fbpx
ביאנלה בונציה
הביאנלה בונציה 2019

ונציה. במקום המלצות הסופ"ש 9-11.5

השבועות האחרונים לא היו קלים לכותבי המלצות אמנות, שרשרת החגים והמועדים הארוכה של האביב נפלה השנה כמעט כולה בסופי השבוע, מה שגרם לכך שגלריות לא ששו לפתוח תערוכות חדשות ולאבד פוקוס לחג כזה או אחר. סוף התקופה הזו כבר באופק ואפשר כבר להריח את החזרה לשגרה של לפני הקיץ, אבל עד אז מפת הפתיחות עדיין שחונה למדי. הדלילות המקומית היא הזדמנות טובה לשלוח את מבטנו אל מעבר לגבולות הביצה המקומית ולהביא טעמים בינלאומיים יותר. זה נכון במיוחד בסוף השבוע הקרוב עת נפתח האירוע החשוב ביותר של עולם האמנות, הלא היא הביאנלה בוונציה.


אין צורך של ממש להציג את האירוע הזה בפני מי שמתעניין ולו במעט באמנות. מדי שנתיים נאספים אמנים מכל העולם בוונציה הציורית לתערוכת ענק הנחלקת לשני חלקים; מתחמי הביאנלה אשר מוקדשים לביתני המדינות, בהם מוצגות תערוכות יחיד (בדרך כלל) של אמנים שנבחרו לייצג את מדינתם, ובנוסף מוצגת התערוכה המרכזית המנקזת לתוכה את מיטב האמנות העכשווית הבינ"ל.
השנה נבחר לתפקיד המשפיע של האוצר הראשי של הביאנלה דניאל רוגוף, אוצר ותאורטיקן אמנות נחשב ומנהלה של גלריית היוורד בלונדון, הוא הספיק כבר לאצור את הביאנלה של ליון בנוסף לתערוכות רטרוספקטיבה גדולות לאמנים חשובים כמו טרייסי אמין וג'ורג' קונדו. רוגוף טבע את שמה של הביאנלה הנוכחית "May you Live in Interesting Times" וסביב נושא זה היא תאצר, נקווה שהיא עצמה תהיה מעניינת השנה.

איה בן רון,  "בית חולים שדה X", הביתן הישראלי

השנה מייצגת את ישראל האמנית איה בן-רון בתערוכה שאצר אבי לובין בביתן הישראלי. בן-רון היא אמנית רב תחומית מוערכת שעבודותיה רחבות ההיקף עוסקות בנושאים כמו מחלות, ריפוי וקונפליקטים הנבחנים בהקשר זה. ברבות מעבודותיה היא אף משתפת פעולה עם בתי חולים וארגוני רפואה במטרה לייצר עבודות המתקיימות על התפר שבין הממשי והפרקטי לאמנותי. בביאנלה תציג בן-רון את העבודה "בית חולים שדה X" – ארגון המוקדש לחקר הדרכים בהן אמנות יכולה להגיב ולפעול לנוכח רעות חולות וערכים שהושחתו בחברה. "בית חולים שדה X" מושפע מהמבנה ושיטות העבודה של בתי חולים ואתרי הבראה ויוצר מרחב שבו קולות מושתקים יכולים להישמע, ועוולות חברתיות להיראות. נקודת ההתחלה של העבודה היא הביאנלה בוונציה ומשם היא תנדוד בין אתרים שונים ברחבי העולם, תתרחב ותתפתח.

לכמה חודשים פעם בשנתיים הופכת ונציה, העיר הציורית, הסופר תיירותית והמעט מלוקקת, לחזית של האמנות העכשווית העולמית. בנוסף לגאווה הישראלית, יתקיימו ברחבי ונציה המון אירועים ותערוכות, כמה מהם שמסקרנים אותנו במיוחד הם: תערוכת יחיד מונומנטלית של לוק טוימנס, אחד הציירים המוערכים והמשפיעים של זמננו בפאלאצו גראסי. תערוכה הסוקרת את התקופה הוונציאנית של אספנית האמנות המשפיעה פגי גוגנהיים בבית האוסף שלה ואפילו תערוכה מיוחדת החושפת את הבשמים והקוסמטיקה שייצר לאונרדו (!) בפאלאצו מוסניגו.
אתר הביאנלה בונציה

בקיצור, יש המון מה לראות ולחוות בקרקס האמנותי הזה והרבה לפנטז עליו בחמסין המקומי והמתוח שלנו.
בשבוע הבא נחזור לשגרה ולהמלצות על סיבובים בין תעלות פלורנטין.
שיהיה סוף שבוע שקט וקריר.
שני ורנר וצוות Talking Art

הביאנלה בונציה 2019

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן