחה גדולה – ומסקרן להצטרף אליו.

איכשהו השבוע התרכזו כמה פתיחות תערוכות בוגרים של בתי ספר ותוכניות לימוד שונים למדי אלה מאלה – מאימפריית בצלאל הממוסדת עד מוסררה הנסיוני, מתוכנית האוצרות של סמינר הקיבוצים ועד תואר שני בעיצוב משחקי מחשב בשנקר. האסמבלאז' הזה מעניין, ואנו ממליצים לכם לבקר לפחות בתערוכה אחת, ולחזות בפוטנציאל כוכבי האמנות של העתיד.

מאחלים לכולנו סופ"ש שמשי ונעים,

שני ורנר וצוות Talking Art

כרם_נאטור

כרם נאטור, מתוך התערוכה "דגש חזק", קמפוס האמנויות של סמינר הקיבוצים, תל אביב

תערוכת בוגרים בצלאל

האקדמיה בצלאל היא ה-מוסד של לימודי אמנות בארץ ותערוכת הסיום שם היא כבר מוסד בפני עצמה עם מאות בוגרים במחלקות השונות. אפשר להגיד הרבה דברים על הסחרחרת הדחוסה והלא אחידה ברמתה שהיא התערוכה הזו, ואפשר לדבר רבות על היתרונות והחסרונות של מוסד ותיק ושבע כמו בצלאל. אבל אין ספק שרוב הסיכויים הם שלפחות חלק ממי שתראו כאן יובילו את עולם האמנות והעיצוב הישראלי בשנים הקרובות. כדאי לבוא לראות איפה התחילו.

אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.7, 19:00, קמפוס הר הצופים, ירושלים
אירוע פייסבוק

"דגש חזק", תערוכת סיום תוכנית האוצרות של סמינר הקיבוצים

בשנים האחרונות עובר בית הספר של סמינר הקיבוצים סוג של מתיחת פנים. באמצעות הכנסת דם חדש לצוות המרצים ופתיחת תוכניות לימוד חדשות, הופך בית ספר הותיק שהיה ידוע בעיקר בתוכנית הכשרת המורים שלו וסבל ממוניטין מעט אפור, למוסד אמנות חשוב ומסקרן. השבוע תפתח תערוכת הסיום של בוגרות ובוגרי התוכנית לאוצרות בהנחיית דרורית גור אריה ורפאת חטאב. כמה הולם שהיא תוצג בגלריה של המחלקה לאמנות בקמפוס החדש והיפה שנפתח לא מזמן במרכז תל אביב. בתערוכה עצמה ישתתפו אמניות ואמנים מבוססים שנבחרו על ידי הבוגרים והבוגרות. יהיה מעניין לראות את העבודות בהקשר החדש שנוצר על ידי פרחי האוצרות.

אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.7, 19:00, קמפוס האמנויות של סמינר הקיבוצים, אחד העם 9, תל אביב

אירוע פייסבוק

תערוכת סיום תואר שני בפיתוח ועיצוב משחקים בשנקר

לכאורה מה למדור המלצות אמנות ולעיצוב משחקים? אבל מבט בשוק משחקי המחשב העכשווי מראה שיש שם יצירות אמנות לכל דבר – הן מבחינת רוחב היריעה העלילתי והסיפורי וכמובן מבחינת הדימויים והגרפיקה. לראיה אפשר לראות שקורסים ואף מחלקות שלמות לעיצוב משחקים נפתחות בבתי הספר המובילים לעיצוב בארץ ובעולם. כבר היום אפשר לראות משחקים בגלריות ובהקשרים אמנותיים אחרים ואנחנו מאמינים שזה רק ילך ויתגבר.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 15.7, 20:00, מעבדת המדיה של שנקר, רחוב אנה פרנק 12, רמת גן

אירוע פייסבוק

תערוכת הסיום של בית הספר לאמנות וחברה מוסררה

עוד בית ספר לאמנות שצועד בקדמת הטכנולוגיה ודוגל בשילובים לא שגרתיים בין מדיומים הוא מוסררה בירושלים. בית הספר הזה אולי לא מפורסם כמו האחרים ברשימה הזו אבל הוא מפצה על כך בגישה חדשנית ונסיונית לאמנות. הסטודנטים במוסד נחשפים במהלך לימודיהם למגוון רחב של טכניקות ודרכי מחשבה ועבודות המשלבות בין אמנות, מוזיקה ותכנות הן דבר שבשגרה כאן. תוסיפו לזה את המיקום הנפיץ על קו התפר בין ירושלים המערבית למזרחית ותקבלו מחזור בוגרים ובוגרות שמגיעים לעולם האמנות עם זווית ראיה קצת אחרת.

אירוע פתיחה: יום חמישי 15.7, 19:30, בשני מתחמים: בבניין ההיסטורי ובחצר ביה"ס ברחוב הע"ח 9 ובקמפוס המקצועי בבית קנדה שברח' שבטי ישראל 22, קומה 4.

אירוע פייסבוק

אתר הבוגרים

בצלאל

ההזמנה לתערוכת הבוגרים בצלאל 2021, ירושלים

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן