fbpx

ביקור הגברת הזקנה, המלצות הסופ"ש 7-9.9


לואיז בורז׳ואה, זוג עכבישי, 2003, פלדה, צילום: כריסטופר בורק

הסצנה המקומית לובשת חג בעקבות הגעת תערוכתה של לואיז בורז'ואה – אחת האמניות המרכזיות של המאה ה-20, למוזיאון תל אביב. בנוסף לתערוכה המרכזית במוזיאון, נפתחה אמש גם תערוכת הדפסים של האמנית בגלריה גורדון ברחוב הפלך המאפשרת להעמיק את המבט על דרכי החשיבה והעבודה של האמנית החשובה הזו. בגזרה המקומית, האמן יאיר ברק פותח השבוע תערוכת יחיד במשכן האמנים המתחדש בהרצליה ותערוכה נוספת ומשלימה במוזיאון הרצליה אשר תפתח בשבוע הבא. לא יודעים מה אתכם, אבל אנחנו בהתרגשות; ואם בריגושים עסקינן אז חייבים להגיע גם לסיור בתחנה המרכזית. כל הפרטים וההמלצות לפניכם.
עריכה ותוכן: צוות Talking Art

רוצים לקבל את כל ההמלצות ישירות למייל? השאירו פרטים בקישור

"שניים", תערוכת יחיד ללואיז בורז'ואה
כל מי שיצא אתנו לסיור יודע שאחרי הכל, ישראל היא מקום מעולה לראות אמנות. מהסטודיות הפעילים, לאמנות עכשווית בועטת בגלריות לסצינת אמנות רחוב שוקקת. אבל כשזה מגיע לתערוכות של אמנים חשובים מהעולם, אין מה לעשות, אנו קצת לוקים בחסר. אולי בשל כך כל ההתרגשות סביב תערוכתה של לואיז בורז'ואה. עבודותיה נעות בין האינטימי למונומנטלי ובין האישי לפוליטי, ועוסקות ביחסים והניגודים שבין נושאים יסודיים כמו גבריות ונשיות, מודע ותת מודע ועוד. מאורע נדיר כמו תערוכה של אמנית בסדר גודל כזה הוא חגיגה אמתית לשוחרי אמנות ויחד עם תערוכתו של האמן איי ויי ויי במוזיאון ישראל, ארצנו הקטנטונת מרגישה לרגע כמו בירת אמנות ותרבות מן המניין. אסור לפספס.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 7.9, 20:30, מוזיאון תל אביב, שאול המלך 27, תל אביב. אירוע פייסבוק

"Pink Days / Blue Days", תערוכת יחיד ללואיז בורזו'אה
זה כבר ממש פינוק אמתי. בהמשך להמלצה הקודמת, אחד הדברים המאפיינים בירות תרבות רציניות, הוא מערכת היחסים בין הגלריות למוזיאונים המרכזיים. בצעד מבריק אך מתבקש, גלריה גורדון החליטה לפתוח במקביל לתערוכה המוזיאלית תערוכת הדפסים של בורז'ואה בחלל שלהם ברחוב הפלך. הדפס הוא מדיום מרתק שלעתים קרובות נזנח על ידי חללי התצוגה המרכזיים, אבל בדרך כלל הוא משמש את האמן או האמנית כמעבדה רעיונית לדימויים שימצאו את עצמם בעבודות מאז'וריות בהמשך. ביקור בשתי התערוכות יאפשר לצופה לקבל פרספקטיבה עמוקה יותר של עבודתה של בורז'ואה. אסור לפספס 2.
אירוע פתיחה: יום שלישי, 5.9, 19:30, גלריה גורדון, הפלך 6, תל אביב. אירוע פייסבוק


יאיר ברק, מתוך התערוכה "היבשות והפנים", משכן האמנים הרצליה

"היבשות והפנים", תערוכת יחיד ליאיר ברק
מערכת היחסים הסבוכה והנפיצה בין אבות לבנים היא שעומדת במרכז תערוכתו החדשה של יאיר ברק במשכן האמנים. רבות כבר נאמר על הקשר הסבוך שבין הורים לילדים ועם זאת, יאיר ברק הוא אמן מגוון וצלם מחונן והעין הרגישה והחדה שלו היא אידאלית לטיפול בנושא שכזה. בתערוכה יוצגו שתי עבודות וידאו שיוצרות מעין דיאלוג ביניהן. זו תכונה מעניינת ביצירה של ברק, כאשר גם דימויים קפואים (צילומים), ועבודות מינימליסטיות – אנמיות כמעט למראה ראשון, מצליחות ליצור נרטיב שופע, עמוק, מרובד וחכם מאין כמוהו. באופן מעניין ובדומה לשתי ההמלצות הקודמות, גם תערוכה זו של ברק תוצג במקביל לתערוכת יחיד נוספת שתפתח בשבוע הבא במוזיאון הרצליה.
אירוע פתיחה: יום שבת, 9.9, 20:00, משכן האמנים הרצליה, יודפת 7, הרצליה. אירוע פייסבוק

לסיום, וכאילו הריגושים הקודמים לא הספיקו לנו,
8.9.17 חוזרים לסיור האהוב שלנו בתחנה המרכזית החדשה
באחד המבנים ההזויים, המטורפים והמדליקים בתל אביב צומחת לה בועת אמנות עכשווית מרתקת במיוחד. מרביתו נטוש וסגור לקהל – כולל ששה אולמות קולנוע, ושתי קומות של חנויות שמעולם לא נעשה בהן שימוש. עם הזמן התפתחה במקום גם קהילה של אמנים. בית ספר לאמנות המיצג, שני תיאטראות, סדנאות של אמנים וכאילו זה לא הספיק, כל הקומה העליונה של התחנה מוקדשת לאמנות רחוב של מיטב אמני הרחוב שפועלים כיום בארץ.
הסיור בהדרכת שני ורנר. פרטים נוספים וכרטיסים בקישור
ראיון עם שני ורנר במסגרת התכנית "מבט שני- פריפריה גיאוגרפית או אמנותית" בערוץ הראשון בקישור

שיהיה לכולם סוף שבוע מרגש,
שני ורנר וצוות Talking Art


סיור אמנות בתחנה המרכזית החדשה, אמנות רחוב בקומה השביעית, צילום: אלון ארשוב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן