fbpx
חן תעוז, מתוך 'רקמת אור', תערוכת יחיד במכון הטכנולוגי בחולון. צילום: יניב גבאי
חן תעוז, מתוך 'רקמת אור', תערוכת יחיד במכון הטכנולוגי בחולון. צילום: יניב גבאי

גם וגם. המלצות הסופ"ש 10-12.11

אוצרות וחינוך, אמנות ועיצוב – אמני תערוכות השבוע לא רוצים להחליט או-או, אלא מעדיפים לבחור גם וגם. אם פעם יציבות והתמחות היו תכונות מעוררות הערכה שהועלו על נס, כיום כל המגוון הרי זה משובח. בעולם שכולו נזיל והיברידי, נראה שהיכולת להיות בכמה מקומות והקשרים בו זמנית היא הכרחית כדי להשאר רלבנטי בתוך מציאות משתנה.

בבית בנימיני תערוכת תכשיטים שהולכת הכי רחוק מהצורף הממוצע; במשכן לאמנות בעין חרוד מחזור תערוכות המוקדש למשפחת האמנים אבו שקרה; בגלריה ויטרינה בחולון תערוכה למעצבת (ומדריכתנו המהוללת) חן תעוז. ובהמלצת הלוקאלז, אגדת הציור גאורג בזליץ בלונדון.

שיהיה סופ"ש גם נעים וגם רגוע,
שני ורנר וצוות Talking Art

סעיד אבו שקרה, מתוך 'רוח האדם, רוח המקום', תערוכה קבוצתית במשכן לאמנות בעין חרוד. צילום: יגאל פרדו

סעיד אבו שקרה, מתוך 'רוח האדם, רוח המקום', תערוכה קבוצתית במשכן לאמנות בעין חרוד. צילום: יגאל פרדו

'אוטופיסטים פנטזיסטים', תערוכה קבוצתית. אוצרות: עינת לידר ושחר כהן
אפרופו כותרת ההמלצות השבוע, בית בנימיני, המרכז המוצלח לקרמיקה עכשווית בקריית המלאכה, הוא ממלכת הגם וגם. גם עיסוק בחומר קרמי ובטכניקה וגם התעמקות בהיסטוריה, תאוריה ורעיונות. גם שורשים עמוקים בעולם העיצוב וגם יד על הדופק של האמנות העכשווית. בקיצור, בדיוק מה שאנחנו אוהבים. כעת מוצגת בבית בנימיני תערוכה קבוצתית גדולה שסוקרת את עולם התכשיטים וקישוט הגוף העכשווי. אבל לא מדובר בשרשרת זהב שקונים בקניון, אלא בצלילה לעולם המרתק והרדיקלי של תכשיטים פיסוליים, הרחבות גוף וחשיבה קונספטואלית על הגבול המטושטש בין אדם לעולם שסביבו. כמצופה מממלכת גם וגם, התערוכה מציגה אובייקטים מוחשיים, אבל גם צילום, וידאו ומדיות אחרות בשילוב שמתחיל מהקרוב והיומיומי ועף לממלכות הסוריאליזם והביזאר.
באותו ערב תפתח בבית בנימיני גם תערוכה זוגית של חנאן אבו חוסיין ובתיה מלכא
אירוע פתיחה: יום חמישי, 10.11, 19:30, בית בנימיני, רחוב העמל 17, תל אביב
אירוע פייסבוק

'רוח האדם, רוח המקום', מחזור תערוכות יחיד. אוצרים: גליה בר אור וחוסני אלח'טיב שחאדה
יש כמה משפחות אמנות בסצינה המקומית, כאלה שמורכבות מדורות של אמנים שפועלים בנפרד, אך מתוך קרבה שיש אותה רק במשפחות. עם זאת, נדיר למצוא שושלת של ממש כמו משפחת אבו שקרה. אחים, דודים ובני דודים, בני משפחת אבו שקרה עומדים בצמתים המשמעותיים של אמנות ישראלית, היסטוריה פלסטינית והקשרים המורכבים ביניהם. יחודם של בני המשפחה הזו הוא המחויבות שלהם – לצד העשיה האמנותית הענפה, גם לעשיה חינוכית, חברתית ואוצרותית. האחים סעיד ופריד הקימו את הגלריה לאמנות באום אל פחם שהיא במה מרכזית ומוערכת של אמנות פלסטינית-ישראלית עכשווית  וגשר של ממש בין אמנים ותרבויות. הבחירה של המשכן לאמנות בעין חרוד, אחד ממוסדות האמנות הותיקים והחשובים בארץ, להציג מחזור תערוכות רטרוספקטיבי ומקיף כזה למשפחת האמנים החשובה הזו היא הצהרה חשובה של שיתוף ואחווה, דווקא בימים בהם נראה שיש מי שמבקש להגביה את החומות. מרגש וחשוב.
מציגים: ווליד, סעיד, פריד, עאסם וכרים אבו-שקרה
אירוע פתיחה: יום שבת, 12.11, משכן לאמנות, עין חרוד

'רקמת אור', תערוכת יחיד של חן תעוז. אוצרת: ד"ר דליה מנור
לא היה לנו קשה להתאהב במעצבת חן תעוז. אחרי ביקור תמים בסטודיו העיצוב שלה, היה לנו ברור שאנחנו חייבים את חן איתנו. ובאמת יצרנו יחד עם חן סיורי עיצוב, אמנות ואדריכלות שגורפים מחמאות. אבל לפני היותה מדריכה מצוינת וידענית, חן היא מעצבת תעשייתית מוכשרת ומוערכת עם התמחות בגופי תאורה פיסוליים שכמו הסיורים שלה נעים על התפר שבין עיצוב לאמנות. קו התפר המעניין הזה מסביר גם את התערוכה הזו שנפתחת בשבוע הבא ביום רביעי. התערוכה תתקיים בגלריה 'ויטרינה' של המכון הטכנולוגי בחולון ואוצרת אותה ד"ר דליה מנור, שהיא אחת האוצרות והחוקרות הנחשבות בארץ. השילוב הזה בין עיצוב מתקדם לבין החזית של האמנות העכשווית ממקם את עבודותיה של חן בתוך הקשר חדש ומרתק. בהצלחה חן!
באותו ערב תפתח בגלריה גם תערוכת יחיד של רות אדלר
אירוע פתיחה: יום רביעי, 16.11, גלריה ויטרינה, המכון הטכנולוגי חולון בניין 6, יעקב פיכמן 18, חולון

המלצת הלוקאלז – לונדון
גאורג בזליץ הוא אגדה חיה בקרב חובבי הציור של העשורים האחרונים. הצייר הגרמני החשוב הוא דמות מפתח בחזרתו של הציור לכיוון הפיגורטיבי בשנות השבעים והשמונים, אחרי שנים שהמופשט שלט בכיפה. ציור אקספרסיבי לא מתחנף ודימויים שלעתים קרובות מצוירים הפוך, הופכים את בזליץ לילד הרע של עולם ציור – גם בגיל 84
התערוכה מוצגת עד 26.11 בגלריה Skarstedt

בכתובת: Skarstedt Gallery, 8 Bennet Street London
פרטים נוספים באתר התערוכה

מגיעים ללונדון בקרוב ורוצים להכיר כמה מהגלריות הטובות בעולם? הצטרפו ללוקאלז שלנו לסיור במרכז הגלריות של העיר.

הכנסו לקישור ובחרו סיור

חסן כורד, מתוך 'אוטופיסטים פנטזיסטים', תערוכה קבוצתית בבית בנימיני, תל אביב. צילום: אכרם דוויק

חסן כורד, מתוך 'אוטופיסטים פנטזיסטים', תערוכה קבוצתית בבית בנימיני, תל אביב. צילום: אכרם דוויק

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן