fbpx
מרים נאה
מרים נאה, מתוך התערוכה "סלע אדם", מוזיאון בת ים

היום שאחרי, המלצות הסופ"ש 19-21.9

האמן הגרמני השערורייתי יונתן מזה (Jonathan Meese) ידוע בקריאה שלו להפטר מהפוליטיקאים ולהעלות את האמנות לשלטון. לנו זה נשמע ממש אידאלי, אבל עד שתתגשם האוטופיה הזו, אין לנו אלא לקוות שהממשלה הנבחרת תקדם גם את התרבות וערכיה – פתיחות, סובלנות ואחווה אנושית. כך או כך, תערוכות השבוע יאפשרו לכם, תהיה בחירתכם אשר תהיה, או לחגוג באמצעותן את התוצאות או להתנחם בחיקה החם של האמנות.
בגלריית האוסף של עיתון הארץ תערוכה הסוקרת את מערכת היחסים המיוחדת בין העיתון הוותיק לעולם האמנות המקומי; בגלריה פורטה עידו מרקוס חוזר שוב ושוב לצילום אחד ומפרק אותו לגורמים; במוזיאון בת ים תערוכה חדשה הבוחנת את העבר הנסתר והעתיד האפשרי של העיר בה שוכן המוזיאון; ובצפון הרחוק מורן פישר מציגה ציור גבולי.
סופ"ש משמח לכולכם,
שני ורנר וצוות Talking Art

"דברי הימים". תערוכה קבוצתית. אוצרת: אפרת לבני
לעיתון הארץ מקום משמעותי ומרכזי בעולם האמנות הישראלי. החל מהעובדה שאוסף שוקן הוא מהאוספים החשובים בארץ, עבור בכך שכיום הוא נותר העיתון היחיד בערך עם מדור ביקורת אמנות רציף ורציני, וכלה בכך שכנראה מדובר בעיתון היומי שרוב האמנים קוראים. תוסיפו לזה את המיקום האסטרטגי של מערכת העיתון בקריית המלאכה וקיבלתם מושג על מערכת היחסים הסימביוטית בין עולם האמנות לעיתון. במסגרת חגיגות שנת המאה לעיתון נפתחת בגלריה של אוסף הארץ תערוכה שמביטה בפעמים בהן נכנס העיתון לתוך עבודות האמנות עצמן, אם פיזית ממש בצורת קולאז' או פיסול ואם באופן קונספטואלי. רעיון מעניין לתערוכה והזדמנות טובה לבחון את הקשר המיוחד שנרקם במהלך השנים בין גוף התקשורת המרכזי הזה לעולם האמנות.
בהשתתפות: לארי אברמסון, גלעד אופיר, דגנית ברסט, גדעון גכטמן, משה גרשוני, מיכל היימן, הדס חסיד, רפי לביא, סיגלית לנדאו, משה קופפרמן, דורון רבינא, רועי רוזן, דוד ריב, יובל שאול, שמחה שירמן, אריאל שלזינגר, הנרי שלזניאק.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 19.9, 20:00, גלריה מינוס1, רחוב שוקן 18, תל אביב. אירוע פייסבוק

"נשל החלום", תערוכת יחיד של מורן פישר. גלריה גבול, קיבוץ חניתה

"התהלוכה" תערוכת יחיד של עידו מרקוס.
הוא חוזר לתעלוליו, ובגדול – ואנחנו אוהבים את זה! תערוכתו החדשה של האמן הרב תחומי עידו מרקוס עוסקת למעשה בדימוי אחד, צילום יחיד בו מופיעים חיילי משמר המלכה שהפכו זה מכבר לאייקון של הממלכה הבריטית ושל האימפריה הבריטית כולה, על כל התרבות, האמנות וגם הקולוניאליזם המשתמעים מכך. מרקוס לוקח את הרגע הסינגולרי המצולם ומפרק אותו לגורמים ברחבי המיצב המרכיב את התערוכה. בחלל התערוכה יוצבו מאות אלמנטים בשלל מדיומים אמנותיים שכל אחד מהם מייצג חלק מהדימוי הכולל. המבקרים בתערוכה יצללו לתוך הדימוי וירכיבו אותו מחדש בעצמם, באמצעות הפרגמנטים השונים שחלקם נאמנים למקור וחלקם צועדים לכיוונים מופשטים לחלוטין. מרקוס לוקח צילום פשוט לכאורה וסוחט אותו עד טיפת המשמעות האחרונה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 19.9, 20:00, גלריה פורטה, שבזי 39, תל אביב. אירוע פייסבוק

"סלע אדם" תערוכה קבוצתית. אוצרת: נוגה דוידסון
כשאנחנו חושבים על בת ים, אנחנו בדרך כלל חושבים על פרבר תל אביבי מנומנם ומאובק במקרה הטוב ועל שלל הסטיגמות שדבקו בה במהלך השנים במקרה הרע. למעשה אנחנו מתעלמים משכבות רבות של היסטוריה ומיתוס הקשורות במקום. שם התערוכה, למשל, מתייחס לאי קטנטן לחופיה של העיר שלפי אחת המסורות הוא לא אחר מהשער האחורי של גן עדן והמקום הראשון בו דרכו אדם וחוה לאחר שגורשו ממנו – די מרשים בשביל עיר חוף ישנונית. לכבוד התערוכה החדשה במוזיאון בת ים, הזמינה האוצרת נוגה דוידסון קבוצה של אמניות ואמנים לחשוב ולדמיין מחדש את המרחב הגיאוגרפי הכל כך מוכר לכאורה הזה ולהציע מבטים חדשים על מה שהתרחש בו בעבר ומה שעוד עתיד להתרחש בו. בימים כאלה של בחירות ותסיסה פוליטית, אמנות היא כלי חשוב מאין כמותו ליצירת פרספקטיבה רעננה על ההיסטוריה ולא פחות חשוב – על העתיד של כולנו.
בהשתתפות: ניסן אלמוג, דורית ביאלר, אנה ברשטנסקי, מיכל בראור, רלי דה פריס, ענבל הופמן, אנה ווילד וטל גפני, מאיר טאטי, מאיה ידיד, שיר לביא, עמית לוינגר, מרים נאה, אורית סימן טוב, הדס פליישמן, ליא ציגלר, ורה קורמן, שיר רז, דניאל שופרא
אירוע פתיחה: יום שישי, 20.9, 12:00, מוזיאון בת ים, סטרומה 6, בת ים. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: "נשל החלום", תערוכת יחיד של מורן פישר. אוצרת: ריטה כץ
לאחרונה כתבנו פה לא מעט על כמה מהגלריות המרוחקות יותר, במיוחד כאלה היושבות באזורי ספר וגבול, כמו למשל הגלריה בקיבוץ בארי שבעוטף עזה. על ספו של איזור עימות אחר יושבת עוד גלריה כזו שלקחה את המיקום המאתגר והכניסה אותו לתוך שמה ממש. גלריה גבול בקיבוץ חניתה שנמצאת במרחק צעדים ספורים מהגבול הלבנוני. בתערוכתה החדשה שתפתח בגלריה, תציג מורן פישר ציורים העוסקים בסוגים אחרים של גבול – הבגד המפריד בין הגוף האנושי לסביבתו והחלום המפריד בין המודע לתת מודע.
אירוע פתיחה: יום שבת, 21.9, 16:00, גלריה גבול, קיבוץ חניתה. אירוע פייסבוק

ביקשתם סיור לפריז? קיבלתם!
ומה יותר טוב מלסייר בפריז עם המקומיים? אז קבלו את הסיור "פריז של ז'וזף דדון". מסע של חמישה ימים בהדרכת האמן הישראלי-צרפתי שיראה לנו את פריז שלו. נצא בעקבות התערוכות הטובות ביותר בעיר, סדנאות האמנים, האוכל, בתי הקפה הקטנים והלא תיירותיים, חנויות של צבע, בוטיקים של קרמיקה ועוד ועוד.
11-15.12, רגע לפני כריסטמס. רוצים עוד פרטים? כיתבו לנו למייל

שני ורנר וצוות Talking Art

"התהלוכה" תערוכת יחיד של עידו מרקוס, גלריה פורטה, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן