fbpx
תכלת רם

אמנות החיבור, המלצות הסופ"ש 7-9.6

בתמונה למעלה: "גלגל שלישי", תערוכת יחיד של תכלת רם, המרכז לאמנות עכשווית

תערוכות השבוע עוסקות במה שאמנות עושה אולי הכי טוב, חיבור בין אובייקטים ואלמנטים בעלי משמעות משל עצמם לכדי יצירה בעלת משמעות חדשה.
במרכז לאמנות עכשווית מציגה תכלת רם תערוכה שהופכת את האמנית לנוודית ואת חלל התצוגה לבית זמני; במוזיאון פתח תקווה מחברת יערה צח בין אובייקטים מעולמות שונים לכדי היברידים המציגים גופניות שהיא סטרילית אך גם חושנית; ובגלריה חנינא תערוכה קבוצתית השואבת השראה מהמטפורה הלשונית של "הלחם בסיסים". בפינת הבונוס:  הפנינג ניקיון המדפים המסורתי של ספריית מוזיאון תל אביב חוזר ומציע הזדמנות להעשיר את הספרייה הביתית בספרי אמנות וקטלוגים.
רגע לפני ההמלצות נברך על שני מינויים חדשים וחשובים בשדה האמנות המקומי: מינויה של הלה כהן-שניידרמן לאוצרת הראשית של מוזיאון בת ים, ומינויו של אבי לובין לאוצר החדש של גלריית המדרשה. שתי בחירות ראויות ביותר, ואנו מקווים שבקרוב נתחיל לראות את תוצאותיהן. בהצלחה!

וגם שימו לב: נותרו 2 מקומות אחרונים לסיור הבוטיק שלנו בירושלים 14-15.6 פרטים בקישור

מאחלים לכולכם סופ"ש נעים,
שני ורנר וצוות Talking Art

"גלגל שלישי", תערוכת יחיד של תכלת רם. אוצרת: הילה כהן-שניידרמן
יש יגידו שהמתח בין הצורך בבית ובתחושת שייכות לבין הכמיהה לנדודים וחופש חסר דאגות הוא מה שמגדיר את הקיום האנושי. בתערוכתה החדשה במרכז לאמנות עכשווית עוסקת תכלת רם במתח הזה, בפנטזיה הנוודית ובשאיפה למצוא בה נוחות וביתיות. זו לכאורה שאיפה אבסורדית אך כזו המתבססת על ההיגיון שאם שום מקום אינו בית, כל מקום יכול להפוך לבית. לפי רם, האמן הוא סוג של נווד והגלריה משמשת לו כבית ארעי, הוא "משתלט" על חלל התצוגה בזמן התערוכה והופך אותו לשלו. בהתאמה, עוסקת רם בהרכבת מיצבים תלויי חלל אשר משנים את הגלריה, זאת תוך שימוש שנון ועמוק בחפצי יום יום.
באותו ערב תפתח במרכז לאמנות עכשווית גם תערוכת יחיד של האמן הצרפתי לורן מונטרון.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 7.6, 20:00, המרכז לאמנות עכשווית. צדוק הכהן 2, תל אביב. אירוע פייסבוק


"ספק בלתי סביר", תערוכת יחיד של יערה צח, מוזיאון פתח תקווה

"ספק בלתי סביר", תערוכת יחיד של יערה צח. אוצרת: הדס מאור
אמנית נוספת העושה שימוש בחפצים יומיומיים בעבודתה היא יערה צח, הפותחת השבוע תערוכה במסגרת מחזור התערוכות החדש במוזיאון פתח תקווה. צח שייכת לזרם המכונה "רדי-מייד מטופל" שהוא המשך דרכו של האמן הצרפתי מרסל דושאן – הראשון שהציב חפצים מן המוכן בצורתם המקורית במוזיאון וקרא להם "אמנות". צח לוקחת את החפצים המוכנים ומעבירה אותם סידרה של מניפולציות וטיפולים בכדי לחלץ מהם משמעויות חדשות. התוצאה היא פסלים שנראים לנו בו זמנית מוכרים מאוד אבל גם חדשים לחלוטין. האובייקטים בהם עושה צח שימוש בתערוכה נעים במתח הבלתי אפשרי שבין הרפואי לארוטי: קביים, שקיות אינפוזיה לצד שוטי עור וחפצים פטישיסטיים.
תערוכתה של צח הוגדרה על ידי מגזין גלריה של הארץ כאחת מארבע התערוכות המומלצות לקיץ הקרוב ואין לנו אלא להצטרף להמלצה.

באותו ערב יפתחו במוזיאון גם תערוכותיהם של טטיאנה טרובה ומיכל סממה ומקבץ עבודות וידיאו של דור גז, טליה הופמן, ראפת חטאב ודנה לוי. ויתקיים מיצג של אמנית הקול פיי שפירו.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 7.6, 20:00, מוזיאון פתח תקווה, ארלוזורוב 30, פתח תקווה. אירוע פייסבוק

"הלחם בסיסים", תערוכה קבוצתית. אוצרת: הגר בריל
באמת הרבה זמן לא שמענו מה עושה הגר בריל, האוצרת הצעירה שנראה ש-2018 היא השנה שלה. עם קצב מרשים של תערוכות ופרוייקטים בשלל חללי תצוגה ברחבי הארץ, נראה שהיא מנסה לשבור שיא כלשהו ואנחנו כמובן מעודדים מהיציע.
בתערוכתה החדשה משתמשת בריל בתופעה הלשונית של "הלחם בסיסים" המחברת בין שתי מילים נפרדות לכדי מילה חדשה (מילים כמו רמזור וקולנוע למשל) כמטאפורה למהלך הלוקח אלמנטים נפרדים ומחבר אותם לכדי יצירה אמנותית בעלת משמעות חדשה. אפשר להסתכל על כל מעשה אמנות כסוג של הלחם שכזה, בין אם האמן שם צבע על בד ובין אם האמנית מחברת אובייקטים מעולמות שונים לכדי מיצב תלוי מקום – האמנות היא תמיד המעשה האלכימאי הזה של השלם הגדול מסך חלקיו. מעניין לראות כיצד זה יבוא לידי ביטוי ביתר שאת בתערוכה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 7.6, 20:00, גלריה חנינא, שביל המפעל 3, תל אביב. אירוע פייסבוק

ובפינת הבונוס
מכירה ומסירה של ספרי אמנות וקטלוגים מעודפי ספריית מוזיאון תל אביב
ספריית מוזיאון תל אביב היא מהמקומות החביבים עלינו בעיר ובשנים האחרונות התהוותה שם מסורת מרנינה לכבוד שבוע הספר של ניקיון מדפים שנתי. מאות ספרי אמנות וקטלוגים נמכרים במחירי רצפה או נמסרים לכל דורש בהפנינג עליז בגן הפסלים היפה של המוזיאון. כצפוי, יש הרבה קופצים על המציאה וכל הקודם זוכה, אז מומלץ להקדים ולנבור.
מתי: שבת, 9.6, 18:00-22:00, מוזיאון תל אביב, שדרות שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


ציקי אייזנברג, מתוך התערוכה "הלחם בסיסים", גלריה חנינא

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן