fbpx
מרקוס 3
"Data Mining", תערוכת יחיד של שחר מרקוס. מוזיאון ארץ ישראל, רמת אביב

דבש, המלצות הסופ"ש 26-28.9

בשבוע שעבר ישבנו כל הצוות יחד וסיכמנו את השנה שעברה, היא היתה טובה. אחת הטובות שהיו לנו. התכנית השנתית הייתה משובחת במיוחד, יצאנו לסיורים מאלפים ברחבי הארץ ופגשנו עשרות אמנים ואוצרים מרתקים, נסענו לפריז, נסענו לסיור בוטיק לצפון. בקיצור, עשינו חיים. שלא לדבר על כך שעולם האמנות המקומי פשוט פורח בזמן האחרון, וזה מחמם את הלב ומרגש.
אנחנו מאחלים לנו ולכם, שתהיה שנה חדשה פוריה, מרגשת, משכילה, מרחיבת לב, שנה של תקווה לשינויים וחידושים, ובעיקר, כמו תמיד – שנה של המון המון אמנות מעולה.
בהמלצות השבוע: בגלריה העירונית לאמנות בעפולה יוצר מיכאל ליאני גשרים מפתיעים ואופטימיים בין קהילות לכאורה לא קשורות; במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב הזדמנות לסקירה מקיפה של הסגנון החדש והמעט אפלולי בעבודותיו של האמן שחר מרקוס; בבית האמנים עולם האמנות חודר לסלון בתערוכתה של גילה גרינפילד; ובפינת הבונוס, ספריית הסינמטק מנקה מדפים ואתם יכולים להרוויח ספרי קולנוע איכותיים בפחות ממחיר מנה של פלאפל.
בברכת שנה טובה ומועדים לשמחה,
שני ורנר וצוות Talking Art

"ס'עמק", תערוכת יחיד של מיכאל ליאני. אוצר: עוז זלוף
לא מעט אמנים מקומיים עוסקים בזהות מינית קווירית ובחציית גבולות מגדריים וכמה וכמה עוסקים בזהותם המזרחית. אבל לא רבים משלבים את שני הנושאים וכמעט אף אחד לא עושה זאת בדרך האלגנטית, השמחה והמפתה שעושה זאת מיכאל ליאני. הצילום והוידאו של ליאני נראה בו זמנית כאילו הוא לקוח מסצנת המועדונים העדכנית ביותר בעיר, אבל גם כמו צילום רחוב מהצדדים הנסתרים של השכונה. בתערוכתו החדשה בגלריה העירונית בעפולה (שכבר הוצגו בה כמה פרויקטים מסקרנים בעבר כמו תערוכתה של ורד ניסים שהמלצנו עליה פה), יציג ליאני גוף עבודות העוסק בעיר הולדתו – מגדל העמק. באמצעות המבט האינטימי שלו בבני המקום – ביניהם בני משפחתו וחבריו, מבקש ליאני לייצר חיבורים מפתיעים בין הקהילות השונות המרכיבות את זהותו. מהלך אופטימי וחכם שמצדיק לדעתנו עליה על כביש הסרגל.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 26.9, 20:00, הגלריה העירונית לאמנות, חטיבה תשע 15, עפולה. אירוע פייסבוק

"Data Mining", תערוכת יחיד של שחר מרקוס. אוצרת: נורית טל-טנא
תערוכתו החדשה של שחר מרקוס במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב אמנם נפתחה כבר ביום שלישי, אבל לא רצינו לפספס את ההזדמנות להמליץ לכם עליה. מרקוס, שהוא סוג של עוף מוזר בשדה האמנות המקומית, התפרסם לא מעט בזכות ההומור שאפיין את עבודותיו המוקדמות. למשל יצירת סביח ענק בסגנון ג'קסון פולוק, נסיעה בעיר הולדתו במכונית פתוחה כשהוא מנופף לעוברים והשבים משל היה דיקטטור מנצח, וקריקטורה נשכנית של דמות אוצר המבקר במוזיאון. עם זאת, בשנים האחרונות נראה שמשהו השתנה בעבודתו של מרקוס והיא פנתה לכיוון מעט אפל ומורבידי, אך גם רחב יריעה ושאפתני יותר. בתערוכתו הגדולה החדשה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, יציג מרקוס שבע עבודות וידאו בסגנון קולנועי, שני אובייקטים מכניים גדולי ממדים ומיצב ערוגות אבני בזלת, המרכיבים יחד תערוכה בה הצופה נדרש לתנועה בין החללים, ולחבור אל האמן ומשלחתו במסע חקר כמו ארכיאולוגי בעקבות המיתוס של ארמגדון, הלא הוא הר מגידו.
התערוכה נפתחה ביום שלישי ועומדת עד 1.2.20. מוזיאון ארץ ישראל, רחוב חיים לבנון 2, תל אביב. אירוע פייסבוק

"ס'עמק", תערוכת יחיד של מיכאל ליאני. הגלריה העירונית לאמנות, עפולה

"ציורי סלון", תערוכת יחיד של גילה גרינפילד. אוצר: ליאב מזרחי
המילה "סלון" בהקשר של ההיסטוריה של האמנות היא טעונה מאוד. מצד אחד היא מעלה בראש את הסלונים הפריזאיים – התערוכות המרכזיות שהשתתפות בהם היוותה כרטיס כניסה לקאנון האמנותי של אותם ימים; ומצד שני "אמנות סלונית" היא כינוי גנאי המבקש לתאר אמנות בורגנית לכאורה המבקשת להתאים את עצמה לריפוד הספה. הסלון הוא גם מרחב אינטימי וטעון בו יכולות להתרחש דרמות רבות מחיי היום יום של כל אחד. ציוריה של גילה גרינפילד מתארים סלונים מדומיינים העשויים פרגמנטים קולאז'יים ומכניסים לתוך המרחב האינטימי יצירות אמנות קאנוניות שמערכת היחסים הנוצרת בינן לבין הסלון המצויר משנה את שני הצדדים. רבים מהמרחבים המצויירים מכילים נשים, עדות אולי למקום המסורתי של נשים בפנים הבית ונסיון לייצר איזו נראות חדשה. האמנות של גרינפילד עדינה ואסתטית, אך לא נרתעת מלעסוק בערעור של מוקדי כח מגדריים ואמנותיים.
אירוע פתיחה: יום חמישי, 26.9, 19:30, בית האמנים, אלחריזי 9, תל אביב. אירוע פייסבוק

פינת הבונוס: מכירת ספרי קולנוע מספריית הסינמטק
לכבוד השנה החדשה מרעננים בספריית הסינמטק את המדפים ונפטרים מעודפים. לשמחתנו, מקיימים שם מכירת ספרים במחיר אחיד ושווה מאוד של 10 שקלים לכל ספר. אפשר לסמוך על הסינמטק שבספריה שלו מסתתרות כמה מציאות מעניינות במיוחד לחובבי הקולנוע שביניכם. זו הזדמנות מצוינת לחדש את הספרייה הביתית בתוספת אינטליגנטית במיוחד או לסגור את הפינה של מתנה לחג לבן הדוד ההיפסטר. שימו לב – המכירה במזומן בלבד.
מתי ואיפה: יום חמישי, 26.9, 16:00-19:00, ספריית הסינמטק, רחוב הארבעה 5, תל אביב. אירוע פייסבוק

עריכה ותוכן: צוות Talking Art

"ציורי סלון", תערוכת יחיד של גילה גרינפילד. בית האמנים, תל אביב

שתפו

המלצות אמנות אחרונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן