fbpx
נורית דוד, מתוך תערוכת יחידה בגלריה גבעון, תל אביב
נורית דוד, מתוך תערוכת יחידה בגלריה גבעון, תל אביב

הומור וכאב. המלצות הסופ"ש 21-23.3

היה כבר מי שאמר שצחוק הוא עניין רציני ביותר. במיוחד במקומותינו, בוודאי בימים טרופים אלו, אין צחוק בלי דמעה שמתגנבת בזווית העין. המלצות השבוע מהלכות על הגבול שבין הצחוק הפרוע לרצינות החמורה. לפעמים אין ברירה אלא לצחוק בפניו של הכאב.
בגלריה P8 יוצר צביקה קנטור היברידים פופיים; ברמת השרון פתיחה כפולה משני צדי הספקטרום האמנותי; ובגלריה גבעון מישירה נורית דוד מבט אל המוות.
גם אצלנו יש תחושה שחייבים להמשיך לצעוד, ולראות אמנות ולעשות את מה שאנחנו טובים בו ומה שטוב לנו, אז ההרשמה לסיורי ונציה ממשיכה, גם הסיורים בארץ מתמלאים ומרגשים אותנו ובתחילת אפריל אנחנו יוצאים לסיור חדש בפאתי יפו.
שיהיה סופ"ש של צחוק בריא ומנחם, עד כמה שניתן
ושיחזרו אלינו כולן וכולם בשלום.
שני ורנר וצוות Talking Art

צביקה קנטור, מתוך תערוכת יחיד בגלריה P8, תל אביב

צביקה קנטור, מתוך תערוכת יחיד בגלריה P8, תל אביב

'שגגה', תערוכת יחיד של צביקה קנטור. אוצרת: יעל גילעת
צביקה קנטור הוא אמן פופ ישראלי אמיתי. כמו אמני הפופ הגדולים הוא מצליח ליישב בין ציניות והומור שובב ופרוע לבין מבט חד ומושחז על התרבות העכשווית. קנטור הוא אספן כפייתי של דימויים שנלקחו ממקורות שונים ומשונים "ונערמים" במאגר דיגיטלי שהולך ותופח. את הדימויים האלו הוא מעבד, חותך, מערבב ומשלב. בסופו של התהליך הוא מדפיס אותם על קרטון ויוצר מהם פסלים תלת מימדיים צבעוניים ומלאי דמיון. התוצאה היא פיסול שנראה מוכר באותה מידה שהוא זר ומוזר. יצורים היברידיים שכמו יצאו מתוך מערכת העיכול של התרבות הפופולארית והפכו למשהו אחר לגמרי. השילובים המשונים האלה הופכים את חלל הגלריה ללונה פארק אמנותי של ממש שפועל על כל החושים, העיניים והמוח. לצד פעילות מסורתית יותר לגלריות מסוגה, כמו תצוגה של אמנים צעירים ופחות מוכרים, הגלריה השיתופית P8, הופכת אחת לכמה זמן לסוג של כר ניסויים לאמנים ותיקים ומבוססים. זה לא רק מעורר הערכה ומעיד טובות על הגמישות של הגלריה, אלא גם מצוין לנו, הצופים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.3, 20:00, גלריה P8, רחוב הפטיש 1, תל אביב

תערוכות יחיד למיכה אולמן ולאבנר כץ ברמת השרון. אוצרוּת: רווית הררי, ענבל ראובן ויובל סער
במובנים רבים, מיכה אולמן ואבנר כץ נמצאים בשני צדדים כמעט מנוגדים של הספקטרום האמנותי בארץ. פסלי האדמה, בטון וברזל של האמן הוותיק והמוערך מיכה אולמן עוסקים בחומרי היסוד של החיים במקום הזה ובהתאמה הם רציניים, אינטלקטואליים ומעוררי מחשבה. לעומתו, המאייר המיתולוגי אבנר כץ הוא בן בית של ממש אצל כל ישראלי עם איורים מבריקים ומעוררי הזדהות לכמה מנכסי צאן הברזל של ספרות הילדים (ולא רק הילדים) בישראל. חיבור כמעט בלתי אפשרי, אבל זה בדיוק מה שקורה בפתיחה כפולה בשתי גלריות ברמת השרון השבוע. בגלריה לאמנות עכשווית בעיר נפתחת תערוכת יחיד של אולמן שבה הוא יציג את פעילת החפירה המפורסמת שלו, ובמקביל – ממש מעבר לכביש בגלריה פוסט המשובחת, נפתחת תערוכת יחיד של אבנר כץ שמציגה את העיסוק שלו בחיות. כדי לרבד את החוויה עוד יותר, עבודות של כץ יוצגו גם בגלרית החוצות בעיר. כך ניתנת לנו הצופים הזדמנות פז לגלוש לכל רוחב הספקטרום המופלא של אמנות ויצירה ישראלית מקורית ומעולה.
נוסיף שגם במוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון תפתח בשבוע הבא (29.3) תערוכה חדשה של צורפות עכשווית תחת השם "זה שלי מהבית".
אירוע פתיחה: יום שישי 22.3, 11:00, בגלריה לאמנות עכשווית רמת השרון, שדרות ויצמן 20 ובגלריה פוסט, שדרות ויצמן 27, רמת השרון

 

 

 

'קבר', תערוכת יחידה של נורית דוד
יש שמות מורבידיים לתערוכה ויש את השם שבחרה האמנית הותיקה והמעולה נורית דוד לתערוכה החדשה בגלריה גבעון. "קבר" לא משאיר הרבה מקום לספק בנוגע לכוונותיה של האמנית. יותר מזה, בטקסט הנלוונ מספרת דוד כי בתערוכה זו היא בונה לעצמה קבר ברוח הקברים הפרעוניים אותם חקרה בצעירותה. כל התערוכה תשלב בין האסתטיקה והאלמנטים של הפרעונים לבין השפה הגרפית הצבעונית והשטוחה המוכרת של דוד. כך למשל היא יוצרת לעצמה – כמו הפרעונים – ביוגרפיה של המת, שאצלה תתגלם בשילוב של חזרה לציורים מוקדמים שלה ובובות\ קמעות שאמורים ללוות את המת הפרעוני. לתוך הציורים יושתלו אלמנטים קולאז'יים כמו צילומי מומיות, או הגדלת תמונת תעודת הזהות של עצמה. הניגוד שנוצר מזמין אותנו לצלול לתוך עולמה של האמנית/פרעונית לחוויית מוות מלאת חיים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 21.3, 19:00, גלריה גבעון, רחוב גורדון 35, תל אביב

סיור חדש – 'זכרון. התנגדות. בנייה. תחייה' – אמנות ושינוי בפאתי יפו 5.4
אמנות אף פעם לא מתקיימת בואקום, מאז ומתמיד היא מושפעת (ומשפיעה) מהסביבה בה היא נוצרת ומתהליכים כלכליים וחברתיים המתרחשים במקביל אליה.
סיור חדש בפאתי יפו חוקר כוחות שונים משפיעים על יצירה.
כבר כמה שנים שמרכז האמנות העכשווית בארץ נמצא בדרומה של תל אביב. האזור שנדמה שעולה על גדותיו ולא יוכל עוד להכיל חדש, ממשיך להתפתח למרות הכל. בתוך כך, כוחות של נדל"ן ופוליטיקה מניעים את כלי המשחק. דומה שעולם זה הוא מיקרוקוסמוס של הנעשה בארץ, על הטוב והרע.

הצטרפו לסיור מרתק ומעורר מחשבה בעקבות אמנות מעולה וההקשר שבתוכו היא מוצגת
פרטים והרשמה בקישור

מיכה אולמן, מתוך תערוכת יחיד בגלריה לאמנות עכשווית, רמת השרון

מיכה אולמן, מתוך תערוכת יחיד בגלריה לאמנות עכשווית, רמת השרון

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן