fbpx
בנו כלב
בנו כלב, מפגש מיוחד במסגרת סדרת הרצאות חדשה. צילום: ניצן הפנר

חפץ, המלצות הסופ"ש 1-3.11

אנחנו כותבים כאן די הרבה על השפעת העידן הטכנולוגי על האמנות העכשווית, שכן זו מסגלת את צורתה ותכניה ללא הרף ביחס לשינויי הזמן. זה לא מפתיע, האמנות תמיד הגיבה לסביבה ולרוח הדברים בזמן היווצרותה, ואנחנו בתור חוקרי אמנות תמיד מחפשים את הקשר בין הדברים וגם לבחון את השינויים בראי הזמן. בחירת התערוכות בהמלצות השבוע אף היא פועל יוצא של הדבר וכולן בוחנות את אחת ממערכות היחסים המשפיעות ביותר על חיינו בעידן העכשווי – זו שעם החפצים שלנו, במיוחד בעידן שבו הוירטואלי עולה על הממשי.
בחולון יתקיים פסטיבל "פרינט סקרין" התשיעי לאמנות דיגיטלית ויציג עבודות שנמצאות בחזית הטכנולוגית; בבית קנדינוף האמנית דפנה טלמון מחלקת מתנות לקהל ובכך פועלת לדילול הרכוש שלה; ובבית בנימיני תערוכה שמחברת את הטרה קוטה – החומר הקרמי המקומי לעולם העיצוב העכשווי.
ובגזרה שלנו – הזמנה למפגש מרתק שיעסוק ב"דלות החומר" אחת התמות המכוננות באמנות הישראלית. הרצאה על הנושא מאת יונתן אולמן ומפגש עם האספן הישראלי בנו כלב.
וכמובן שנמשכת ההרשמה לסיורי שבוע האיור שכבר מתחילים להתמלא
מאחלים לכולכם סופ"ש של כל טוב והרבה אמנות משובחת,
שני ורנר וצוות Talking Art

"פרינט סקרין", הפסטיבל הבינלאומי לאמנות דיגיטלית. מנהל אמנותי: ליאור זלמנסון
פסטיבל "פרינט סקרין" חוזר לחולון בפעם התשיעית, וכהרגלו אוסף סביבו קבוצה של אמנים ואמניות שמביאים את העיסוק באמנות דיגיטלית לחזית ההתפתחות הטכנולוגית. כמו תמיד בפסטיבלים מסוג זה, סך האפשרויות רחב הרבה יותר ממה שאנחנו יכולים להכניס פה במדורנו, לכן אנחנו ממליצים להיכנס לאתר הפסטיבל, להציץ בתכניה וליצור לעצמכם לוח זמנים שמעניין אתכם. שניים מהדברים שמסקרנים אותנו הם: המופע האינטראקטיבי "שף רובוט", שדווקא נהנה מהתופעה של צופים שמשתמשים בטלפון הסלולארי בזמן המופע ומעודד אותם להמשיך ולעשות זאת באמצעות שילוב אינטרקטיבי של הקהל בחלקים שונים בהופעה (יש לרכוש כרטיסים). התערוכה "פבריקציה" משחקת על כפל המשמעויות של המילה פבריקציה –יצור המוני וזיוף ובוחנת את הדרך בה שתי המשמעויות האלה הולכות יד ביד בעולמנו העכשווי.
​31.10-3.11, מדיטק, גולדה מאיר 6, חולון  אירוע פייסבוק

"Saying Goodbye to your Things, the Gift Project", תערוכה ופרויקט השתתפותי של דפנה טלמון
בעידן הצרכני של היום, נראה שלאיסוף ואגירת חפצים יש מעמד של טקס דתי כמעט. מכל פינה מעודדים אותנו להשיג עוד ועוד והתוצאה היא פעמים רבות בתים מלאים בחפצים שלאיש אין ממש צורך בהם. בתוך האווירה הזו, לפרויקט המתנות של דפנה טלמון יש ערך חתרני מהמדרגה הראשונה – אך גם מקסים בה בעת. את השנים האחרונות בילתה טלמון בנדודים בין בתים וערים כשברשותה רק תרמיל גב ורוב רכושה מבלה באחסון. עכשיו, כשהיא מוכנה להתיישב שוב, היא מחשבת מחדש את כמות החפצים הדרושה לה אחרי שהבינה שהיא יכולה להסתדר בלי רובם. בתערוכתה בגלריה המדרשה לפני כמה חודשים הציגה טלמון את רכושה כשהוא עטוף באריזות מתנה וחילקה אותו לקהל המבקרים. בתערוכתה החדשה, במסגרת רזידנסי בבית קנדינוף, היא מזמינה את הקהל לעשות כמוה. במהלך החודש הקרוב תגיע טלמון לביתו של מי שירצו בכך, תעזור להם בתהליך מיון החפצים שאינם צריכים ותיקח אותם בחזרה לגלריה שם תעטוף אותם ותיצור מהם מיצב שבסופו יחולק לקהל המבקרים. נשמע מעניין? יכולים ליצור קשר עם דפנה במייל: dafna.talmon@gmail.com, ולרוקן את הבית מחפצים מיותרים. או דווקא להגיע לבית קנדינוף ולקחת עוד כמה חפצים הביתה.
אירוע פתיחה: יום שלישי, 6.11, 20:00, בית קנדינוף, הצורפים 14, תל אביב. אירוע פייסבוק

דפנה טלמון, בפרוייקט "Saying Goodbye to your Things, the Gift Project", בית קנדינוף, יפו

"Terracotta Rave", תערוכה קבוצתית. אוצרת: שלומית באומן
המילים טרה קוטה ורייב, הן לא מילים שאנחנו רגילים לשמוע ביחד, האחד הוא סוג של חימר אדמדם פופולארי מאוד בעולם הקרמיקה והשני הוא מסיבת ריקודים גדולה באוויר הפתוח. לכאורה מדובר בשני עולמות שונים לחלוטין, אבל התערוכה החדשה בבית בנימיני מבקשת לקרב קצת בין העולמות האלה. לא, לא תהיה מסיבת ריקודים סוערת בליבה של תערוכת קרמיקה (למרות שזה נשמע כמו רעיון מגניב, גם אם קצת הרסני). אבל התערוכה מבקשת להביא את החומר הקרמי אל הכאן והעכשיו. באמצעות עיסוק בחומר הטרה קוטה שהוא חומר אופייני לאזורנו, מטפלת התערוכה בסוגיות של זהות מקומית וגלובלית. זו עוד אחת מההברקות של בית בנימיני שמצליח להשתמש במדיום הקרמיקה ככלי לחקירה ולהביאו להיות רלוונטי בסוגיות של אמנות עכשווית.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 1.11, 19:30, בית בנימיני, העמל 17, תל אביב. אירוע פייסבוק

חדש! תכנית מפגשים חדשה במתכונת חורפית הבוחנת נושאים שונים בתולדות האמנות ומשלבת הרצאה ומפגש עם בכירי האמנים ואנשי המקצוע בישראל
9.11.18 הרצאה ומפגש סטודיו בנושא דלות החומר באמנות הישראלית
בנו כלב מחזיק באחד האוספים הפרטיים המקיפים, הגדולים והייחודיים בארץ המכיל מאות עבודות של אמנים ישראלים מתקופות שונות. ליבו של האוסף מתרכז באמנות של שנות השישים-שמונים – תקופה שעיקרה אמנות "דלה". את המושג "דלות החומר" טבעה בשנת 1986 האוצרת שרה ברייטברג-סמל. לדבריה, אמנות ישראלית בניגוד לאמנות האירופאית-נוצרית, לוקה במסורת תרבותית חזותית. עובדה זו הובילה ליצירת שפה אמנותית רזה ושימוש בחומרים דלים וזמינים. בהרצאה נסקור את תזת "דלות החומר" וכיצד היא הפכה לאבן דרך בהיסטוריה ובאופי של האמנות המקומית. מרצה: יונתן אולמן
רכישת כרטיסים בקישור לפרטים נוספים ותכנית המפגשים הקרובים בקישור

נמשכת ההרשמה לסיורי שבוע האיור 15-24.11.18
פרטים נוספים ורכישת כרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

טל בטיט, מתוך התערוכה "Terracotta Rave", בית בנימיני, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן