fbpx
שיר מורן
"לחישת החניון ", תערוכת יחיד של שיר מורן. גלריה אלון שגב, תל אביב

פריחה מחודשת, המלצות הסופ"ש 16-18.5

אחרי הדשדוש של החגים חוזרות הגלריות לפעילות סדירה ונראה שהאיפוק גורם להן להתפרץ עם תערוכות צבעוניות ומשובחות במיוחד.
בגלריה מאיה ממשיכים ברצף תערוכות חזק שחושף אמנים מבוססים לצד אמנים צעירים או בשלב אמצע הקריירה שלהם; בבית הנסן מציג גבי קריכלי מיצב ועבודת סאונד המבוססים על שיחות שערך עם חברו ומורו פסח סלבוסקי ז"ל בימים שהתבררו בדיעבד כשבועות האחרונים לחייו; ובגלריה אלון שגב מציגה שיר מורן ציור כאוטי שמחקה בצבעוניות מתפרצת את כל תרבות הפופ החרדתית של ימינו.
כמה טוב לחזור לשגרה,
שני ורנר וצוות Talking Art

פתיחת 3 תערוכות חדשות: סתיו יושע, גבריאלה קליין ודניאל אוקסנברג
בגלריה מאיה הצעירה ממשיכים במגמה של תערוכות איכותיות וחכמות לאמנות מקומית עכשווית ובמיוחד ציור. לאחר הפינוק, אין לזה מילה אחרת, שסידרו לנו בחודש שעבר בדמות תערוכת ציור של המאסטר המקומי מאירוביץ', חוזרים בגלריה למה שהם עושים מצוין – בחירה בפינצטה של אמנים צעירים ודור ביניים שלאו דווקא מקבלים במה מרכזית בגלריות אחרות. השבוע חגיגה אמתית עם שתי תערוכות יחיד וקיר אמן. בכניסה לגלריה יציג הצייר הצעיר דניאל אוקסנברג קיר אמן עם ציוריו הכמעט מופשטים שהופכים חפצים וסיטואציות בנאליות למשטחי צבע הנוגעים בליבו של המעשה הציורי. בחלל הפרויקטים תציג גבריאלה קליין, אחת הציירות הרגישות והאינטליגנטיות שפועלות כאן, סדרת ציורי גואש עדינים ובהם סיטואציות חלומיות המכילות גרעין של אי נוחות וחרדה בתוכן. ובגלריה המרכזית מציג סתיו יושע מיצב פיסולי שמכניס את הצופה לתוך אתר ארכיאולוגי או מקדש פגאני מסתורי. שלושה עולמות בגלריה אחת.
אירוע פתיחה: יום שישי, 17.5, 12:00, גלריה מאיה, שביל המרץ 2, תל אביב. אירוע פייסבוק

"חדר 235: אין לי מושג אם אתה מבין אותי נכון ", תערוכת יחיד של גבי קריכלי. בית הנסן, ירושלים

"לחישת החניון", תערוכת יחיד של שיר מורן. אוצרת: נעם סגל
שם מוזר קצת בחרה שיר מורן לתערוכתה החדשה – "לחישת החניון", אך יש בשם הזה משהו הגיוני ומתאים כשמביטים בעבודותיה של מורן שגם הן, איך לומר, מוזרות. הציורים של מורן נראים קצת כמו המכתביות שאספנו באייטיז, אבל גם כמו הדפסים יפניים, אנימציית דיסני וקומיקסים מאוחרים של דודו גבע או ציורים של אאוטסיידר מחוץ לעולם האמנות. כמכלול, זה נראה כאילו תרבות הפופ כולה התפוצצה על הקנווס בפרץ של צבעוניות חסרת מעצורים. הציורים של מורן – עם הצבעוניות הפתיינית והדימויים המוכרים, משחקים את המשחק של "לתת לצופה את מה שהוא רוצה". אבל במבט קרוב יותר, אין בציורים האלה שום דבר נאיבי או מתיילד והם מתגלים כיצירות סבוכות של עמלנות כמעט אובססיבית שמעבירות היטב את התזזיתיות החרדתית שבה מתנהל העולם אותו הן מציגות.
עוד נאמר, שכיף לראות תערוכה באוצרותה של נעם סגל שנטשה אותנו לתקופה ארוכה לטובת מחוזות זרים, והנה חוזרת ולו רק לרגע.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 16.5, 20:00, גלריה אלון שגב, רחוב המנוע 7, תל אביב. אירוע פייסבוק

"חדר 235: אין לי מושג אם אתה מבין אותי נכון", תערוכת יחיד של גבי קריכלי. אוצרת: שגית מזמר
הרבה אמנים עובדים לפרנסתם כמורים, אבל פסח סלבוסקי, שנפטר לפני כחודש, הצליח בשנות פעילותו כאמן להגיע למעמד אחר בהקשר זה. מעבר להיותו מרצה מוערך בבצלאל, נחשב סלבוסקי על ידי אמנים רבים כמורה דרך של ממש. אולי זה ספר ההדרכה הפואטי שכתב, אולי נקודת המבט הייחודית שלו על אמנות והחיים ואולי ההתעקשות שלו לשמור על קשר עם אמנים צעירים ממנו בהרבה, מה שבטוח הוא שאמנים רבים ראו ועדיין רואים בו דמות משפיעה בחייהם ובקריירה שלהם. אחד האמנים האלה הוא גבי קריכלי שגם הקים עם סלבוסקי ואבי סבח הרכב מוזיקלי נסיוני בשם "אותו עולם". במה שהתברר כשבועות האחרונים לחייו של סלבוסקי, ניהלו הוא וקריכלי שיחות על ההרכב, על מוזיקה, על אמנות, ובכלל. השיחות שהוקלטו מתורגמות כעת למיצב ועבודת סאונד שישתלטו על חללי המרתף של בית הנסן ויאפשרו לצופה להשתתף בשיחה באמצעות גופו. כך, שבועות ספורים אחרי מותו, זוכה פסח סלבוסקי למחווה חברית מרגשת ואנחנו זוכים לעוד טעימה ממשנתו של מורה שימשיך להשפיע על השדה המקומי כנראה עוד זמן רב.
אירוע פתיחה: שבת, 18.5, 13:00, מרכז מעמותה, חצר בית הנסן, גדליהו אלון 14, ירושלים. אירוע פייסבוק

25.5.19 מיתולוגיות ארצישראליות – סיור במוזיאון ארץ ישראל
כיצד נבנה נרטיב לאומי? באיזה אופן מיתוסים ומיתולוגיות מרקעים שונים משתרגים בנרטיב ומתי הם מתחילים להתפש כ"אמת"? איזה גלגלולים עברה דמותו של הגיבור הארצישראלי? והאם עוד יש מקום למיתוסים "גדולים מהחיים"? בסיור זה נסקור את המיתולוגיה המקומית מתקופת החלוצים הראשונים ועד המציאות העכשווית יחסה אל העבר. נראה כיצד משתקפת המציאות הישראלית באמנות המקומית בתקופות שונות.
הסיור בהדרכת שני ורנר יוזמת ומקימת Talking Art, מדריכת סיורי אמנות בארץ ובחו"ל. בוגרת תואר ראשון בצילום ותואר שני בתולדות האמנות מטעם אוני' חיפה.
אורך הסיור כשעה וחצי והוא מוגבל לקבוצה של כ-20 אורחים.
עלות הסיור: 90 ₪. לא כולל עלות הכניסה למוזיאון – תשולם באופן עצמאי
רכישת כרטיסים בקישור

גבריאלה קליין, תערוכות חדשות בגלריה מאיה, תל אביב

עריכה ותוכן צוות Talking Art

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן