fbpx

מאירים את הבית, המלצות הסופ"ש 14-16.12.2017


תומר ספיר, מתוך התערוכה "משהו קרה לנו, אבא", גלריה שלוש

חנוכה וכריסמס הם חגים של אור, ניצנוצים, בית ו.. מתנות! ובהתאמה, כך גם ההמלצות שלנו השבוע. פסטיבל מנורת לילה בשנתו הרביעית מחבר בין אמנים לתושבי השכונה הלא פשוטה נווה שאנן בכדי להאיר את המקום באור שונה ולו לסוף שבוע אחד; בקרית המלאכה הסמוכה פותחים שלושה אמנים צעירים ומעולים את הסטודיו שלהם למכירת חורף מיוחדת; ותערוכת יחיד חדשה לאמן תומר ספיר מכניסה את משפחתו למרכז והופכת את גלריה שלוש לסוג של בית.
לסיום, אנחנו מזמינים אתכם לשרוף את הקלוריות של הסופגניות בהליכה נמרצת בעקבות אמנות בסיור מיוחד לרגל אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות", אשר יתקיים ב 29.12.17 – פרטים והרשמה כרגיל – בסוף רשימת ההמלצות.
אז שיהיה שבוע של אור לכולם,
שני ורנר וצוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות שלנו ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"מנורת לילה 4", פסטיבל אמנות בשכונת נווה שאנן. ניהול אמנותי: יאשה רוזוב ועברי באומגרטן
זוהי שנתו הרביעית של פסטיבל "מנורת לילה" התל אביבי, שהופך את נווה שאנן – שכונה שרגילה להיות ידועה לשמצה בימים רגילים, למוקד של אמנות חדשנית ומשמחת. מעוררת השראה במיוחד היא ההחלטה שלא להנחית את האמנות כחייזר על השכונה, אלא לייצר שיתופי פעולה בין האמנים לבין התושבים – ותיקים כחדשים. שיתוף פעולה מיוחד שכזה מתגלם בעבודתה של האמנית גילי סיטון, שבחרה לשתף פעולה דווקא עם הישיבה המקומית. זאת ביצירת מיצב תלוי מקום שהופך את חלונות בית הכנסת לקופסת אור ענקית בה יופיעו המילים "שמש שחורה וירח חסר", כשמה של העבודה אשר ממשיכה את העיסוק של סיטון במתח שבין הקדוש לטמא ובחקירת הטקסט כחומר פלסטי.
בפסטיבל שנמשך שלושה ימים עוד המון אירועים מסקרנים ושווה להתעדכן בתוכניה ובעמוד האירוע בפייסבוק.
הפסטיבל יתקיים בימים חמישי-שבת, בשעות 23:00-18:00, במוקדים שונים ברחבי נווה שאנן, עבודתה של גילי סיטון תוצג בבית הכנסת ברחוב יסוד המעלה 13.
אירוע פייסבוק

"משהו קרה לנו, אבא", תערוכת יחיד לתומר ספיר. אוצר: אבי לובין
תערוכתו החדשה של האמן תומר ספיר היא עסק משפחתי, בן זוגו – אבי לובין הוא האוצר, ילדיו התאומים משתתפים בה במסגרת עבודות וידאו וכל חלל הגלריה הופך במיצב תלוי מקום לסוג של בית מדומיין. ספיר מוכר במיוחד בזכות הפרוייקט המתמשך שלו "מחקר לקראת האינדקס הקריפטו-טקסידרמי המלא" במסגרתו קיטלג ומיין מיני צמחים ובעלי חיים, חלקם אמתיים וחלקם פרי דמיונו. הפעולה הפסבדו-מדעית הציעה קריאה אלטרנטיבית לא רק לטבע עצמו, כי אם לאופן בו הוא מקוטלג, ממושטר ומתווך הלאה. בתערוכה החדשה, זוהי הפעם הראשונה בה ספיר עוסק בגורם האנושי בעבודותיו, ומעניין יהיה לראות כיצד יתמודד עם חדירת המרחב האינטימי ביותר אל אותה מערכת פעולות.
במקביל תושק באותו הערב יוזמה חדשה פרי שיתוף פעולה בין גלריה שלוש הותיקה לחנות הספרים ובית הקפה האהוב "תולעת ספרים" השוכן באותו המבנה. במסגרת שיתוף הפעולה יבחר האמן המציג בגלריה אמן או אמנית שיציגו בבית הקפה. תומר ספיר בחר באמנית הצעירה שי גונן שתציג בתערוכתה "על סף" עבודות השואבות השראה מעולם הרפאות הארכיאולוגי בו מאוחים שבריהם של אובייקטים בתהליך של רסטורציה.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 14.12, 20:00, גלריה שלוש, מזא"ה 7, תל אביב
אירוע פייסבוק תומר ספיר
אירוע פייסבוק שי גונן

"תערוכת מכירה חגיגית של טל גולני, מתן אורן וגידי גילעם"
צרכנות האמנות הפכה בשנים האחרונות מפעולה השמורה ליחידים בלבד, למושא אפשרי לכל כיס – וטוב שכך! ישנן הזדמנויות רבות לרכוש אמנות משובחת בימינו, ואחת מהן היא לשים את היד על עבודה או שתיים של אמנים צעירים ולאט לאט להרחיב את האוסף. בסופ"ש הקרוב תפתח בפניכם ההזדמנות במכירת הסטודיו המיוחדת שעורכים האמנים הצעירים המעולים טל גולני, מתן אורן וגידי גילעם (הלא הוא אמן הרחוב סניור ג'י) בה יציעו את עבודותיהם במחירים נוחים במיוחד. זה למעשה רווח משולש – גם ביקור סטודיו, גם הרחבת אוסף האמנות הפרטי וגם תמיכה בהמשך יצירתם של אמנים מעולים מהדור הצעיר של האמנות המקומית. הצעה שקשה לסרב לה.
הסטודיו פתוח במהלך סוף השבוע: ביום חמישי, 14.12, 19:00-23:00, יום שישי, 15.12, 11:00-15:00, יום שבת, 16.12, 11:00-16:00.  כתובת: שביל המרץ 1 קומה 3. אירוע פייסבוק

29.12.17 אמנות מגיבה לאדריכלות – סיור מיוחד לרגל אירועי אוהבים אמנות. עושים אמנות
בהדרכת: שני ורנר ומיכל מינסקי
אחת לשנה, תל אביב לובשת חג ועולם האמנות העירוני מפציע בכל עוזו עם אירועי "אוהבים אמנות. עושים אמנות". השנה, מתמקדים האירועים בקשר שבין אמנות ואדריכלות ומציעים נקודות מבט פרשניות ומפגשים רעננים בין השתיים, וכל זאת ביחס לעיר תל אביב בתקופותיה השונות. בהתאמה ידריכו את הסיור שני ורנר – יוזמת ומקימת Talking Art ומיכל מינסקי – חוקרת אדריכלות ותרבות עירונית תל אביבית. בסיור נבקר בתערוכה המרכזית של האירוע "בטון חצוף: תערוכת מחווה לאדריכלות הברוטליסטית". נפגוש את האוצרת הילה כהן שניידרמן ונדון בעקרונות הברוטליזם, במפגש בין האדריכלות הבין לאומית למרחב העירוני בישראל, וכמובן ביצירות האמנות שנעשו במיוחד עבור התערוכה ומגיבות לנושא.
פרטים נוספים וכרטיסים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art


טל גולני, תערוכת מכירה משותפת עם גידי גילעם ומתן אורן, קריית המלאכה

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן