fbpx
עינת עריף גלנטי
עינת עריף גלנטי, הרצאה במסגרת 7X7, גלריה אינדי

האמנות תמצא דרך, המלצות הסופ"ש 11-13.1.2018

קודם כל ולפני שמתחילים, אנחנו חייבים לספר לכם שאתמול נסענו לפתיחת התערוכה של זויה צ'רקסקי במוזיאון ישראל – והיא פשוט מעולה! התערוכה נקראת "פרבדה" על שמו של העיתון הקומוניסטי הרשמי אשר פעל בבריה"מ ומשמעותו היא "אמת". כידוע, העיתון הציג תמונה מתייפה וכוזבת למדי של המצב בתקופה. צ'רקסקי משתמשת במשמעות הכפולה של השם, ובציניות המאפיינת את עבודותיה, היא מציגה סדרת ציורים המתארים את תהליכי הקליטה של העלייה הרוסית בארץ, בין היתר גם את סיפורה האישי.
כל כך התרגשנו מהתערוכה שאנחנו חייבים לצאת לסייר שם יחד ולכן שינינו קצת את התוכניות, והסיור הבא שלנו יתקיים בתאריך 26.1.18 במוזיאון ישראל. פרטים ורכישת כרטיסים בקישור

ובנימה אופטימית זו נעבור להמלצות שלנו. במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון תוצג תערוכה הבוחנת את האנדרטה כאחת מצורות אמנות החוצות החשובות בארץ; במוזיאון תל אביב תפתח תערוכה מפתיעה שחושפת צורת הפצה מחתרתית של מוזיקה אסורה בימי השלטון הקומוניסטי בברית המועצות; בגלריה אינדי ממשיכה המסורת של ערב שיחות אמן קצרות; ובונוס לסיום – הציר המעולה אולף קונמן שבימים כתיקונם חי ועובד בגרמניה, פותח באופן חד פעמי את הסטודיו המקומי שלו לשיחה אינטימית.
שיהיה לכולם שבוע נעים וחמים
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור


"נאו-אנדרטל", תערוכה קבוצתית. אוצר: אודי אדלמן
האם אפשר להכריז על 2018 כשנת השמות המבריקים לתערוכות? בשבוע שעבר הכרזנו על "מוזרנידם" כמועמדת המובילה לתואר התערוכה עם השם המדליק של 2018, והנה מגיעה "נאו-אנדרטל" ומאיימת לחטוף את התואר. המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון כבר מיצב את עצמו כאחד המרכזים החשובים והמשמעותיים לאמנות עכשווית בארץ. עם מוכנות לפתוח את ספקטרום הפעילות שלו למחוזות לא מובנים מאליהם, כמו מעבדת הדפסה תלת ממדית ואולפן הקלטות, הפעילות במקום רחבה ומגוונת. התערוכה החדשה שאוצר אודי אדלמן במרכז בוחנת את אחד האלמנטים הבולטים בפיסול החוצות הישראלי – האנדרטה. רבים מהפסלים המרכזיים בארץ עיצבו לפחות אנדרטה אחת במהלך הקריירה שלהם וחלקם הרבה יותר. באמצעות האמנים המשתתפים מבקש אדלמן לשאול מה קורה לאמנות כשאחד המופעים המרכזיים שלה קשור להנצחה ולשכול.
אמנים משתתפים: יוחאי אברהמי, טל אלפרשטיין ויוליה טורבן, ליאור גריידי, דרורה דומיני ופראנס לבה-נדב, אסף עברון, פנחס עשת, יעל פרנק וזוהר גוטסמן, רונה שטרן, ארכיון אדריכלות ישראלית (אא"י)
באותו ערב תפתח במרכז לאמנות דיגיטלית גם התערוכה "כיתת אם" באוצרות גל לשם.
אירוע פתיחה: שבת, 13.1.18, 20:00, המרכז לאמנות דיגיטלית, האמוראים 4, חולון. אירוע פייסבוק

"מוזיקה אסורה: תקליטי רנטגן בברית המועצות, 1946 – 1964", אוצרות: מאירה יגיד־חיימוביץ׳, מאיה ויניצקי
האמת שהתערוכה הזאת מרגשת אותנו מאוד, שילוב כזה של הדגמה נוגעת ללב של כוחה של האמנות עם ביזאר טהור, זה בדיוק מה שעושה לנו את זה. התערוכה שופכת אור על תופעה פחות מוכרת של החיים התרבותיים תחת השלטון הקומוניסטי בברית המועצות. כחלק מהדיכוי התרבותי שהנהיג המשטר, נאסרו להשמעה סוגים שונים של מוזיקה ומוזיקאים רבים – בעיקר כאלה ממערב אירופה וארה"ב, הוכרזו כאנטי מהפכניים והוחרמו. אבל כוחה של התרבות חזק יותר מצרות האופקים של הפוליטיקאים ומתחת לפני השטח נוצרה תעשיה של שכפול תקליטים פיראטי. החומר שנמצא מתאים לתפקיד התקליט המאולתר – תצלומי רנטגן! אותו שקף עבה עליו מודפס תצלום העצמות הפך להיות המצע עליו נחרטו חריצי התקליט המשמיעים את המוזיקה האסורה. החפץ שנוצר הוא לא רק מגניב מאוד (תקליט של אלביס על צילום החזה של הדוד סשה למשל) אלא גם מבהיר באורח המוחשי ביותר כי את תנועתה של התרבות אי אפשר לעצור. פלא שאנחנו מתרגשים?
בערב הפתיחה יתקיים "קברט אודיו־רנטגן", בו יוצג הפרוייקט, יודגם תהליך ייצור התקליטים ויערכו מופע קברט מוזיקלי והגרלת תקליט רנטגן. הכניסה לקברט בהרשמה מראש בטל' 03-6077070, ללא תשלום
אירוע פתיחה: יום חמישי, 11.1.18, 20:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"7X7, שבעה צלמים X שבע דקות", אוצר: עדי ברנדה
קוראינו הנאמנים כבר מכירים את המקום החם בלב השמור אצלנו לגלריות שיתופיות, אותם קוראים נאמנים גם ודאי זוכרים את החיבה המיוחדת אותה אנו רוחשים למסורות הבונות את עצמן לאורך שנים בשדה האמנות המקומי. כזו היא 7X7, אירוע אמנות אינטימי שכבר הפך למסורת. הצלם עדי ברנדה שהקים את גלריה אינדי והפעיל אותה בשנותיה הראשונות מזמין שבעה צלמים וצלמות לשוחח במשך שבע דקות על העבודה שלהם בפורמט המזכיר מעט את פאצ'ה קוצ'ה או הרצאות טד. הצלמים המשתתפים: אורית סימן–טוב, אלי סינגלובסקי, ברוך רפיח, טל ניסים, יאיר ברק, ליאת אלבלינג, עינת עריף גלנטי.
מתי: יום חמישי, 11.1.18, 20:00, גלריית אינדי, שביל המרץ 5, בניין 7, קומה 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

בונוס: סטודיו פתוח אצל אולף קונמן
באיחור אופנתי, שבוע אחרי ההמולה של אוהבים אמנות, פותח הצייר המשובח אולף קונמן את הסטודיו שלו לביקור. בשנים האחרונות פועל קונמן בעיקר בגרמניה, לכן נדיר לראות אותו פותח סטודיו כאן קרוב לבית. הזדמנות מעולה וכאמור גם נדירה לבקר אמן מעולה ולא פחות חשוב גם איש נעים וצנוע ולקבל נקודת מבט אינטימית לעבודתו.
מתי: שבת, 13.1.18, 12:00-20:00, רחוב בית הלל 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן