fbpx
ורד ניסים
ורד נסים, מתוך התערוכה, "המצב האישי: רווקה", הגלריה העירונית עפולה

לא משחקות יותר, המלצות הסופ"ש 17-19.5

בתמונה למעלה: ורד נסים, מתוך התערוכה, "המצב האישי: רווקה", הגלריה העירונית עפולה

בשבוע שעבר חגגנו את ניצחון ישראל באירוויזיון ומבחינתנו לפחות, הסיבה העיקרית למסיבה הייתה נטע ברזילי – אישה צעירה וכשרונית שאינה עומדת בכל מני סטנדרטים לא רלבנטיים ופשוט עושה את הדבר שלה בשיא הכוח. פה ב-Talking Art, אין דבר שאנחנו אוהבים ואוהבות יותר מנשים חזקות שלא דופקות חשבון, וההמלצות השבוע חוגגות אותן ומוקדשות להן.
בגזרה הצפונית תפתחנה שתי תערוכות יחיד של אמניות נפלאות: מרים כבסה חוקרת תנועה וציור במוזיאון אורי ורמי נחושתן, ובגלריה העירונית של עפולה בוחנת ורד נסים את הנושא הנפיץ משהו של רווקות נשית. בגלריה בנימין מציגות קבוצה של אמניות את הפרשנות שלהן למערכת היחסים שבין הגוף הפיזי למציאות הוירטואלית, ובגלריה הלובי מציגה האמנית הצעירה נעמה עתי ציור פראי על אהבה בלתי הרסנית.

שיהיה סוף שבוע שקט לכולן וכולם
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

25.5.18 סיור גלריות באזור שדרות רוטשילד בהדרכת שני ורנר. פרטים ורכישת כרטיסים בקישור

"ציור לילה", תערוכת יחיד למרים כבסה. אוצרת: סמדר קרן
אם בנשים חזקות עוסק המדור השבוע, יש לציין את מרים כבסה כאחת מהאמניות הישראליות החשובות בקאנון המקומי, מי שייצגה את ישראל בביאנלה בוונציה כשהייתה בת 31 בלבד. במהלך הקריירה הארוכה והמעניינת שלה חוקרת כבסה את הציור עצמו, את הפעולות המחוללות אותו, את אופיו, את השפעתו על הצופה, וכמובן – את השפעתו עליה עצמה. בהתאמה, לא ניתן לנתק את הציור של כבסה מתהליך הפעולה הציורית, אשר ברוב המקרים נדמה לתנועת מחול, מהפנטת כמעט. גופה של האמנית הופך להיות המכחול, הוא נטבל בצבע, נטמע במצע ומשאיר את עקבותיו. מפתיע לגלות שרק כעת, לראשונה מערבת כבסה "אורחים" בפעולת הציור. לצורך תערוכתה החדשה התארחו הבמאי נעם בן אז"ר וקבוצת שחקניות/ים אשר פעלו יחד על מצע הציור ויצרו למעשה ציור משותף. תנועתם מתערבבת זו בזו ונוצר מעין מחול שדים שעקבותיו על הקנבס גדול הממדים.
אירוע פתיחה: שבת, 19.5 בשעה 12:00. מוזיאון בית אורי ורמי נחושתן, קיבוץ אשדות יעקב מאוחד

"המצב האישי: רווקה". תערוכת יחיד של ורד נסים. אוצר: ניר הרמט
ורד נסים היא סוג של פלא באמנות העכשווית בארץ, העבודות השנונות שלה קושרות אותה למסורת של אמניות ישראליות שעסקו באומץ רב בנושאים של נשיות, מגדר, פער מעמדי ועוד. מה שמיוחד אצל נסים הוא שהיא מצליחה להישאר קשורה למסורת הזו, ובה בעת להביא אותה לשפה עכשווית ורלוונטית כתמיד. נסים לא מנסה להסתיר את שורשיה, את עובדת היותה אישה מזרחית או את המעמד הסוציו-אקונומי ממנו היא מגיעה, להיפך – היא חוגגת את התכונות האלה בעבודות ישירות ובלתי מתנצלות. בתערוכתה החדשה מרחיקה נסים עד עפולה ומתמודדת עם הנושא של רווקות נשית. נראה שלכל אחד יש מה להגיד על הנושא הזה, החל במשפחה ועד נהג מונית רנדומלי – לכולם יש שאלות, הצעות ואזהרות. נסים החליטה לפנות לנשים עצמן, קבוצה של רווקות המתגוררות בעפולה, ולשוחח איתן על חייהן. לאחר סדרה ארוכה של מפגשים, שיחות, צילומים והקלטות, שנמשכה כשנתיים יצרה האמנית בשיתוף עם הנשים סוג של "פרשנות אמנותית" לחוויה של אישה רווקה בפריפריה.
אירוע פתיחה: יום שישי, 18.5, 12:00, הגלריה העירונית לאמנות, חטיבה תשע 15, עפולה.


רוני אביב, מתוך התערוכה "החוץ גופי", גלריה בנימין, תל אביב


מרים כבסה, מתוך התערוכה "ציור לילה", מוזיאון אורי ורמי נחושתן ​קיבוץ אשדות יעקב מאוחד

"החוץ גופי", תערוכה קבוצתית. אוצרת: רוני אביב
הגוף הנשי הוא כנראה שדה הקרב הפמיניסטי בה' הידיעה וככזה הוא לעתים קרובות נושא עבודתן של אמניות רבות. בתערוכה החדשה בגלריה בנימין בוחנת נבחרת של אמניות צעירות את מערכת היחסים הסבוכה שבין הגוף הפיזי למרחב הוירטואלי שהולך ומשתלט על סך מערכות היחסים וההקשרים האנושיים. העבודות בתערוכה מקיימות מהלך כפול, מצד אחד הן נוגעות בגוף הקונקרטי והאישי כל כך ומצד שני הן מרחיבות את גבולותיו אל המרחב הדיגיטלי. דומה שהקונפליקט הזה בין הקונקרטי לווירטואלי הוא אחד מאלה שיגדירו את המשך המאה ה21, עם ההתפתחויות הבלתי נמנעות בטכנולוגיה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 17.5, 20:00, גלריה בנימין, שביל המרץ 5, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"דיבוק", תערוכת יחיד של נעמה עתי. אוצרת: חנה קופלר
כשנעמה עתי סיימה את לימודיה במכון אבני לפני כחמש שנים, היא סומנה כבוגרת הבולטת במחזור שלה. זאת בזכות ציור בוטח, גדול ממדים ועז מבע שהצליח להציג חזון מובחן כבר באותו שלב מוקדם. בתערוכת היחיד הראשונה שלה מאז סיום הלימודים, מתמקדת עתי באחד הנושאים הגדולים של האמנות, ובכלל – האהבה. האהבה של עתי היא לא רומנטית וסכרינית, אלא אירוע כמעט אפוקליפטי של תשוקה חייתית והרסנית. בציוריה של עתי מוצגת האהבה כמנוע היצירתי האולטימטיבי, אבל מנוע שתקוע בפול גז על ניוטרל. הציורים של עתי הם עוכרי שלווה ומעוררי מחשבה ומעניין לראות את תהליך ההתבגרות האמנותי העובר על האמנית הצעירה שאחרי ההבטחה הראשונית מתחילה בדרך הארוכה של מבט פנימה והתמודדות עם נושאים שהם גלובליים אבל גם אישיים מאוד.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 17.5, 20:00, גלריה הלובי, ארלוזורוב 6, תל אביב.  אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


נעמה עתי, מתוך התערוכה "דיבוק", גלריה הלובי, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן