fbpx
ברוך רפיח
ברוך רפיח, מתוך התערוכה "Contact Sheet" גלריה אינדי, תל אביב

אתגר צילומי, המלצות הסופ"ש 4-6.7

עסקנו כאן לא פעם בעבר באתגרים העומדים בפני הצילום העכשווי והדרכים שהוא מוצא בכדי לצלוח אותם. הרבה מהפתרונות האלה מבקשים להצעיד את הצילום קדימה – צילום דיגיטלי, צילום ללא צלם, ואפילו צילום ללא צילום הן כמה טכניקות שנתקלנו בהן בתערוכות בשנים האחרונות. שתי תערוכות בהמלצות השבוע מבקשות להתמודד עם משברי ההווה והעתיד הצילומי דווקא על ידי ההיסטוריה העשירה שלו. בגלריה אינדי לצילום חושפים משתתפי התערוכה את גליונות הקונטקט שלהם, שריד מימי הצילום בפילם שהוא בחזקת מאחורי הקלעים של המעשה הצילומי; ואילו במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון צוללים עמוק יותר בהיסטוריה ומפגישים צלמים וצלמות עכשוויים עם טכניקה נשכחת מימי ראשית הצילום. בנוסף – ערב פרפורמנס ו-וידאו בחלל האמנות הצעיר "המקרר", סוף שבוע של ספרי אמנית, קולאז'ים וציור עם שלוש אמניות מעולות בבלקונט ושבת של סטודיות פתוחים בקריית המלאכה. קיץ חם!
וגם אצלנו הקיץ לוהט עם מקומות אחרונים בהחלט בקורס הקיץ "סובב תל אביב"
שיהיה בכיף,
שני ורנר וצוות Talking Art

"Contact Sheet", תערוכה קבוצתית. אוצרים: דיוי בראל וקרן זלץ
במשך הרבה שנים, היה הצילום במרדף אחרי "הרגע המכריע", אותו אירוע פוטוגני יוצא דופן, שכמו בדרך נס גילה את עצמו בדיוק בשנייה של סגירת צמצם המצלמה. במבט מבחוץ התזמון המושלם הזה יכול להיראות פלאי באמת – איך הצליח רוברט קאפה למשל, לתפוס בשלמות כזו את החייל הנפגע במלחמת האזרחים הספרדית? התשובה לשאלה הזו טמונה כמובן בעין החדה ובכישרון של הצלם, אבל גם ובעיקר בצילום של המוני תמונות והמיון שלהן. במילים אחרות, מאחורי כל רגע מכריע יש עשרות רגעים שבאו לפניו ואחריו, ונתפסו אף הם בעין המצלמה. בעידן שלפני הצילום הדיגיטלי והזיכרון הממוחשב האינסופי, היה גיליון הקונטקטים – קבוצת פריימים קטנים בעמוד אחד המאפשר לצלם לסקור את אשר צילם ולבחור את אותו פריים מושלם שיודפס ויכנס לקאנון. אפשר להסתכל על דף הקונטקטים כעל "מאחורי הקלעים" של הצילום. בתערוכה החדשה בגלריית הצילום אינדי, יאפשרו כמה מהקולות המעניינים ביותר בצילום הישראלי העכשווי הצצה לגליונות הקונטקטים האישיים ולשלל הרגעים שמרכיבים את הרגע המכריע שלהם.
בהשתתפות: אייל פריד, אלדד מנוחין, אנה ים, אתי שוורץ, ברוך רפיח, גוסטבו סגורסקי, גליה גור זאב, גסטון צבי איצקוביץ, יובל חי, יובל טבול, מאיה זהבי, נועה צדקה, עמית מן, פבל וולברג, תומר קאפ, תמר לוינסון, רון עמיר
אירוע פתיחה: יום חמישי, 4.7, 20:00, גלריה אינדי, צ'לנוב 42, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"פוטוגרבור" תערוכה קבוצתית: אוצרת: אביגיל סורוביץ'
אם גיליונות קונטקט הם שריד ארכיאולוגי של צילום קדם דיגיטלי, אז טכניקת הצילום "פוטוגרבור" היא פרהיסטוריה קדומה של ממש. השיטה – שמקורה בעידן הולדת הצילום, היא שילוב של צילום ותחריט ועושה שימוש בחומצות, לוחות נחושת וג'לטין רגיש לאור – הכי רחוק שאפשר מעולם הצילום הדיגיטלי המתקדם של ימינו. המרכז לאמנות דיגיטלית בחולון, לצד הצגת תערוכות העומדות בחזית הטכנולוגית והקונספטואלית, מקפיד לשמר גם טכניקות עבר באמצעות הסדנאות שהוא מתחזק במתחמו. סדנת הדפוס וחדר החושך הן שתי סדנאות כאלה. בחודשים האחרונים הוזמנה קבוצה של אמנים ואמניות להתנסות בטכניקה העתיקה הזו ולשלב בה את הטוויסט האישי והעכשווי שלהם.
בהשתתפות: מיכל בראור, דפנה גזית, דביר כהן קידר, אלדד מנוחין.
בערב הפתיחה יתקיים גם קונצרט סיום השנה של "תזמורת החריקות"
אירוע פתיחה: יום שבת, 6.7, 20:00 המרכז לאמנות דיגיטלית, האמוראים 4, חולון.  אירוע פייסבוק

דפנה גזית, מתוך התערוכה "פוטוגרבור", המרכז לאמנות דיגיטלית, חולון

קצרים:
ערב וידאו ופרפורמנס במקרר
במרכז האמנות "המקרר" שהתמקם בחלל הקירור התת קרקעי הנטוש של השוק הסיטונאי הישן שומרים על המוניטין של חלל לאמנות צעירה ובועטת על ידי קיום של ערב וידאו ופרפורמנס העוסק בגוף על חריגותיו ועודפותו. במיטב המסורת של המיצג פורץ הגבולות, העבודות המשתתפות באירוע לוקחות את הגוף המציג אל הקצה ומעבר לו. יהיה מאתגר.
בהשתתפות: רותם בידס, חן כהן, הילה לולו לינ פרח כפר בירעים, אבנר פינצ'ובר
יום שבת, 6.7, 20:00-22:00, המקרר, החשמונאים 90, תל אביב.  אירוע פייסבוק

"סופשבוע ציור וספר"
האמניות המוצלחות גליה פסטרנק, טל ירושלמי ועדי שפרן רקחו יחד אירוע סוף שבוע שהוא משהו בין סטודיו פתוח, תערוכת מכירה, השקת ספרי אמנית ומסיבה. במהלך סוף השבוע בגלריה בלקונט הטרייה יארחו האמניות זו את זו,  ואת האמנית תמר לב-און עם ספר האמנית החדש שלה LEGEND. הן יציגו לראווה ספרים, ציורים וקולאז'ים שעבדו עליהם בתקופה האחרונה, זאת בנוסף לסרטים, מוזיקה ומרצ'נדייז. הזדמנות טובה לדרינק צהריים של סוף שבוע מלווה באמנות מעולה.
בהשתתפות: גליה פסטרנק, טל ירושלמי ועדי שפרן
ימים שישי-שבת, 6-7.7, 10:00-17:00, גלריה בלקונט, יבנה 44, תל אביב.  אירוע פייסבוק

סטודיות פתוחים בקריית המלאכה
עמותת אמני קריית המלאכה ממשיכים עם היוזמה המבורכת של ימי סטודיו פתוח בשבת הראשונה של החודש. כארבעים אמנים פותחים את הסטודיות שלהם ויחד עם התערוכות בגלריות זה כבר יום עבודה מלא. עקבו אחרי השלטים ברחבי הקריה.
יום שבת, 6.7, 11:00-15:00, קריית המלאכה.  אירוע פייסבוק

מקומות אחרונים בהחלט: סובב תל אביב – קורס קיץ
קורס במתכונת קיצית וקלילה (יחסית), ארבעה סיורים עם מיטב המנחים המתארחים בתוכניות השנתיות שלנו. יובל סער בעקבות דור העתיד של העיצוב הישראלי; שני ורנר בסיור פוסט אפוקליפטי מצמרר; יונתן אמיר בהרצאה וסיור על דת ואמונה באמנות הישראלית; יאיר ברק מדריך בתערוכה על גבריות והגמוניה אמנותית.
סקרנים? בצדק. כל הפרטים בקישור

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

חן כהן, מיצג בערב וידאו ופרפורמנס, המקרר, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן