fbpx
אסתר שניידר
"אודם" תערוכת יחיד של אסתר שניידר. גלריה רו ארט

כמו פטריות אחרי הגשם, המלצות הסופ"ש 9-11.1

בניגוד לסערות ממשיות, שיכולות להביא לתוצאות קשות ואף טרגיות, סערות אמנותיות מביאות להצפה של רעיונות, מחשבות וזוויות מבט חדשות. סוף השבוע הקרוב בקריית המלאכה נראה סוער במיוחד ולא רק מסיבות מטאורולוגיות – המון המון תערוכות נפתחות בקריה עצמה וברחובות הסמוכים לה. כידוע לכם, אופייה הקומפקטי של קריית המלאכה מאפשר לשוחרי האמנות השאפתנים לעשות סיבוב פתיחות עמוס במיוחד. רק לא לשכוח מטרייה ומגפיים.
בגזרה שלנו, אנו שמחים לבשר שנותרו מקומות אחרונים בהחלט לסיור הבוטיק בירושלים. 30-31.1 יומיים של אמנות משובחת ופינוקים, פרטים בקישור
בנוסף, למקרה שפספסתם את סיכום השנה שלנו – הנה הוא בקישור.

שיהיה סופ"ש עמוס בכל טוב,
שני ורנר וצוות Talking Art

"כלבות", תערוכת יחיד של איזבלה וולובניק. גלריה רוזנפלד

"מסונוורת מנוסטלגיה" תערוכת יחיד של נעמה רונה
העבודות של נעמה רונה מעוררות רגשות של משיכה סנטימנטלית ובאותו זמן גם של דחייה ורתיעה, בדומה למיקס הרגשות שאנחנו חשים פעמים רבות בהביטנו אל העבר. עבודותיה של רונה אינן עוסקות בהתרפקות נוסטלגית, אלא הן מביטות על העבר במבט אירוני ומשועשע ובוחנות מושגים כמו הצלחה וכישלון דרך עיני האמנית אל מול הנערה שהיתה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.1, 20:00, גלריה אינדי, צ'לנוב 42, תל אביב. אירוע פייסבוק

"עֶרֶשׂ", תערוכת יחיד של כרמלה וייס. אוצרת: אירנה גורדון
בתערוכתה החדשה משתמשת כרמלה וייס ברישום כמדיום של זיכרון. היא מותחת אותו לקצה באמצעות אנימציה קלאסית, מגזרות נייר ומכשיר זואיטרופ שהופך באמצעות תנועה ואופטיקה סדרה של דימויים סטטיים לאנימציה. וייס מנסה לאחוז בדימוי השברירי והמהבהב של הזיכרון להטמיע אותו בגוף ובחומר באמצעות הפעולה הרישומית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.1, 20:00, גלריה פי8, הפטיש 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"פלאש", תערוכת יחיד של מתן אורן. אוצר: שרון תובל
בשבוע שעבר כתבנו על אמנים שלוקחים את מדיום הציור הוותיק קדימה, וכעת עולה דוגמה נוספת. בתערוכתו החדשה ממשיך מתן אורן את המחקר המרתק שלו על החיבור בין תנועה לבין ציור שנחשב למדיום סטטי לחלוטין. אורן עושה תהליך כפול או לולאתי: הוא מפרק קטעי וידאו לסדרה של ציורים (מתנועה לאי תנועה), ואז מציג אותם זה ליד זה, כמו בהזמנה מהצופה לחבר אותם מחדש במהלך השיטוט בתערוכה (חזרה לתנועה).
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.1, 20:00, המעבדה, הרצל 119, תל אביב. אירוע פייסבוק

"כלבות", תערוכת יחיד של איזבלה וולובניק. אוצרת: מיה פרנקל טנא
התוספת החדשה והצעירה ביותר לרשימת האמנים המכובדת של גלריה רוזנפלד – איזבלה וולובניק, שאך זה סיימה בקול תרועה את לימודיה במדרשה. וולובניק ממלאת את קירות הגלריה בהמוני ציורים של כלבות פרובוקטיביות ועזות מבע. העיסוק בכלבות מתחיל דווקא בעניין במילה "כלבה", כיצד הפך כלב ממין נקבה, למילת גנאי שיש בה שלל קונוטציות מיניות ומיזוגניות? וולובניק היא כוכבת עולה, מומלץ לבקר בתערוכה הזו.
באותו ערב תפתח בחלל הפרויקטים תערוכתו של זמיר ש"ץ "חליל פוליטי"
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.1, 20:00, גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. אירוע פייסבוק

"אודם" תערוכת יחיד של אסתר שניידר. אוצרת: מאיה במבר
בעוד שאיזבלה וולובניק מביאה אגרסיביות פראית, אסתר שניידר עושה שימוש בעדינות אינטימית בגישה האמנותית שלה. במרכז התערוכה עומד המוטיב החוזר של אישה יוצרת בת דמותה של האמנית שתנועות הגוף שלה יוצרות ונוכחות בתוך האובייקטים השונים. כך למשל פיסול בחומר רך מקבל את צורת הידיים שלה וכמו נובע מתוכן. עם הפיוטיות השורה על התערוכה אין ויתור על מבט מפוכח וחד, וכך היא הופכת לקונקרטית ונוגעת.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.1, 20:00, גלריה רו-ארט, המרץ 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

"שבט בנימיני", תערוכה קבוצתית. אוצרת: דנה גילרמן
בית בנימיני מנהיג בשנים האחרונות לא פחות ממהפכה בתפיסה של קרמיקה כמדיום רלבנטי באמנות העכשווית. בתערוכה החדשה אספה האוצרת דנה גילרמן כמה אמנים ששילבו את המדיום הותיק לתוך עיסוקם האמנותי העכשווי מאוד. התערוכה נותנת חתך רוחב של מה שנראה כמו אחת ההתרחשויות המעניינות שעלו בחצי השני של העשור היוצא.
בהשתתפות: רענן חרל״פ, סיגלית לנדאו, חן שיש, רות פתיר, יעל פרנק, גבי קריכלי, רועי כרמלי, שחר יהלום, אבי קריצמן, אלעד רוזן, ירון אתר, אסף אלקלעי
אירוע פתיחה: יום חמישי, 9.1, 20:00, בית בנימיני, העמל 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: Talking Art

"מסונוורת מנוסטלגיה" תערוכת יחיד של נעמה רונה, גלריה אינדי

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן