fbpx
אירוע וידאו אירופה
רונה יפמן וטניה שלנדר, מתוך עבודת וידאו שתוקרן באירוע "לקראת קהילה חדשה"

נשמה של ליצן. המלצות הסופ"ש 17-19.21

בימינו נהוג לחשוב על ליצנים כעל מצחיקים ותו לו – בידור קליל ליום הולדת של ילדים או אתנחתא קומית בקרקס. אבל תפקידו המסורתי של הליצן הוא דווקא להשתמש בחזות הלא מזיקה והתמימה שלו ולהביא את האמת מהדלת האחורית. לתקוע עוגת קצפת בפניו של המלך המושחת. האמנים בתערוכות השבוע עושים שימוש בהומור, צבע וטכניקה בנראות כמעט ילדותית בכדי לחדור את שכבות ההגנה שלנו ולהגיע ישירות ללב. אולי ליצנים ואמנים אינם כה שונים אחרי הכל.

בבית המכירות סות'ביס תערוכה של אורן פישר השנון והנוגע ללב; במוזיאון יפו העתיקה האמן והמעצב צחי נבו יוצר מסכות שמושפעות מהעבר אך מזנקות כבר אל העתיד; בגלריה חזי כהן תערוכה חשופה ואינטימית של אמן "הציור הרע" עמית קבסה ובפינת הבונוס אסופת וידאו ישראלי-אירופאי נודדת לכבוד "יום אירופה".

מאחלים לכולכם סופ"ש של צחוק ואמת,

שני ורנר וצוות Talking Art

צחי נבו

עבודות של צחי נבו, "ליצן החצר", מוזיאון יפו

"נשמות", תערוכת יחיד של אורן פישר. ליווי אוצרותי: רז שפירא

אורן פישר הוא סוג של סיפור סינדרלה בעולם האמנות המקומי. אמן רחוב אוטודידקט שהצליח לעקוף את כל שומרי הסף והמנגנונים המסורתיים ולהגיע להצלחה והכרה. מי שהתחיל את דרכו בשרבוטים על קירות קריית המלאכה הגיע לזכיה ב"פרס הפטיש" ביריד צבע טרי ולתערוכה בבית המכירות היוקרתי "סות'ביס". אבל בניגוד לסינדרלה, כאן לא מדובר בקסמים שגרמו לטרנספורמציה הכמעט פלאית הזו, אלא לעבודה קשה, יוזמה וכמובן אמנות מצויינת שפישר יוצר כבר שנים בפלטפורמות שונות שרבות מהן בנה בעצמו מאפס. אנחנו עוקבים אחרי פישר מההתחלה ובסיורי אמנות הרחוב שלנו עוד יודעים להצביע על רישומים דהויים שלו בפינות חבויות. שמחים לראות אותו כעת קוצר את ההישגים שהרוויח ביושר ומחכים לראות אילו הפתעות הוא מכין לנו הפעם.

איפה ומתי: יום חמישי, 17.6, 19:00 בית סות'ביס, רוטשילד 6, תל אביב.

אירוע פייסבוק

"ליצן החצר" תערוכת יחיד של צחי נבו. אוצר: יובל סער

שיתוף פעולה בין האמן והמעצב צחי נבו לבין האוצר הבלתי נלאה יובל סער יצרו תערוכת ענק צבעונית ומתפוצצת מהתרחשויות בעיר העתיקה ביפו. זוהי תערוכת היחיד הראשונה של נבו שכבר הספיק להתפרסם בזכות האובייקטים הפיסוליים שהוא יוצר בטכניקה ייחודית של חיתוך לייזר בצביעה ידנית ססגונית. עולם הדימויים של נבו נשען על אסתטיקה שבטית עתיקה, אך השימוש בטכנולוגיה מתקדמת לוקח את עולם הדימויים הזה אל תוך ימינו אנו ויוצר היברידים משעשעים ושנונים. נבו לא מסתפק רק בתצוגת עבודותיו, אלא יקיים בזמן התערוכה גם סדנאות, סיורים וחנות פופ אפ. מחוץ לחלל המוזיאון יוצגו גם טוטמים ענקיים שיצר.

איפה ומתי: יום חמישי, 17.6, 20:00, מוזיאון יפו העתיקה, רח' טיילת מפרץ שלמה 10, יפו העתיקה

אירוע פייסבוק

"שם חוט", תערוכת יחיד של עמית קבסה

בתערוכתו החדשה בגלריה חזי כהן, לא מציג עמית קבסה דימויים מאוד פרובוקטיביים. הוא גם לא חושף את עצמו או את קרוביו במערומיהם על קירות הגלריה. ועדיין, מדובר כנראה בתערוכה האינטימית והחשופה ביותר של הצייר המוערך הזה. הסיבה לכך היא שקבסה זונח הפעם את השפה הציורית המזוהה עימו של קנווסים עמוסי צבע דשן או פיסול אסמבלאז'י פראי ובוחר במקום לעבוד במדיום העירום מכולם – הרישום. בעבודה הרישומית אין לאמן או האמנית לאן "לברוח", קשה להסתיר טעויות או לתקן ואנחנו נותרים עם הביטוי הטהור והראשוני של היוצר.ת. לכך מצטרפת העובדה שמי שעומדות במרכז התערוכה הזו הן בנותיו של קבסה והתוצאה היא תערוכה עדינה ואינטימית ממי שהתרגלנו ממנו לג'סטות גרנדיוזיות וגסות כמעט. תמיד מרתק ומרגש לראות אמן ברגע של טרנספורמציה וברגע שבו הוא בוחר להסיר עוד משהו מהמגננות ולהכניס אותנו עמוק יותר לתוך עולמו.

איפה ומתי: יום שישי, 18.06, 10:00, גלריה חזי כהן, לילנבלום 33, תל אביב

אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "לקראת קהילה חדשה" – אירוע הקרנות וידיאו ארט של אמנים אירופאים וישראלים עכשוויים לכבוד "יום אירופה". אוצר: אבי לובין

לכבוד אירועי "יום אירופה" שמצוין על ידי נציגות האיחוד האירופאי בישראל אצר אבי לובין אסופה של עבודות וידאו של אמנים ואמניות אירופאיים עכשוויים. הטוויסט הוא שבמהלך סוף השבוע הקרוב ובשבוע הבא תוצג האסופה הזו לערב אחד בלבד בחלל ציבורי בכל פעם בעיר אחרת. את המסע פותחת לא אחרת מאשר אילת (שלאחרונה מתחילה להשקיע בפן התרבותי בעיר) עם הקרנות בטיילת הצופה לים. בהמשך יגיעו העבודות גם לחיפה ותל אביב.

בהשתתפות: אדל אבדסמד, נלי אגסי, פאסי אוטיו, פרנסיס אליס, אירינה בוטאה בוקאן, נילבר גורס, פבל ג'סטרב, בריאן דוגאן, גידו ון דר ורפה, רפל זרסקי, יאן טומיק, ג'ניינה טשאפה, רונה יפמן וטניה שלנדר, סאנה לייבן, סיגלית לנדאו, דנילו מילובנוביץ', אלכס מירוציו, קירה נובה, יורגוס ספונציס, ג'ורדי קולומר.

איפה ומתי:  יום חמישי, 17.6, 19:00-1:00 טיילת אילת
ולאחר מכן:
שבת, 19.6 – בשוק הטורקי בחיפה, 19:00-01:00
חמישי, 24.6 – בכיכר הבימה בתל אביב, 19:00-23:00
שלישי, 29.6 – ברחבת הקאמרי בתל אביב, 19:00-23:00

אורן פישר

אורן פישר, סטילז מתוך עבודת וידאו בתערוכה "נשמות" בית סות'ביס תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן