fbpx

וילה בג'ונגל. המלצות הסופ"ש 31.8-2.9


מרב קמל וחליל בלבין, מתוך התערוכה "עמבה" בגלריה עינגע

המלצות סוף השבוע הקרוב מקפלות בתוכן הרבה מהדברים המאפיינים את המקום המוזר הזה. וילה משומרת בלב תל אביב שהפכה מבי"ס חקלאי למרכז תרבות; תערוכת ציורים של מבקש מקלט מאריתריאה; ותערוכה קבוצתית בגלריה עינגא ששמה הוא לא אחר מאשר "עמבה". אחרי כל הישראליות הזאת, חייבים קצת אסקפיזם אז: ההרשמה לסיור פריז שלנו החלה, טרה בון!
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

אקזיט דרך חנות המתנות. הקרנת סרט והרצאה
תל אביב מתהדרת במרכזי תרבות, לפעמים קצת יותר מדי. נדמה שכל בית שנועד לשימור ומחויב לפעילות עירונית הופך בסופו של דבר למרכז תרבות ואמנות. אז הוא צריך להצדיק את עצמו ככזה ולהצליח למשוך אליו מבקרים. בית חנה עבר גלגולים רבים ובשל שימושיו ההיסטוריים והאדריכלות הלבנה שלו הוחלט לשמרו, וכאמור – להפוך אותו למרכז תרבות (וגם יוגה.. ?!). בכל מקרה, השבוע תוכלו ליהנות מהקרנת סרטו המשובח של אמן הרחוב הנודע בעולם – בנקסי. הערב יפתח בהרצאתה של קארין עדן שתסקור את התפתחות הגרפיטי והתרבות האורבנית בשנות ה-70 בניו יורק.
רביעי, 30.8 בשעה 20:30, 30 ₪ לאורחים (חינם לאורחי הבית), בהרשמה מראש 073-3245731. שד' בן גוריון 75, תל אביב.  אירוע פייסבוק

אפוורקי – ציורים של מבקש מקלט בישראל
תופעת הפליטים וההגירה מארצות סוריה ואפריקה הנה אחד הנושאים החמים היום באמנות העכשווית הבינ"ל. עבודות העוסקות בנושא הוצגו בדוקומנטה ובביאנלה האחרונות, איי וויוי מקיים פרוייקט ארוך טווח באי לסבוס ביוון, ואלו רק חלק מהדוגמאות. עם זאת, נדיר יותר למצוא תערוכות המציגות אמנות של המושאים עצמם – מבקשי המקלט. לכן, מרגשת במיוחד התערוכה החדשה בגלריה יאיר, אשר תוצג במשך יומיים בלבד. סיפורו של אפוורקי חושף את החיים באריתריאה, את מלחמות הדת ואת העקירות. אך הוא חושף גם את חוזקה של האמנות והיצר הקמאי שבה. מעניין יהיה לראות אילו נושאים מטופלים בעבודותיו של אפוורקי ובמיוחד בתקופות שונות בחייו.
אירוע פתיחה: חמישי, 31.8 בשעה 19:30. גלריה יאיר, אבן גבירול 6, תל אביב.  אירוע פייסבוק


"היציאה דרך חנות המזכרות", הקרנת סרטו של בנקסי והרצאה בבית חנה

עמבה, תערוכה משותפת: שי אזולאי, חליל בלבין, מרב קמל
לא ברור למה גלריה עינגא מתעקשת להצמיד בין עבודותיהם של חליל בלבין ומרב קמל לבין עבודותיו של אמן אחר, כאשר ברור לגמרי מי הם הכוכבים פה בכל הסיפור. אי אפשר שלא להישבות בקסמן של הבובות-פסלים של השניים שהפכו לחלק בולט ביצירה המשותפת שלהם. הבובות, הן ביטוי ויזואלי של בדיחות קטנות, משחקי מילים, גסויות וביקורת חברתית ופוליטית. ברוח ה"עקיצה בדלת האחורית" כך גם הן פועלות, פתייניות ומתוקות ואז כואבות ומעוררות מחשבה. לצדן יוצגו ציוריו של שי אזולאי השואבים השראה מנגזרות הנייר של מאטיס.
אירוע פתיחה: שישי, 1.9.17 בשעה 12:00. גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב.  אירוע פייסבוק

חמישה ימים של אמנות עכשווית וצילום בפריז – ההרשמה החלה
מדי שנה חוגגת פריז בכמה אירועי אמנות יוצאי דופן ויוקרתיים במיוחד.
אחד מהם הוא ה"פריז פוטו" יריד צילום ענק בו מציגות מיטב הגלריות מכל העולם.
בין התאריכים 8-12 לנובמבר 2017 פסטיבל הצילום הבינלאומי בשיתוף Talking Art יוצאים לסיור בוטיק נוסף והפעם לפריז הסתווית והיפה. אנו ניפגש עם אוצרים ואמנים מהשורה הראשונה באמנות העכשווית, ונבקר בגלריות ומוזיאונים חשובים בעיר.
פרטים נוספים והרשמה בקישור

שיהיה סופ"ש חוצה גבולות לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art


מתוך התערוכה אפוורקי – ציורים של מבקש מקלט בישראל

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן