fbpx

מאמינים באמנות, המלצות הסופ"ש 3-5.8.17


ליאב מזרחי, בתערוכה צומת T, הירקון 19

אחרי האופטימיות והשיתופיות של שבוע שעבר, אנחנו ממשיכים בקו דומה ובקשרים המרובדים שמתקיימים בין האמנות והחברה. מתערוכה של אמניות מהמגזר הדתי, לתערוכה הסוקרת את הקשר המיוחד בין המורה-התלמיד-והאמן ולבסוף תערוכתו היפה של ציון בהלול אשר חושפת פנים פסיכולוגים ופנים אמנותיים במקביל. לסיום, הבשורות הטובות ממשיכות כאן והפעם: יש לנו סיור חדש – רומנטי, נוסטלגי ותל אביבי ממש. פרטים כאן למטה.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"מטמורפוזה", תערוכת הבוגרות של מכללת אמונה. אוצרים: יעל סרלין וליאב מזרחי
באקלים הפוליטי הישראלי הנוכחי, קל לחשוב שאמונה ואמנות יושבות משני צידי המתרס של מלחמת תרבות סוערת, אך זה לא בהכרח כך. בארץ פועלים כמה מוסדות חינוך המבקשים לשנות את הסטיגמה ולהכשיר אמנים עכשוויים שיגיעו גם מתוך עולם הדת. מכללת אמונה היא הוותיקה שביניהם (לצד השלוחה החרדית של בצלאל בירושלים ובית הספר לאמנות "פרדס") ומוציאה מזה 40 שנה מחזורים של אמניות (נשים בלבד) שהוכשרו הן בתחומי האמנות והן היהדות. השילוב שלהן עם אמן ואוצר כמו ליאב מזרחי (שאינו ידוע דווקא בצניעותו) מבטיחה תערוכה מסקרנת שתשבור לפחות חלק מהדעות הקדומות שיש לנו על העולם הזה.
אירוע פתיחה: יום ה', 3.8, 19:30, הגלריה החדשה, שער 22, אצטדיון טדי, ירושלים אירוע פייסבוק

"צומת T", תערוכה קבוצתית בגלריה המדרשה. אוצרת: שירי דורון
הוראה היא מקצוע מבוקש על ידי אמנים רבים, אם בגלל הרצון להעביר את הידע והניסיון שלהם הלאה, או קשיי פרנסה בשוק אמנות דליל. מעבר לכך אמנים רבים מעידים גם שעבודת ההוראה משתלבת בעבודת הסטודיו ומעשירה אותה. המדרשה לאמנות בבית ברל היא מוסד ותיק ומכובד המכשיר אמנים – מורים. הגלריה אותה מפעיל בית הספר היא מקום מתבקש לתערוכה גדולה ומקיפה העוסקת ביחסים המורכבים בין דמויות האמן, המורה והתלמיד. ברשימת המשתתפים הארוכה מופיע גם ליאב מזרחי, שאוצר את תערוכת הבוגרות של מכללת אמונה ועוסק רבות בחינוך, יחד עם אמנים משובחים כמו איילה לנדאו, מתן בן טולילה ואחרים, יש בהחלט למה לצפות.
אירוע פתיחה: יום ה', 3.8, 19:30, גלריה המדרשה, הירקון 19, תל אביב אירוע פייסבוק


ציון בהלול, בתערוכה חידת השבר, בית האמנים

"חידת השבר", תערוכת יחיד לציון בהלול. ליווי אוצרותי: נורית ירדן
האור הוא המרכיב הבסיסי וההכרחי ביותר בצילום, כשמו כן הוא "כתיבה באור". ככזה, העסיק האור את הצלמים מאז ומתמיד, ובמקרה של ציון בהלול העיסוק הוא דווקא בהעדרו, בחשיכה. אם תעיפו מבט מרפרף על צילומיו של בהלול תיראה תמונה כללית מעורפלת למדי, גרפית כמעט – צורות גיאומטריות בשחור ולבן. אך מבט ממושך ועמוק יותר יחשוף פרטים אנושיים ואינטימיים, דמות מוצללת בחלון, סמטה נטושה, ריקנות, בדידות, שברים. כאילו החשכה והאור הם אותו הדבר, ובהלול משתמש בהם בשביל לספר דבר מה על הקיום האנושי העכשווי.
אירוע פתיחה: יום ה', 3.8, 19:30, בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב

סיור חדש מבית Talking Art
24.8.17 שביל הצלמניות – מסע בהיסטוריה המצולמת של תל אביב – בהדרכת מיכל מינסקי
בשנות ה-30 פרחו בתל אביב הצלמניות, מהן יצאו עשרות צלמים לתעד את ההתרחשות הנמרצת בעיר העולה מן החולות וברחבי ישראל בכלל. אירועים היסטוריים ואירועים יומיומיים, גדולי האומה ועולים חדשים, כולם צולמו והצטלמו ותמונתם הפכה לחלק מהמפעל הציוני. בסיור קסום זה נכיר את תל אביב של פעם דרך עיניו של הצלם רודי ויסנשטיין וסיפורה של צלמניית "פרי-אור" שקיימת עד היום ומתופעלת על ידי צאצאי המשפחה.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

מאחלים לכולנו סוף שבוע מלא באמונה ואמנות,
שני ורנר
וצוות Talking Art

רבקה איטח, בתערוכה מטמורפוזה, מכללת אמונה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן