fbpx
ללא שם
תמר הירשפלד, מכירת חיסול מהתערוכה "ארץ חדשה"

ספיישל אוהבים אמנות, המלצות הסופ"ש 7-9.11

זה הזמן הזה בשנה.. פסטיבל "אוהבים אמנות. עושים אמנות" – אחד מאירועי האמנות החשובים ביותר בשנה המקומית חוזר. הפסטיבל החל כאירוע צנוע של עשרות בודדות של סטודיות פתוחים ברחבי העיר והיום הפך לכדי סוף שבוע שבו העיר כולה רוחשת פעילות אמנותית. יותר מ-150 אמנים ואמניות יפתחו את הסטודיו שלהם השנה, אליהם יצטרפו עשרות גלריות, מוזיאונים וחללי אמנות מיוחדים. השנה מתמקד הפסטיבל בטרנד שדיברנו עליו פה בהמלצות בעבר – שימוש זמני בבניינים נטושים לקראת שיפוץ והפיכתם לחללי אמנות. תשומת לב מיוחדת תינתן לתוכניות הרזידנסי השונות בעיר. אין לנו כמובן סיכוי לגעת בכל האירועים בפסטיבל הזה, אבל אנחנו יכולים להמליץ על אסטרטגיה כללית – קחו לכם יום אחד של ביקורי סטודיו, סמנו לכם במפה 4-5 סטודיות ועברו ביניהם, קחו את הזמן להביט בעבודות ולשוחח עם האמנים. בשביל זה הם שם. ביום השני בחרו לכם אירוע או שניים ולכו אליהם, ככה לא תעמיסו על עצמכם יותר מדי ותוכלו להנות מהחוויה.
בחרנו לכם כמה אירועים שמסקרנים אותנו במיוחד בכדי לתת לכם נקודת פתיחה ליציאה. הכינו את נעלי ההליכה!
אירוע פייסבוק ראשי של הפסטיבל אתר אוהבים אמנות

שיהיה סופ"ש של כיף לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

״תחום בזמן״, האירוע המרכזי של סוף שבוע אוהבים אמנות. ניהול אמנותי: אמנון רון. ליווי אמנותי ואוצרות: דפנה קרון
האירוע המרכזי של הפסטיבל השנה הוא מסקרן במיוחד. "החלל האלטרנטיבי" שנבחר לאירוח האירוע הוא לא בניין נטוש, אלא רחוב שלם. זה כבר כמה חודשים ששדרות ירושלים ביפו חפורות וחסומות בעקבות עבודות על הרכבת הקלה והסוף אינו נראה באופק. בסוף השבוע של אוהבים אמנות יקבל הרחוב המוכה הזה תחבושת אמנותית מגניבה ביותר. בין החפירות, על הגדרות ובמבנים הארעיים השונים יפוזרו יצירות מיוחדות של אמנים, תזמורת מצעדים תהלך במעלה ובמורד הרחוב ועוד הפתעות מהפתעות שונות ומשונות.
מתי ואיפה: יום חמישי, 7.11, 19:00–23:00, יום שבת, 9.11, 19:00–23:00, שדרות ירושלים, תל אביב. אירוע פייסבוק

השקת "סטודיו שפירא"
הריכוז הגדול של אמנים המתגוררים בשכונת שפירא, הקירבה לקריית המלאכה והאופי הקהילתי והנעים שלה גורמים לנו לחשוב עליה כעל המרכז האמנותי הבא, בימים שלאחר גריסתה הסופית של קריית המלאכה בידי הג'נטריפיקציה. כמובן שאנחנו לא היחידים שחושבים כך. מיזמים כמו הבית האדום הוכיחו כבר שהשכונה יכולה לשמש כאבן שואבת לאמנות מצוינת. סוף שבוע אוהבים אמנות הוא הזדמנות מעולה להשיק מרכז אמנות חדש בשכונה שישמש כסטודיו לאמנים, מרכז השאלת ציוד וסדנת פיסול. במסגרת אירועי ההשקה יתקיימו סדנאות מגוונות כמו הדפס שמש צילומי, רישום בטבע ובניית מסכות. ואירועים כמו שיחה ויצירה בזמן אמת עם הכוכב העולה אורן פישרף ויצירת מנדלת חול צבעונית גדולה על ידי האמנית עלמה שניאור. כל זה ילווה במוזיקה חיה ודוכני אוכל של תושבי השכונה.
מתי ואיפה: יום שישי, 8.11, 12:00-14:30, סטודיו שפירא, ישראל מסלנט 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

אוהבים אמנות עושים אמנות 2018. צילום דור קדמי

"עירוח", אירועי אוהבים אמנות בשכונת נווה שאנן
בצמוד לשכונת שיפרא נמצאת עוד שכונה עם המון פוטנציאל – נווה שאנן. שכונה שזקוקה להרבה אהבה וטיפוח, ואנחנו תמיד שמחים לראות שהיא מקבלת זרקור חיובי של עשיה אמנותית ותרבותית. במסגרת אוהבים אמנות משיקים במרכז הקהילתי הגר"א תוכנית רזידנסי חדשה וחברתית. במהלך סוף השבוע יתקיימו במקום תערוכות, הקרנות של סרטים תיעודיים, שיחות על רזידנסי כעשייה חברתית, מפגשי יעוץ עם אוצרות ועוד ועוד. הלוואי שמדובר בסימן לעתיד של עשייה פורה בשיתוף הקהילה ולא רק בסוף שבוע אחד.
מתי ואיפה: חמישי 7.11 ושבת 9.11, 17:00-23:00 שישי 8.11 10:00-15:00. מרכז קהילתי הגר"א, רחוב הגר"א 28, תל אביב. אירוע פייסבוק

"תיקון חצות", אירוע שאלות ותשובות אינטימי עם אוצרי מוזיאון תל אביב בשיתוף הקהל
אירוע מיוחד ומבטיח טובות שיכול להתפתח לערב מעניין ביותר. דורון רבינא, האוצר הראשי של מוזיאון תל אביב ודלית מתתיהו – האוצרת לאמנות ישראלית, באים במגע עם הקהל בדרך כלל בהרצאות או בשיחי אמן מנומסים במהלך תערוכות. באירוע שיתקיים בביתן הלנה רובינשטיין בלילה הראשון של פסטיבל אוהבים אמנות, מבטיחים שני אנשי המפתח האלה של עולם האמנות המקומי לענות על כל השאלות הקשות של קהל המשתתפים, כולל נושאים נפיצים כמו ייצוג נשים בתערוכות מוזיאליות, מי מקבל פרסים ולמה ועוד מוקשים שכאלה. צעד נדיר ולמען האמת די אמיץ ובכל מקרה בעל פוטנציאל מרתק.
מתי ואיפה: יום חמישי, 7.11, 21:00-23:00, ביתן הלנה רובינשטיין, שדרות תרס"ט 6, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: מכירת עבודות מהתערוכה "ארץ חדשה" של תמר הירשפלד
הנה משהו שלא רואים כל יום. התערוכה המדוברת "ארץ חדשה" שהכניסה משב רוח רענן ומבולגן לביתן הלנה רובינשטיין יורדת בעוד כשבועיים. בינתיים הקימה תמר הירשפלד חנות אינטרנטית המציעה פסלים וציורים מתוך התערוכה למכירה. לא מרצ'נדייז על פי המוצגים, לא הדפסים של ציורים, אלא ממש את האובייקטים שהוצגו עצמם. המחירים נעים בין 30-7500 ש"ח כך שמדובר בהזדמנות נדירה מאוד לרכוש פיסה חתומה ואותנטית מתערוכה מוזיאלית וגם לתמוך באמנית צעירה שחושפת בכנות את המציאות של חזרה לחיים אחרי ההתרגשות שבתערוכה במוזיאון.
אירוע פייסבוק. אתר המכירה

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

עלמה שניאור, יצירת מנדלת חול בזמן אמת, השקת סטודיו שפירא, אירועי אוהבים אמנות

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן