fbpx

מנהרת הזמן – המלצות הסופ"ש 21-23.7.16


רונית פורת, ציד הזמן, גלריה אינדי

עריכה ותוכן: שני ורנר

אי אפשר להשתחרר מהעבר, כך אומרים, וכנראה שהדבר נכון – גם כשעוסקים באמנות סופר עכשווית ואפילו אוונגרדית. הסופ"ש הקרוב שולח אותנו אל ברלין שנת 1931, אל המודרניזם הישראלי של שנות ה-70, אל גנזכי מוזיאון הטבע של בית חנקין ואפילו אל מצרים העתיקה – וכל זה בחסות האמנות העכשווית ש"מתלבשת" אל רפרנסים מהעבר. קחו את המצפן והמשקפת והיכונו למסע במנהרת הזמן:

תערוכות חדשות
"צַיָּד הזמן", תערוכת יחיד לרונית פורת
אירוע פתיחה: חמישי, 21.7.16 בשעה 20:00. גלריה אינדי, שביל המרץ 5 בנין 7, תל אביב
אני לא יכולה לשכוח את המיצב הנפלא של רונית פורת שהוצג במסגרת פסטיבל הצילום האחרון. במיצב שילבה פורת בין ממצאים ארכיוניים מתקופת ווימאר לפריטים מהביוגרפיה האישית שלה, אלה שולבו בין החפצים של סטודיו JunkTion בנמל יפו. בתערוכה החדשה מיישמת פורת פעולה דומה ויוצאת למסע בלשי כמעט בעקבות תצלום ישן שמצאה באינטרנט. מסע המחקר הוביל אותה למקרה רצח שהתקיים בברלין ערב מלחמת העולם השנייה – שען שהפך לצלם ופיתה נערים ונערות צעירים להצטלם בסטודיו שלו, אישה מאהבת, רוצחת, נאשמת. בתוך הממצאים טמונים משפטים קצרים פרי עטה וזיכרונותיה של פורת, והכול מתערבב יחד למיצב אחד.
אירוע פייסבוק

תערוכת פופ-אפ לסופ"ש אחד של הצלם והמעצב טדי כהן
אירוע פתיחה: חמישי, 21.7.16 בשעה 20:00. המפעל 3, תל אביב. בין התאריכים 21-23.7.16
"המפעל 3" הוא מיזם חדש של אירועים קצרים – תערוכות, הופעות, הרצאות, סדנאות וכו' המתארח בחללה של גלריה פיינברג פרוג'קטס. הפעם הם מציגים את הצלם טדי כהן לתערוכת מכירה קצרה ומבטיחים מחירים נגישים ומופעי מוזיקה שיתקיימו במסגרת התערוכה.
טדי כהן הוא צלם ומעצב גרפי והשפה הקלילה והצבעונית מאפיינת את תצלומיו. בתערוכה יציג דימויים מינימליסטיים מרחבי תל אביב.
אירוע פייסבוק


בני אפרת, אשכול תערוכות במוזיאון חיפה

"פוסט-פוסט מודרניזם" אשכול תערוכות
אירוע פתיחה: מוצ"ש, 23.7.16 בשעה 20:00. מוזיאון חיפה לאמנות, שבתאי לוי 26 חיפה
הרבה ביקורת מופנית לאחרונה כלפי מוזיאון חיפה, בעיקר בעקבות עזיבתה של רותי דירקטור את תפקיד האוצרת הראשית והפיטורים המפתיעים של האוצרת לאה אביר. טענות לגבי ניהול מעורפל וריכוזי, ועובדה היא שעדיין לא נפתח מכרז לתפקיד אוצר/ת ראשיים למוזיאון. בנוסף, המוזיאון נדד לצללים עקב תערוכות בינוניות. עם זאת, כעת נפתחות במוזיאון שלל תערוכות במקביל שטוענות לדון בסוגיות הבוערות ביותר באמנות העכשווית, ובפרט ביחס של האמנות לעצמה. יומרה גדולה למדי, ומעניין שהאוצרות השונות (כולן לא מוכרות, דרך אגב) בחרו להתייחס לנושאים הבאים: ירושלים, המודרניזם הישראלי של שנות השבעים, ו"החזון העתידי של כינון אופני חיים חדשים באמנות הישראלית בת-זמננו". קצת מוזר, ואולי בכל זאת – לנוכח רשימת האמנים המציגים, יצא לנו משהו טוב מהסיפור הזה.
פרטים נוספים באתר
אירוע פייסבוק

שיח גלריה
״מרכז ההסברה״, תערוכת יחיד לתומר ספיר. אוצרת: נטע הבר
שבת, 23.7.16 בשעה 11:30. מוזיאון בית חנקין בכפר יהושוע

מופע
RAAMSET – בכורה למופע החדש של תאטרון מסתורין
בהשראת מצרים העתיקה, פולחן עתיק וטראנס עכשוווי. מופע שמשלב ריקוד של הקהל (די ג'יי)
חמישי, 21.7.16 בשעה 22:00, תחנה המרכזית החדשה. כרטיסים ופרטים נוספים

סיור
ההרשמה נמשכת לסיור "שישי קולטורה הקלאסי" בקריית המלאכה 29.7.16
בסיור קיצי זה נבקר בתערוכות המעולות המוצגות כעת באזור קריית המלאכה. בין היתר בתערוכה המדוברת "מעלל" של מרב קמל, ובתערוכתה החדשה של רונית פורת.
כרטיסים ופרטים נוספים

מאחלת לכולנו סוף שבוע מיוחד ומגוון,
שני.


שיח גלריה בתערוכה "מרכז הסברה", תומר ספיר

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן